Eind vorige maand was Ni no Kuni II: Revenant Kingdom te zien in nieuwe gameplay beelden, maar één ding waar veel gamers enorm in geïnteresseerd zijn, werd weggelaten: het ‘bouwen’ van je koninkrijk.
De directeur van studio Level-5, Akihiro Hino, lichtte een tipje van de sluier hierover op en wist ook meer inzage te geven op de voortgang van de ontwikkeling tijdens een interview met het welbekende Famitsu. In het interview vertelde Hino dat het bouwen niet om het daadwerkelijke bouwen zal gaan, maar eerder het aannemen van personeel om je stad ‘in elkaar te zetten’ en zo draaiende te houden. Op deze manier zullen spelers steden creëren die verschillen van andere steden.
Ondanks dat er zich veel nieuwigheden in de game zullen bevinden, wist Hino te vertellen dat de volledige ontwikkeling van de game ondertussen al bijna op de helft is – zo’n 45%. Hierdoor is een release van de game in 2017 voor de PlayStation 4 zeker haalbaar.
Als dit waar is en ze nog maar op 45% van ontwikkeling van de game zitten lijkt 2017 me uitgesloten. Eerder 2018/19.
Deel 1 was erg goed.
Kijk uit naar deze titel
Als ik dit jaar maar 1 game zou mogen kopen, dan zou ik denk ik voor deze gaan 🙂
@37.187.165.xxx: Dat leek bij NieR eerder ook het geval te zijn, maar bleek toch ineens sneller klaar dan verwacht. De eerste 50% is ook altijd het moeilijkst, de fundering van de game. De rest is allemaal polijstwerk en implementeren van ideeën waarvan de basis al af is en vooral veel QA.
Hino zei zelf ook dat de release van de game nog steeds op schema ligt voor 2017.
Spel gaat tegenvallen het leuke halen ze weg dus je kan geen familiars meer vangen net als Pokemon.
Dat was juist dat gene wrm iedereen ni no kuni speelde.
Gaat floppen dit
@PS6GOD: Dat hij gaat floppen vindt ik wat voorbarig maar het het is wel een teleurstelling dat ze de “pokemon” gewisseld hebben voor “pikmin”.