Ontwikkelaar Guerrilla Games maakte een enorm genre-wissel door toen zij van de Killzone franchise de overstap maakten naar de openwereldgame Horizon: Zero Dawn. Het getalenteerde, maar vooral bekwame team wist er een spectaculaire game van te maken, maar er zijn nog dingen waarin ze kunnen verbeteren.
Eén van de aspecten waarvan gevonden wordt dat het beter kon, zijn de gevechten tegen je medemens. Deze vielen een beetje in het niet als je ze vergelijkt met de gigantische machines die de planeet bewonen. Enerzijds is dat wel te begrijpen, maar het is bewonderingswaardig dat Guerrilla toch mogelijkheden ziet om alle gevechten aantrekkelijker te maken. In Horizon: Forbidden West zul je ook steeds vaker stamleden tegenkomen, wie ieder hun eigen vechtstijl, gedrag en functies vertonen. Door de verschillen hierin, zouden de gevechten doorgaans wat minder van hetzelfde te bieden hebben.
Aloy heeft om deze gevaren te bezweren van het team wel meer tot haar beschikking gekregen. Eén van de ontwikkelaars geeft de ‘Resonator’ als voorbeeld. Deze laat energie achter op de vijand, die een gigantische explosie veroorzaakt als je deze voor het wegvaagt met je boog weet te raken. Deze, en veel meer van dit soort combo’s en vaardigheden, zorgen voor een enorme verscheidenheid aan aanvallen en dus – hopelijk – ook interessantere gevechten in het algemeen.
Worden jullie ook zo enthousiast bij het horen van de doelen die ontwikkelaar Guerrilla zichzelf stelt?
Ik mag hopen dat de gevechten tegen de menselijke tegenstanders beter is in dit deel? Dat was zeer matig in horizon zero dawn de a.i. moet ook gewoon stukken beter zijn, de robots hadden redelijke a.i. maar de mensen waren gewoon blind!
@Anoniem-5958: Er staat in de title toch al dat het verbeterd is.
Kijk enorm naar deze game uit
Mijn gevoel zegt dat deze game kont gaat schoppen en dé game van 2022 gaat zijn naast GT7. Ben bang dat GOW Ragnarok het moet afleggen… Puur omdat dat meer van hetzelfde lijkt. Maar we zullen zien.
@Anoniem-5958: misschien moet je niet op easy spelen he :p
@Anoniem-2841: maar dit is toch ook meer van het zelfde of niet?
Wat alleen maar goed is hoor hahah.
Hoop dat we nu alle beesten die je kan overnemen kan rijden bedoel op en thunderjaw de weg onveilig maken lijkt mij geweldig.
En dood aan de scorchers en fireclaw hahaha
Als ze maar niet moeilijker worden dan de beesten. Dat zou afbreuk doen aan de beleving.
Heb nooit begrepen waarom Horizon zo de hemel in wordt geprezen. De game is niet meer dan ok.
@Anoniem-7033: is gewoon een meesterwerk.
@Anoniem-6666: een meesterwerk is wel wat overdreven maar wel zeker beter dan gewoon goed.
@Anoniem-5958: interessante comment onder dit artikel… kzou zeggen lees de kop es
@Anoniem-7033: voelde het ook niet zo. bij de witcher 3 wordt je meteen erin gezogen door de verhalen en de sfeer. had ik met alloy totaal niet. beetje brave personages ook die geen spectaculaire dingen zeggen
Laatste trailer gezien en dat is ook zo. Stukken beter.
@Anoniem-8501: denk dat je dan even opnieuw moet spelen en de juiste dingen moet kiezen