PlayStation Stars is een gloednieuw loyaliteitsprogramma voor alle gebruikers van de PlayStation. Het programma is inmiddels in Azië en Noord-Amerika uitgerold, wij zijn op 13 oktober aan de beurt. Nu de service in twee regio’s beschikbaar is, levert dat nieuwe informatie op.
In Japan bleek al snel na het live gaan van PlayStation Stars dat een perk bij tier 4 versnelde klantenservice contact is. Oftewel, als je genoeg uitdagingen hebt voltooid en je de hoogste rank hebt bereikt, zul je sneller geholpen worden als je contact opneemt met de PlayStation klantenservice.
Dit leverde natuurlijk verontwaardiging op, maar Sony zet dit ook in Noord-Amerika in. Op de website van PlayStation Stars staat dat leden die het hoogste niveau hebben voorrang krijgen bij chatcontact met de klantenservice.
Nu heeft niet elke gebruiker de klantenservice om de haverklap nodig en het is natuurlijk fijn als je snel geholpen wordt, maar dit koppelen als een perk aan een spaarsysteem geeft toch een wat rare smaak. Hoe denk jij erover?
Of deze perk ook in Europa geldt is afwachten, dat zullen we op 13 oktober zien.
Hm nee dit benadeelt de mensen die minder kunnen spelen of minder goed zijn in games zelfs, waarom zou je zo iemand die wel net zo veel betaalt anders gaan behandelen?
Dit kan nog wel eens een staartje gaan krijgen.
Get good noobs …. Is saying Sony lmao.
Meer bedrijven doen dit tegenwoordig. Adidas heeft dit bijvoorbeeld ook.
Niet heel consumer friendly. Beetje het idee we zijn er vooral voor de die hard fans, als je echt zo’n grote fan bent dan ben je zo rang 4 toch…
Klantenservice moet voor iedere klant goed toegankelijk zijn…..
Zou wel lekker zijn als jij 5 producten mensen achter je in de supermarkt voor moet laten gaan, die een kar vol hebben…..
Mwa je wordt dus iets sneller geholpen in de chat. Als ik een klantenservice nodig heb en dat is 1 of 2 keer per jaar van welk bedrijf dan ook geef ik altijd de voorkeur aan bellen. En als het lang duurt zet ik hem op luidspreker en ga ik door met datgene wat ik aan het doen was. Ik vind het niet netjes maar goed, het is nou niet echt een wereld probleem lijkt me. Hoewel tegenwoordig alles als wereld probleem aan gepakt wordt natuurlijk.
Lekker bezig Sony ?
Flikkerstraal lekker op met deze onzin. Klantenservice moet voor iedereen gelijk zijn. Klantenservice die trouwens echt waardeloos is heb ik zelf onlangs helaas ondervonden. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
For the payers
@TommyNL: Het gaat er niet om of het een wereldprobleem is. En hoe het eventueel anders op te lossen is.
Klantenservice moet voor iedereen gewoon echt 100% gelijk zijn. Zeker als je nagaat dat je een probleem ervaart met HUN producten/diensten.
Dat begint al goed. Belachelijk en toont hun greedy business strategy. En nog steunen de fanboys dit. Dan blijf je dit soort anticonsumer crap krijgen natuurlijk
Niet zo gek toch? Een business class en frist class reiziger wordt ook beter behandeld. Nu zit het dan niet achter een paywall (buiten ps+ dan) maar ipv dat kun je het verdienen. Heeft wel wat voor mij.
@Anoniem-5870: Bij business/first class koop je niet hetzelfde product als een 2e klas reiziger …..
Ze maken zelfs van een klantenservice een spel van, belachelijk gewoon! Het moet idd voor iedereen toegankelijk zijn klantenservice
Wat een gezeik hier, voor betere klantendienst moet je 4 games kopen en 128 bronzen trophies verdienen. Sorry, maar als je dat niet lukt binnen de 6 maanden na de launch van Stars dan kan je beter je PS verkopen en iets anders gaan doen
Wat een onzin.
@Anoniem-5511: Als het dan niet zoveel voorstelt, waarom zou je als Sony zijnde dan zo je vingers branden aan zulke acties?!
@Anoniem-5511: Ik heb in het verleden al heel wat games gekocht, en heel veel bronze trophies behaald. Tellen die mee?
Vast niet namelijk, lekkere vertoning van loyalty dan.
@Anoniem-9597: Het hele programma is alweer bedoeld om consumenten te pushen richting het aanschaffen van games (digitaal). Zulke stunts halen een heleboel bedrijven uit hoor, zo heb je bijvoorbeeld bij Game Mania toch ook voordelen als je ranking hoger ligt?
@Anoniem-4486: Dan was iedereen ook meteen Level 4 of hoger, dus wat is dan het nut van zo’n programma? Maar serieus, met games als God of War, Hogwarts Legacy, Calisto Protocol, … zit je toch al snel aan 4 games en als je wekelijks enkele uren speelt heb je ook zo 128 uncommon trophies. Iedereen vergeet ook alweer dat hiermee ook gewoon PSN credits valt te verdienen, dus dat is ook mooi meegenomen
@Anoniem-831: zeker met je eens. Maar er zijn heel veel bedrijven die dit toepassen. En als je dus een probleem hebt met diensten en/of producten ben je bereidt om in de wacht te staan. Net zo lang tot het probleem is opgelost. Nu worden er op iedere nieuwsite weer 30 berichten over dit onderwerp geplaatst omdat met weet dat dit (en zeker omdat het bij Sony is) discussies uitlokt. Het zou fijn zijn als er gewoon nieuws over games geplaatst wordt in plaats van deze onzin er omheen. Ik gok dat in een groot land als japan en Amerika de kc vaker gebeld wordt dat in Nederland. Feit is dat het vervelend is maar het is zoals het is. Wellicht in de toekomst weer terug gedraaid. Mensen moeten maar gewoon even in de wacht staan.
@Anoniem-5511: En wat met gamers die jaarlijks gewoon trouw 1-2 games spelen, zoals CoD of Fifa. Ga je hun nu verplichten meer uit te geven om recht te krijgen op een degelijke kwaliteit klantenservice!?
Als je je eigen gamerbase gaat beginnen gatekeepen, ben je als bedrijf toch wel erg fout bezig!
Ze hebben het over full games. Met andere woorden kan je dus ook games van 1-2€ kopen om zo level4 te halen lijkt me.
@Anoniem-1490: En dan dus in de store voor de volle mep games kopen terwijl ze vrijwel fysiek altijd goedkoper zijn?
Tel uit je winst met je PSN credits.
Daarbij heeft niet iedereen zomaar de mogelijkheid om steeds maar nieuwe games te kopen, zeker in deze tijd. Mensen hebben al hard moeten sparen voor een PS5 en de games zijn nu niet bepaald goedkoop.
Valt nog mee dat Sony mensen klantenservice niet ontzegt omdat ze niet genoeg gekocht hebben.
@ShadowhunterrX: dat zijn geen full games. Full Games zijn AA en AAA games, geen indies en shovelware
@Anoniem-3462: Je bent er zelf zo eentje zeker? Dat is je eigen keuze, maar waarom heb je dan een console van 500-600 euro gekocht om enkel 1-2 games per jaar te spelen die haast niets veranderen ten opzichte van hun voorgangers?? Het is niet meer dan normaal dat goede klanten beter behandeld worden dan klanten die je maar 1-2 keer per jaar ziet. Dat doen alle zaken, al gaan ze dat natuurlijk nooit eerlijk opbiechten aan de “benadeelde” klant
@Anoniem-5965: stop met excuses te maken. Dit is iets dat ze totaal niet hadden moeten doen, en het enige doel met de tier systeem is gamers vertellen dat ze niet allemaal evenwaardig zijn.
De betere klantenservice voorbehouden voor zij die meer uitgeven is bewijs hiervan. Dit is gewoon anti consumer as all hell.
@Anoniem-5965: nogmaals : Klanten service = je klant helpen bij problemen. Problemen die zeker ook aan Sony/PS kunnen liggen, dan kun je niet een onderscheid maken!
Dat mensen die meer games kopen/spelen, bevoordeeld worden, d.m.v. van korting….. Dat is logisch! Maar niet KLANTEN SERVICE.
@Anoniem-6263:
Dan gaan we iets duurder zoals nu Need for speed: Hot pursuit remaster voor 4€, 3 EA pack voor 4€ en WRC voor 3€.
@ShadowhunterrX: zal ook wel gaan om PS5 native games. Er zal wel een minimum bedrag op staan om in aanmerking te komen voor deze tier.
@Anoniem-5965: “Het is niet meer dan normaal dat goede klanten beter behandeld worden dan klanten die je maar 1-2 keer per jaar ziet.”
Hahahaha sorry dit kan ik gewoon echt niet serieus nemen. De rest van je bericht verliest meteen zijn kracht hierdoor.
Als je slechts 1 x een grote aanschaf doet, en iemand anders 100 x een kleine aanschaf, dan is die laatste dus een betere klant want die komt vaker?
Klantenservice moet voor iedereen gelijk zijn. Wat een bullshit is dit zeg.
@Anoniem-4634:
Juist…. PS5 only. Kan je gelijk deze reward service in de prullenbak flikkeren.
Tier 5 geeft je sneller een ps5
Klantenservice en Sony das toch altijd al een dikke nul geweest ik weet van veel winkels in de buurt die nog genees Sony apparatuur verkopen owv slechte service
@Sativa604: Kun je nagaan als je geen Tier4 bent, dan is de service nog slechter.
Klantenservice en Sony … twee dingen die nooit samengaan. Dat blijkt maar weer eens
Als Sony dat dan even met terugwerkende kracht doet…..zou ik altijd als één van de eerste bellers aan de beurt moeten zijn.
Heb al een PlayStation sinds de PS1.
Maar wat een onzin, je koopt een product, betaald daarvoor, service zou niet afhankelijk mogen zijn van de mate van gebruik.
Begint steeds gekker te worden….
@Anoniem-5125:
Ben echt fan van PlayStation, maar als “fanboy” kan ik hier niet achter staan.
Als alle bedrijven dit gaan doen…
Je koopt een auto, laat hem een half jaartje in de garage staan,belt de garage voor een defect en krijgt dan te horen dat je te weinig hebt gereden om direct geholpen te worden?
Is dan de laatste keer dat ik naar deze garage ga….dat geld ook voor Sony, hoeven ze maar 1 keer te flikken en er komt bij mij geen Sony apparaat meer in huis, dat kan ik je verzekeren.
Niet elke klant is koning dus blijkbaar.
@Anoniem-7610: M2.. mensen worden al genoeg in hokjes getrapt
Wat een onzin.. ‘klantenservice’
Begint iedereen bij 0? Of is het zo dat als ik hieraan meedoe dat er dan ook gekeken wordt naar eerdere “prestaties”
Toen ik op vakantie ging kon ik een plekje voor mn koffer reserveren, met de garantie dat ie niet in t ruim hoefde en je niet bij de bagage band hoeft te wachten. Wil je dat bol.com zo snel mogelijk bezorgt? Kan je abonnementje voor nemen. Voorrang krijgen gebeurd op zoveel verschillende manieren, dat ik bijna zou zeggen dat ik blij ben dat dit geen betaalde service is.
@Anoniem-6038: geen van dat is klantenservice.
Gooi deze L maar bij al de rest, Sony.
Dit mag helemaal niet in Europa. Dus dit gebeurt niet hier.
Willen ze juist dat Microsoft marktleider gaat worden?
Geldt dit met terugwerkende kracht dus voor alle games en trophies die je nu al in bezit hebt?