Ruim vijf jaar geleden bracht Quantic Dream de Kara tech demo uit. Dit bleek uiteindelijk technologie te zijn die men toepast in haar nieuwe game Detroit: Become Human, waar Kara ook weer in terugkeert. De tech demo werd getoond als een PS3-game, maar stiekem wisten we toen al wel dat dit niet meer op de PS3 zou gebeuren, de PS4 werd immers een jaar later aangekondigd.
Nu vijf jaar later blikt director en schrijver David Cage van Quantic Dream terug op de tech demo van toen. Hij geeft zijn bevindingen en legt uit in de video hieronder hoe de technologie in vijf jaar tijd zo rap wist te verbeteren.
Hoe is dit uiteindelijk gegaan? Was David Cage altijd van plan om een spel te maken van de demo, of was de populariteit zo hoog en de aandacht hiervan dat ze uiteindelijk besloten om een spel te maken?
Uiteindelijk maakt het mij niks uit.. eerlijk, ik kijk enorm uit naar dit spel en zal ook echt de one day edition kopen. De game heeft mij al op verschillende punten weten te raken. Waaronder de vader met het kind dat vervolgens vermoord kan worden… heftig.
Ik heb ze nog een mail gestuurd of er nog een spel met Kara zou komen. Ik vond de techdemo met Kara zo cool.