Hideo Kojima heeft de deuren van Konami al lang en breed achter zich dichtgetrokken, maar doet geen afbreuk aan de enorme erfenis die hij heeft achtergelaten. De Japanse regisseur is vooral bekend om “zijn” Metal Gear-franchise, waarvan proloog Metal Gear Solid V: Ground Zeroes van de week weer wat kaarsjes mocht uitblazen.
In een thread op Twitter vertelt Kojima nu het één en ander over de ontwikkeling van Ground Zeroes. De ontwikkeling van games is namelijk met de jaren steeds langer geworden en proloog Ground Zeroes was een experiment om te kijken of het mogelijk was om steeds een klein stukje van het verhaal te produceren en uit te geven, net zoals dat met series gedaan wordt.
Dat zou het uiteindelijk toch niet worden en ruim een jaar later bracht Kojima Metal Gear Solid V: The Phantom Pain op de markt, wat tevens zijn laatste titel zou zijn in dienst van Konami.
In fact, it was my big intention to launch GZ. The development of a full game takes for 4-5 yrs. Times change during production. So I thought of offering an episodic format, like a streamed drama, where one episode is produced and distributed. GZ was meant to be an experiment. https://t.co/EeyJAs2HCR
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) March 20, 2023
Ik hoop zo op een ps5 versie van deze game!!!
@SaiyanSenshi:
Ja man. Een game die niet af is. Waar Hideo niks meer mee te maken heeft. Denk het ook man.
Nou, de game is idd nog niet af.
Dus ergens is het al episodisch 😛
@Anoniem-3451: wat ontbreekt er dan? (Serieuze vraag) Zit er geen einde in?
@Anoniem-3451: ik heb het over mgsv zelf pipo
@PvdW90: Er was eigenlijk nog een episode aan het einde die de release nooit gehaald heeft (er is wel een concept versie online verschenen waarin je kan zien wat we nu gemist hebben). Dus de game heeft nu wel einde, maar je merkt wel dat dit niet zo bedoeld was. Neemt niet weg dat het spel zelf alsnog gewoon hartstikke goed is.