Terwijl Cyberpunk 2077 voor onbepaalde tijd uit de PlayStation Store is verwijderd, blijft ontwikkelaar CD Projekt RED de consoleversie van de game nog wel ondersteunen. De Poolse studio heeft vannacht namelijk update 1.05 uitgebracht voor spelers op de PlayStation- en Xbox-consoles. De update is op de PS4 ongeveer 17 GB.
De changelog die door CD Projekt RED is vrijgegeven laat zien dat update 1.05 weer de nodige fixes heeft doorgevoerd op diverse vlakken. Zo zijn er een hoop problemen met de quests aangepakt, is de game in visueel opzicht wat opgepoetst en zijn er nog wat kleinere problemen verholpen.
Misschien wel het belangrijkste punt uit de changelog is dat de stabiliteit van de game verbeterd zou moeten zijn met de komst van update 1.05 en dat crashes minder vaak op zouden moeten treden. Cyberpunk 2077 zou nu dus stabieler moeten draaien op de consoles, maar helaas lijken niet alle problemen met crashes verholpen. Een veel voorkomend probleem was dat de game na een speelsessie van ongeveer anderhalf uur spontaan crashte en op het internet duiken nu meldingen op van spelers die dit nog altijd ervaren na update 1.05.
Hopelijk wordt dit probleem alsnog snel verholpen. Eerder werd al duidelijk dat er nog een grote update gepland staat voor 21 december. Als dat nog altijd de bedoeling is, horen we daar komende week dus meer over. In de tussentijd kun je hieronder de patch notes van update 1.05 nalezen en onze review van Cyberpunk 2077 check je hier.
Quests
- Jackie will no longer disappear in The Pickup or The Heist.
- Fixed an issue preventing players from landing the helicopter in Love like Fire.
- Fixed an issue with Takemura not calling in Play it Safe.
- It’s no longer possible to trigger the same dialogue twice in Big in Japan.
- Fixed an issue with Delamain appearing upside down at the end of Don’t Lose Your Mind.
- Saul now correctly reaches the van in Riders on the Storm.
- Fast travelling before the encounter with Tyger Claws no longer breaks progression in I Fought the Law.
- Fixed an issue blocking progress in Ghost Town if an autosave made upon Raffen Shiv’s arrival was loaded.
- Fixed an issue with not receiving new calls or messages if Happy Together failed as a result of combat.
- Elizabeth Peralez stops being excessively insistent with her calls after her job offer is refused.
- The scene with Misty and Jackie now starts properly after leaving Viktor’s clinic.
- Wakako’s dialogues no longer get blocked after finishing Search and Destroy.
- Walking away from Stefan in Sweet Dreams shouldn’t prevent other characters from calling you anymore.
- Brick’s detonator should now be properly interactable for players to disarm. Or set off. Your call.
- Elevator doors should now correctly open in The Heist.
- Saul now correctly gets out of cars in Riders on the Storm.
- Fixed an issue with not receiving new calls or messages after running too far away from Frank in War Pigs.
- Jackie now correctly leaves the factory after the combat is finished in The Pickup.
- Fixed an issue with Militech reinforcements not spawning if driving through the gate too fast in Forward to Death.
- Skipping time while in the club in Violence no longer results in issues with progression.
- Fixed issues with starting Gig: Getting Warmer…
- Fixed an issue with not receiving new calls or messages after Pyramid Song has been abandoned midway.
- Fixed an issue whereby Delamain core could be already broken when player enters the Core room in Don’t Lose Your Mind.
- Fixed issues with Delamain not appearing or doing nothing outside the Afterlife in The Heist.
- Fixed an issue with objective getting stuck on “Talk to Viktor” in The Ripperdoc.
- Fixed an issue whereby it was impossible to talk to the bouncer in front of Lizzie’s in The Information.
- Added description for Don’t Lose Your Mind in the Journal.
- Fixed an issue preventing player from saving, using fast travels, and talking to other NPCs after reloading a save with an active call with Frank in War Pigs.
- Fixed an issue with Panam not calling about any other matter until I’ll Fly Away is completed.
- Fixed an issue with Dum Dum following V after The Pickup is finished.
Gameplay
- Improved the reaction times of NPCs taking cover.
- Corrected the number of shots needed to kill civilians from a distance while in combat.
Visual
- Fixed an issue with Delamain’s image displayed on top of the current caller during phone calls.
- V’s mouth doesn’t stay open after entering the space lock in Where is My Mind.
- Fixed some UI overlap issues.
- V appears more modest in the inventory preview after the half year montage 😉
- NPCs are faster to appear in the quest area during Stadium Love.
- Added some warmth to HDR.
- Fixed T-posing NPCs in Suspected Organized Crime Activity: Just Say No and Gig: Hot Merchandise.
- Fixed an issue whereby after a braindance it was possible to be stuck in 3rd person view with no head.
- Silencer icons are no longer displayed with no image in the inventory.
UI
- Fixed an issue with weapon crosshair persisting on screen.
- The inventory menu no longer closes immediately after opening it for the first time after leaving a car.
- Fixed an issue whereby upon accessing a fast travel terminal the button shown on the top right corner prompting to open the quest journal would not work.
Performance & Stability
- Multiple stability improvements, including crash fixes.
Miscellaneous
- Offscreen explosions make noise now.
PC-specific
- [AMD SMT] Optimized default core/thread utilization for 4-core and 6-core AMD Ryzen(tm) processors. 8-core, 12-core and 16-core processors remain unchanged and behaving as intended. This change was implemented in cooperation with AMD and based on tests on both sides indicating that performance improvement occurs only on CPUs with 6 cores and less.
- Fixed an issue with the way Raw Input is collected.
- Removed the use of AVX instruction set thus fixing crashes occurring at the end of the Prologue on processors not supporting AVX.
- Removed debug console to prevent functions that could lead to crashes or blocked quests. This doesn’t mean we don’t want to support the modding community. Stay tuned for more info on that.
- Ray traced reflections should no longer seem too bright in comparison to the environment.
- Fixed an issue with Steam Overlay crash on game shutdown.
- Removed the memory_pool_budgets.csv file. which was not connected with the final version of the game and had no influence on it (it was a leftover file used during the development to estimate memory usage. It had no effect on how much memory was actually allocated). Perceived performance increase after editing the file may have been related to restarting the game.
Console-specific
- Improved image sharpness with Chromatic Aberration and Film Grain on.
- Settings should no longer reset to default after several game session restarts.
- Fixed visual issues occurring during the transition between The Heist and Love Like Fire.
- Corrected the look of several vehicles.
- [Xbox] Entering combat while Synaptic Accelerator is active no longer ends in player health bar not being displayed.
- [Xbox] Game no longer becomes unresponsive when signing out from a profile when the controller disconnection message is visible.
- Telemetry consent request will appear once more due to an earlier issue with settings reset.
- Fixed an issue whereby it was possible to fall down the elevator shaft in Megabuilding H8 in Automatic Love.
Jeez, zit bijna aan 200gb data zeker??? 🙁
Ik denk dat dit de patch was voor 21 dec. Volgende zal pas in januari zijn vrees ik
@Anoniem-7596:
Een patch vervangt meestal data volgens mij.
Als alle patchers er zijn is dit spel 300GB
@Anoniem-440: meestal heb je bij snelle patches geen cleaning code erin. Ze zullen dus uiteindelijk een mega patch moeten uitgeven die alle ongebruikte data, backups en andere meuk verwijderd. Kon zo 100gb schelen tegenwoordig
@Anoniem-3713: nee want een patch vervangt vaak een oude file. Alleen moet je als developer als je 1 regel code vervangt de gehele file opnieuw compilen. Dus een aanpassing van 1kb in een file van 20gb, betekend een update van 20gb. Game wordt niet groter maar blijft hetzelfde tenzij er nieuwe regels code zijn toegevoegd. Maar regels code is nooit veel data. De hoeveelheid zit vooral in textures, muziek etc. En daar zijn ze op dit moment niet mee bezig. Ze zijn aan het patchen, geen nieuwe dingen aan het toevoegen.
Ondertussen zit ik op 23 uur speeltijd, zonder ook maar 1 crash….. PS4 Pro met custom interne 2tb SSD
Vandaag hele ochtend gespeeld en werkt prima op ps4 slim. Paar bugs, maar geen crash gehad.
@Anoniem-3153: Die grotere patches hebben ze beloofd voor januari en februari. Maar goed, ik hoop dat er maandag nog een hot fix komt specifiek voor de nog steeds aanwezige crashes. Verder zie ik in de hot fix 1.05 wel degelijk een verbetering in performance en resolutie.Ik hoop van harte dat ze alles kunnen fixen tzt.
Is volgens mij kwestie van optimaliseren, volgens mij wordt de kracht van de ps4 nog niet optimaal benut. Na 3+uur gamen hoor ik mijn ps4 nog steeds niet blazen dat hij het warm heeft, en dat is bij sommige andere games wel anders.
@Anoniem-7596: de game is nogsteeds 109gb bij mij
Is een begin van een lange weg. Heb al die quests met bugs gespeeld. En er zijn zeer veel missies met specifieke bugs. Die weet niet echt om ze 100% te vertrouwen dat het allemaal opgelost wordt met 2 grote patches.
Ik wacht met kopen tot deze game klaar is, paar maandjes wachten dus en dan voor een leuke prijs de game ophalen.
@Anoniem-3153: Dit heeft geen nut om uit te leggen, zelfs de mensen hier die de artikelen schrijven snappen dit niet, en denken dat het een simpele optelsom is 🙂 🙂
“Corrected the number of shots needed to kill civilians from a distance while in combat.”
En ik maar denken dat dit er bij hoorde in de toekomst, zoveel headshots om iemand neer te leggen.
@The Dutch Hunter: je moet deze developper boycotten. ze zijn zwaar overrated ouwe. en ze liegen en naaien iedereen ook nog.
Gelukkig mijn geld terug gekregen. Wat een aanfluiting was dit en wat een gedoe om je geld terug te krijgen.
Fijn dat ze met updates bezig zijn. Mocht het spel ooit soepeltjes en fatsoenlijk lopen, koop ik het wel opnieuw.
Je koopt toch ook geen broek met een gat erin onder het motto: Niet zo zeuren, we maken hem over een paar weken.
@Anoniem-9411: Broeken met gaten of scheuren erin zijn anders wel in de mode.
zojuist een game pc besteld met alles er op en eraan… houdoe!
Dat is knap een update en dan nog bugs
Wat een idioten lijkt wel op een mislukt afstuurdeer project.
@Anoniem-3360: welke niet? Dom geouwehoer weer
@Anoniem-952: lol elke uitgever is net zo.
@Anoniem-2817: genoeg pannekoeken die in de winter dat dragen! #epicfail
@Anoniem-3153: prcs, game neemt nog evenveel ruimte in na de patch en loopt idd een stuk beter nu op de ps-pro. niet meer zo muddy en laat inladen van dingen
Wat me opviel bij de aparte refund pagina van Sony, dat als je op de refund button hebt geklikt, dat je er daarna nogmaals op kan klikken. Dit als je de originele pagina weer hebt geladen. Meer mensen hier last van?
Je krijgt wel een bevestiging als je op de button hebt geklikt, maar geen mail dat je aanvraag in behandeling is en is bevestigd.
Heb de game vandaag voor de eerste keer gespeeld, gewoon om te zien in wat voor staat het zich nu bevindt na 1.05. Ik speel op een fat PS4, spel staat opgeslagen op externe hdd van 4tb. 2,5 uur gespeeld, niet gecrasht, geen bugs opgemerkt maar grafisch niet geweldig en framerate veel te laag, wat niet lekker wegspeelt. Ga wachten tot ik de PS5 heb en de 2 grote updates van januari en februari beschikbaar zijn (waarschijnlijk zijn die eerder dan wanneer de ps5 terug beschikbaar is )
1.05 geïnstalleerd, settings opnieuw veranderd zodra ik in de game zat en toen kon ik niet meer uit de settings! Ik bleef maar op O drukken, maar het venster sloot niet. Opnieuw opgestart en de settings veranderd VOORDAT ik het spel opstartte (in het home-menu dus). Zo ging het wel.
Wa’n gedoe elke keer. Om de 5 min een quicksave voor de zekerheid. Toch vind ik het spel leuk, alleen jammer van de vele bugs…