Het is in horrorgames belangrijk om de spelers een gevoel van ongemak te bezorgen, alsook de speler kwetsbaar te maken voor de situaties. Dit is te doen middels verschillende gameplay elementen en minstens zo belangrijk is het camera perspectief.
In een interview met EDGE-magazine (via GamesRadar+) vertelde Kyle Rowley, game director van Alan Wake 2, dat Remedy inspiratie heeft geput uit de Resident Evil-franchise bij het maken van de game. Specifiek als het om het camera perspectief gaat en zaken die daaraan gerelateerd zijn.
Dit deden ze naar eigen zeggen vooral omdat ze spelers zich kwetsbaarder willen laten voelen. Welke franchise kan dit als een van de beste, inderdaad Resident Evil. Zo zal de game meer claustrofobisch aanvoelen en zullen vijanden nog sterker en gevaarlijker aanvoelen.
“Camera perspective and things like that, yes, there are good references from the recent Resident Evil games that we did look at. But not just because, oh, you know, it worked for them, it’s more like, how does that help us build the kind of experience we want? More claustrophobic; making the player feel more vulnerable; making the enemies feel more physical and dangerous.”
Alan Wake 2 staat gepland voor een release op 17 oktober 2023 voor de PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc.
Ik ga deze fysiek kopen 🙂 en anders niet
Ik voel me al kwetsbaar in de huidige maatschappij
@Anoniem-1853:
De mensheid gaat kwetsbaar worden door zo’n kwetsbare figuren als jij.
@Anoniem-1630: In ieder geval is hij niet zodanig kwetsbaar dat het hem niet meer lukt om redelijk foutloos te schrijven.
Deel was zo goed door waar het afspeelde in bright falls. Speeld deze ook af in dat stadje/dorpje ?
@Anoniem-938: dat denk ik wel
Heb trouwens meer een Twin Peaks/Silent Hill sfeertje met horror elementen bij deze game dan RE eerlijk gezegd. Ze moeten niet RE na gaan doen.
@Anoniem-938: Ik heb de eerste niet kunnen/willen uitspelen. Alle omgevingen lijken continu op elkaar. Gaat dit nog veranderen richting het einde?
Daarom was Resident evil 7 zoooo goed. Ik voelde me constant kwetsbaar. Behalve het laatste deel van de baker farm. Maar toen op het schip deed ik het weer in mijn broek. Het fijne warme gevoel van de save rooms gaf er nog een extra tintje aan
Vondt deel 1 super vet, heb dan ook zeer veel zin in dit nieuwe deel
@Anoniem-6326:
Haha, echt hè?
@Anoniem-5141: why ?
Als je spel goed vindt maakt fysiek/ digitaal niet uit toch?