Dankzij de LinkedIn pagina van programmeur Germain Mazac, die voor Bethesda Game Studios werkt, weten we nu dat Starfield ray tracing (RTX) ondersteuning lijkt te krijgen. Op de eerder genoemde pagina valt namelijk te lezen dat Mazac, als onderdeel van zijn werk, aan ‘RTX integratie’ werkt. Aangezien Bethesda zelf met nog geen woord over Starfield en ray tracing heeft gerept, lijkt Mazac hier zijn mond voorbij te praten.
Uiteraard weten we niet of het dan enkel over de pc-versie van de game gaat of dat de ondersteuning voor ray tracing ook naar de console versies komt. Sowieso is het een opmerkelijke keuze gezien de verouderde staat van de engine, die veelal met duct tape aan elkaar lijkt te hangen en ook in de onthullingstrailer van Starfield geen indruk wist te maken. In de eerste helft van 2023 komen we in ieder geval meer te weten.
Ben nog steeds wel benieuwd naar deze game. Hoop alleen dat ie wel volgend jaar uitkomt……..zou me niet verbazen als het 2024 word.
De engine hangt met duct tape aan elkaar ?
Die is wel grappig 🙂
@Anoniem-2456: Gaat echt niet nog een keer uitgesteld worden en zeker geen jaar
Ach, ik overleef het wel als de engine iets minder is. Snap alleen de prioriteit van Ray tracing niet zo. Erg zware feature.
@Anoniem-4365: Dat weet je dus niet. Kan altijd.
Misschien eerst een speelbare ervaring leveren. Ik heb er weinig vertrouwen in.
Zolang de hardware nog geen 4K 60 fps(locked) met RTX aankan, hoeft het voor mij niet zo nodig.
@Anoniem-2456: mwah als ze dat nodig hebben mogen ze het pakken liever in een keer goed dan half uitbrengen en super veel patches krijgen
@Anoniem-3988: denk dat probleem is dat we nog de mogelijkheden van de ps5 of xbox niet volledig kunnen gebruiken.
vergelijk het met de eerste spellen van de ps4 en die in 2020/2021
is toch groot verschil en niet alleen grafisch.
Game/gameplay winnen het toch van graphics.