Zoals je al in onze review van Life is Strange: True Colors hebt kunnen lezen, draait de game op 30 frames per seconde. Dit geldt ook voor de PlayStation 5- en Xbox Series X|S-versies, wat een beetje opmerkelijk is. Deck Nine laat nu weten waarom deze keuze is gemaakt.

De meeste games op de huidige generatie consoles draaien op 60fps en daarom vallen titels die op 30fps draaien erg op, waaronder Life is Strange: True Colors. Deck Nine heeft hiervoor gekozen om de game een meer cinematisch gevoel mee te geven. Het spel is verpakt als een tv-serie, dus lijkt dit een gegronde reden.

De ontwikkelaar laat tevens weten dat er een aantal patches aan zitten te komen voor de game om wat problemen op te lossen. De planning is als volgt:

Launch Period Patch If all goes well, we’re aiming to have these out mid-next week.

Steam

· Changing Outfits causing crashes

Week 1 Patch If all goes well, we’re aiming to get these out by the end of next week.

PlayStation

· PS5 Ray-Tracing Issue

Xbox

· Xbox Series X Ray-Tracing Issue

Windows Store

· Ray-Tracing Issue

Steam

· Save file Issues

· Black Screen Issues

· Aggressive Lighting issues

Stadia

· Pre-Order Outfit ownership issues

Week 2 Patch

If all goes well, we’re working to have these out by the 24th of September.

All Platforms

· Chapter 2 – Jed T-Posing in Black Lantern

· Chapter 2 – Alex T-Posing with Ryan

PlayStation

· PS4 – Screen Turning White

Xbox

· In-game links not functioning

Currently Under Investigation

PlayStation

· PS5 Performance Issues

· Can’t Access Pre-Order Outfits

· Chapter 2 – Eleanor Fear not triggering

· PS5 – HDR Sliders Missing

Xbox

· Xbox Series X Performance Issues

Steam

· Rapid Screen Flickering

· HDR non-functional

· Chapter 3 incurring game crash