Ontwikkelaar RaceWard Studio en uitgever Nacon kondigden een tijdje geleden aan dat ze op 19 augustus een nieuwe motorracegame zullen uitbrengen, genaamd RiMS Racing. Na de aankondigingstrailer deelden ze nu ook een eerste gameplaytrailer met ons.
“Alweer een nieuwe motorracegame?”, hoor ik jullie zeggen en ik moet toegeven dat dit ook mijn eerste gedachte was, maar RiMS Racing belooft iets aparts aan tafel te brengen. De focus zou niet alleen liggen op het racen zelf, maar ook op het mechanische aspect van de racesport. Door zo te focussen op de mechanieken van de motoren, hopen ze het realisme naar een nieuw niveau te tillen.
Zowel de raceomstandigheden, de rijstijl en de mechanische status van de onderdelen van de motor zullen het gedrag van de tweewieler bepalen. Dankzij een physics-systeem dat ongeëvenaarde precisie biedt, leggen Nacon en RaceWard Studio zo de nadruk op het gameplay aspect.
Spelers zullen hun motoren volledig kunnen demonteren en zo spelen met meer dan 500 verschillende onderdelen zoals banden, schijven, remklauwen, remblokken, ophanging, veren, luchtfilters, uitlaten, rem- en koppelingshoofdcilinders, remvloeistoffen, motoroliën, ECU’s, kuipen… en nog veel meer om hun motor de snelste van allemaal te maken.
De game komt zowel naar de PlayStation 4 als de PlayStation 5 en mocht je dit allemaal als muziek in de oren klinken, bekijk dan zeker even de onderstaande gameplaytrailer.
Mwoah, met Ride 4 heb ik een prima motorspel in de collectie. Een titel die je toch zag groeien door de edities heen. En ja, i know…. milestone!
Hoop dat dit beter word dan ride serie. Heb ride 3, ziet er mooi uit maar kapot moeilijk
500 verschillende onderdelen! Dat klinkt als heel veel gedoe
Alweer een nieuwe motorracegame?
Ingame footage me reet