Vorig jaar vertrok Konrad Tomaszkiewicz bij CD Projekt RED, omdat hij werd beschuldigd van pesterijen. Deze aantijgingen bleken na een maandenlang onderzoek ongegrond te zijn en daarom vond Tomaszkiewicz het tijd om een nieuwe studio te beginnen, genaamd ‘Rebel Wolves’.

Bij Rebel Wolves staat het welzijn van het personeel bovenaan en men zal een andere weg volgen dan andere Triple-A ontwikkelaars dat doen. De studio zal een plek zijn waar iedereen zijn liefde en passie voor games weer kan terugvinden.

“Collectively, we envision Rebel Wolves as a place where experienced game developers can reignite their passion, where they can focus on their craft and pour their love into an amazing, ambitious title. We want to stay small and agile—a place where people know and care for each other.”

De games die Rebel Wolves zal gaan maken moeten titels zijn die ook zij graag willen spelen. Dit betekent dat er niet wordt gekeken naar wat op dat moment de trends zijn. Het is de bedoeling dat zij games maken die juist herinnerd zullen worden.

“In order to create truly great games, we won’t chase trends or numbers. Our goal is clearly defined: to create memorable games, tell moving stories, and evoke visceral emotions. It’s ambitious, true – and I’m glad it is. Art needs ambition. I don’t want to create another game. I want to work on titles people will remember.”

Het eerste project van de nieuwe ontwikkelaar zal een Triple-A dark fantasy RPG zijn, die wordt gemaakt met Unreal Engine 5. Dit moet het eerste deel worden van een saga. De game zal uitkomen voor pc en de huidige generatie consoles.