Niet al te lang geleden kwam Rya Ga Gotoko Studio met het heuglijke nieuws dat Like a Dragon: Ishin! eindelijk ook naar het westen komt. De Yakuza spin-off lanceerde in 2014 voor de PlayStation 3 en 4, maar de franchise was destijds niet populair genoeg om een release in het westen te rechtvaardigen.
Daar komt dus in 2023 verandering in, maar hoe zit het dan met Yakuza Kenzan, een andere spin-off uit 2008 die tot nog toe hetzelfde lot kende als Ishin? We hebben in ieder geval nog geen definitieve ‘nee’ gehoord, maar volgens Masayoshi Yokoyama – de chef bij RGG Studio – en Hiroyuki Sakamoto – de producent achter de geliefde reeks – zou een remake van Kenzan veel tijd en geld vragen van de ontwikkelaar, zo blijkt uit een gesprek met One More Game.
Volgens de twee heren was er vanuit de fans een grotere vraag naar een remake van Ishin!, wat ook de populairdere titel was onder spelers. Als men een remake van Kenzan zou doen, zouden ze ook hier en daar wat willen veranderen aan het verhaal. De timing moet goed zijn voordat zij een remake overwegen.
‘From all of the fan feedback we have received, many fans wanted an Ishin remake more than Kenzan. We also believed that Ishin was more popular, and if we wanted to bring in the Kenzan remake, we would want to change the storyline a little bit, and that would take a lot of time and would be budget-consuming. It really needs good timing for us to consider a remake of Kenzan.‘
Zoals elke game…
Geloof er geen hol van dat Yakuza games zo veel werk zijn. Technisch altijd zwaar achterhaalde games.
@Anoniem-9942:
Aah jij bent ook developer begrijp ik? Mooi man.
@Anoniem-9942: LOL je echt geen verstand van hoe compex die games zijn .
@Anoniem-9942: lange verhalen. Veel voile actoren. Veel mini games. Veel animatie = Veel kosten
@Anoniem-3834: er is niks complex aan een game die elke generatie t zelfde uitziet met verouderd game engine, enige wat verandered is voornamelijk resolutie de rest is altijd recyled crap. Yakuza game engine is zwaar achterhaald en doet niks nieuws op visueel gebied, daarom moet je soms echt de tijd nemen om je engine te upgrade, maar dit doen ze absolluut niet.
Wat Rocksteady deed met Batman Arkham Knight was toch echt een true next game experience, in een interview gaven ze aan, dat de ze game makelijk konden ontwikkelen met stock unreal engine, maar ze koze ervoor om unreal engine met steriods te upgraden dit was natuurlijk proprietary coding die ze zelf hadden ontwikkeld om unreal engine verder te pushe dan normaal, en uiterreaard hebben ze echt true next gen graphics kunnen toveren. Kojima met zijn mooi fox engine is ook een goed voorbeeld.
Maar je hebt echt weinig studios die zo n philosophy hebben om games echt te pushe naar next gen fidelity.
Studio achter yakuza games is absolluut daar niet 1 van.
@derik-for-real24: ik weet niet hoor, maar Arkham Knight draaide ook op de (toen al vreselijk ) verouderde unreal 3 engine 0.o
@merlijneke:
Amen.
@Anoniem-9942: Ik heb die games grafisch altijd lelijk gevonden en de gameplay ook.