Ghostwire: Tokyo is sinds vorige week beschikbaar op de Xbox Series X|S en de game werd meteen voorzien van een gratis update voor alle platforms. Hoog tijd voor de heren van Digital Foundry om de game op technisch gebied onder de loep te nemen en vooralsnog zijn de conclusies niet geweldig.
Tijdens hun wekelijkse podcast komt de game van Tango Gameworks ter sprake en het ziet er naar uit dat de titel op de Xbox Series X|S nog niet optimaal draait. Oliver Mackenzie geeft aan dat de game op de PlayStation 5 al geen technisch hoogstandje was, maar dat de game in het algemeen een stuk slechter draait op de consoles van Microsoft.
Onder andere de ray traced reflecties worden aangehaald, die van mindere kwaliteit zijn en daarbij zijn er problemen met de uitlijning van schaduwen. Ook heeft de Quality-modus een lagere resolutie en performance van 5-10% ten opzichte van de PlayStation 5.
Tango Gameworks heeft dus nog wat werk klaarliggen qua updates.
Toch opmerkelijk aangezien de studio nu onder Microsoft valt en ze een jaar aan deze ‘port’ gewerkt hebben.
En dan in mijn achterhoofd de bizarre gevallen van Redfall en Starfield die telkens toch meer tijd nodig hadden.
Zou er misschien iets niet helemaal werken zoals verwacht op deze generatie? Het is niet te hopen.
Wat nog raar is Microsoft kwa naar buiten dat Sony studio s zou betalen om games beter te laten draaien. Nu dit is het bewijs dat ze daar algemeen Microsoft bedrijven er niets van maken maar wel klagen over de concurrentie s schande is dit .
@Anoniem-4387:
Sony: they’ll release worse versions of their games on our platform.
Microsoft: Hold my beer.
@Anoniem-6467: Haha ja blijkbaar niet eens express maar ze vinden het gewoon al snel prima en zeggen breng maar uit.
Allemaal de schuld van de Series S
@Anoniem-4387:
Sony betaald om games geoptimaliseerd te draaien op de ps5, ze betalen niet om een spel slechter te laten draaien op de Xbox. Als MS dit ook wil, moeten ze net als Sony meer betalen.
@Anoniem-4387: Het is ook altijd onzin gebleken. Waarom zou Sony dat doen? Microsoft claimde dat in de documenten, maar zonder bewijs. Sterker nog, Publishers hadden dit al eerder tegen gesproken. Dat hele “blokkeren” is compleet uit zijn verband getrokken en een eigen leven gaan leiden, en mensen blijven het maar herhalen.
MS laat zien dat ze incompetent als de nete zijn. Het bedrijf kan hun studios niet managen, maar hebben wel meer nodig?
Hou toch op, het wordt met dr dag erger met Xbox namelijk.
Koop n PS5 🙂 hahah grapje, of doe het niet.
@Anoniem-544: En de Rabobank.
@Anoniem-544: dit indd.. ze moeten die Series S echt laten vallen imo.. houd een boel tegen daar.. de Series S is een veredelde One X met een SSD, dat ding is qua specs echt achterhaald.
Uitgespeeld op de S, geen problemen ervaren, en zag er wat mij betreft prima uit.
@Anoniem-8323: ok ok!
ZUllen ze bij digital foundry wel gewoon lopen kutten inderdaad denk ik dan!