Eén van de grafische paradepaardjes van de PS5 is uiteraard ray tracing. De term werd ons de laatste tijd dan ook om de oren geslagen bij de besprekingen van verschillende PS5-titels. Opvallend genoeg blijkt nu dat één van de PS5 launch titels, de Demon’s Souls Remake, niet van deze techniek gebruik zal maken, ook al is deze titel exclusief voor de PS5 gemaakt.
Creative director Gavin Moore van Bluepoint Games sprak hierover in een interview met LevelUp. Er werd bewust gekozen om geen ray tracing aan de game toe te voegen; niet omdat de PS5 het niet zou aankunnen, maar wel omdat ray tracing ervoor zou zorgen dat andere zaken uit de game gelaten zouden moeten worden.
“It’s not because we couldn’t or because the PlayStation 5 couldn’t do it, it’s fully capable of doing it. It’s like any other graphical improvement, there is a cost [to implement ray tracing]. If we had implemented ray tracing in the game, that would mean that we would have had to leave something out. There is a limited time in game development.”
Welke elementen dan precies opgeofferd zouden worden ten koste van ray tracing, werd niet vermeld. We zullen het wellicht nooit te weten komen, maar we weten wel dat de game er prachtig uitziet, check de laatste beelden maar eens. De Demon’s Souls Remake verschijnt samen met de PS5 op 19 november in Europa.
Prima, het zag er al fantastisch uit.
Heb nooit een demon soul gespeeld, heb je bij dit spel unlimited stamina, zodat je veel kan blokke en sprinten, of is dit ook met een stamina balk?
Maakt niet uit ook zonder ray er in ziet deze game er enorm goed uit er is geen game van MS die maar in de buurt komt . Wat kijk ik zo uit naar deze game ik heb de game nog altijd op mijn ps3 staan 😉 . Het gebruik van ray tracing dit gaat je pas zien in 2021 omdat dit heel veel tijd kost en geld .
Boeie, spel ziet er PRACHTIG uit !!!
HYPE nog 17 dagen !!!
Armoe troef dit. We weten allemaal waarom, omdat de resolutie dan dusdanig naar beneden moet worden bijgesteld dat er niets meer overblijft.
Spel ziet er super uit. En om nu reflectie in hogere resolutie te hebben boeit mij lersoonlijk gewoon niet. Het is al knap als je maar 3 jaar de tijd had zonder uitstel mogelijkheid omdat het een launch game moet zijn en dan met dit resultaat komt hoef je je zelf niks te verwijten. Straks met R&C en nu ook als launch Miles Morales hebben dat wel en ik wed dat 99.9% er niks om zal geven dat het er bij die games wel in zit.
Eerlijk gezegd ben ik nu nog meer onder de indruk van de game. Het zag er al zo goed uit, met name de belichting, dat ik er eigenlijk al vanuit ging dat het erin zat. Respect!
@Anoniem-1108:
Tja logisch he, de game was er al. Hij is alleen grafisch verbeterd.
@Seb070NL: Er is natuurlijk wel degelijk een verschil tussen een remaster (alleen een hogere resolutie, maar precies dezelfde HUD etc.) en een remake (zoals in dit geval).
Ja maar wel op de ps3 en pc.
Ray tracing is een optie op de PlayStation 5, net zoals 4K en 120 fps dat is. Er zullen wel meer games uitkomen die geen ray tracing hebben. Net zoals er games zullen zijn die niet op 4K draaien en/of 120fps aanbieden. Ik zie het probleem niet hoor.
@Anoniem-1108: ray tracing is niet de reflecties in hogere resolutie hebben hoor. Ze kunnen screen space reflections ook in 4K resolutie maken, maar dat maakt het geen ray tracing.
@jimke1: Van wat ik bij WDogs heb gezien, mag van mij Ray-tracing weg blijven. Zelfs met de duurste CPU/GPU was het verre van goed. Ray-tracing is iets voor de volgende generatie, laten we ons nu maar concentreren op 4k 60fps.
@Anoniem-6089: Nog 10 dagen en ik heb het spel.
Zwak. Pre order gecanceld ..!.,
@Anoniem-2798: Wil je één snoepje? of wil je de hele zak.
@Anoniem-1489:
Dan nog, de game was er al, dus ze hebben behalve de game opnieuw maken nergens aandacht aan hoeven besteden.
Ik ben supertrots op mijn vrienden hier in de comments. Weinig gezeik dit keer. Ik had wel een paar traantjes verwacht omdat raytracing volgens velen gewoon MOET. Deze game heeft dat helemaal niet nodig en gelukkig begrijpen de meesten dat.
slecht dit…
Dat is hetzelfde als je een auto koopt alleen maar om er naar te kijken. Waarom zou je er in rijden?
@Anoniem-3811: Niemand begrijp je vergelijking.
@Seb070NL: Ze hebben de tekentafel toch echt weer opnieuw moeten gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.
@Anoniem-1460:
Nee geen unlimited stamina. Staminabalk sprint je mee, en vecht je ook mee. Kan je upgraden gaandeweg je levelt
Ziet er al fantastisch uit
@Seb070NL: ik hoor het al, jij zou zo de game industrie in kunnen met leidinggevende functie! Lekker onder druk zetten het personeel met dat soort opmerkingen hahahaha
@Seb070NL: Nee de game was er nog niet. Het is een remake, dus dan wordt een game geheel opnieuw gemaakt.
Het ziet er alsnog best mooi uit 🙂
@Anoniem-9576:
Indd, je zegt t goed, opnieuw gemaakt, niet opnieuw bedacht.
@stefan52a: ‘best’
@Anoniem-9397: 30FPS en 4K van nu of 60FPS en echt 4K 😛 Ik zou t wel weten, maar joh, dit is ook mooi.
@Anoniem-6002:
Wat een onzin. Dus omdat jij het zo ziet is het zo. En is het maar goed dat iedereen het zo ziet als jou.. haha echt triest man. En daarbij WHY heeft dit geen ray tracing nodig?
Welke game heeft het nou wel NODIG als een vereiste als je het zo wilt bekijken?
Juist ja. Dan heeft niks het nodig.
Dus dat is nogal een non-argument van je.
Ik zou zeggen. Wat is het excuus van Blue Point dat het er niet in zit. Waarom loopt Sony te koop met ray tracing om het niet in hun grootste launch titel naast Spider-Man te hebben zitten.
Waarom is het sws een vrij karige slecht geoptimaliseerde demon souls remake?
Ze halen 4K 60 niet.
Ze halen ray tracing niet.
Nu weer n verhaal waarom het wel kon maar niet gedaan is want andere onderdelen.
Ik ben nu al ray tracing moe.
Het ziet er geweldig uit en ook nog dynamic 4k 60 fps. Eerst spider-man en daarna dit spelen.
T’word tijd dat Sony eindelijk eens Bluepoint Games opkoopt! Ze hebben het al dik verdient na Shadow of the Colossus vind ik en nu zeker!
Het is geen gemakkelijke opgave geweest om een Demon’s Souls remake zo goed als het origineel te maken, respect!
@Anoniem-1460: nope
@Seb070NL: Ze hebben genoeg opnieuw moeten bedenken. Ze hebben de game niet een op een over kunnen zetten. Er is genoeg nagedacht over hoe ze de verschillende levels, details, bazen opnieuw moeten maken zonder dat ze voorbij gaan aan het origineel. Het is niet een kwestie van we pakken het origineel en plakken daar nieuwe graphics overheen. Dus er komt genoeg extra denkwerk bij.