Review | Assassin’s Creed: Mirage – Het is alweer een aantal jaar geleden dat Ubisoft is gestopt met het jaarlijks uitbrengen van een nieuwe Assassin’s Creed-game, maar nooit eerder hebben fans bijna drie jaar moeten wachten op een nieuwe game in de franchise. Zelfs tussen Assassin’s Creed: Syndicate en Origins, waarin de overstap werd gemaakt van een actie-avontuur naar een RPG, zat slechts twee jaar. Met Assassin’s Creed: Mirage belooft Ubisoft een terugkeer naar een meer traditionele Assassin’s Creed-ervaring, waarbij je daadwerkelijk in de schoenen stapt van een Hidden One. De vraag die bij ons leefde, en waarschijnlijk bij velen van jullie ook, is in hoeverre dit ook daadwerkelijk is gelukt. Wij hebben het antwoord.
Van straatrat naar meester Assassin in spe
Voor het eerst in een lange tijd focust het verhaal van Assassin’s Creed zich nu niet op aanverwanten van de Assassins, zoals het geval was met Eivor en Kassandra, maar stap je echt in de schoenen van een Assassin. Het is het verhaal van Basim, met wie Assassin’s Creed: Valhalla spelers ongetwijfeld al bekend zijn. Je begint als de 17-jarige Basim op de straten van Bagdad in het 9e-eeuwse Mesopotamië onder het regime van het Abassid kalifaat. Een leven waar de jonge Basim geen genoegen uit haalt, hoe goed hij ook mag zijn in het stelen van waardevolle spullen en het ontwijken van het gezag. Daarnaast kampt de jonge dief ook met problemen, zo wordt hij in zijn dromen geteisterd door een mysterieuze Jinn. Dankzij een reeks gebeurtenissen komt Basim al snel in aanraking met de Order of the Ancients, die duidelijk hun grip hebben op de leiders van het kalifaat, en de Hidden Ones, die het volk hun vrijheid willen teruggeven. Basims leven staat volledig op zijn kop, en al snel zal hij in opleiding gaan bij de Hidden Ones om mee te strijden tegen de geheime orde.
Er zijn twee controversiële aspecten in de Assassin’s Creed-verhaallijn, namelijk de delen van het verhaal die zich in het heden afspelen en momenten waarop de Isu, ook wel bekend als ‘Those Who Came Before’, de boventoon voeren. Het hedendaagse verhaal van Assassin’s Creed wordt helemaal niet bevorderd in Mirage, wat jammer is om te zien, gezien het feit dit steeds belangrijker werd in de voorgaande drie games. De Isu en hun technologie zijn wel onderdeel van het hoofdverhaal in Assassin’s Creed: Mirage. De momenten waarop zij op de een of andere manier betrokken zijn, zijn de interessantere delen van het verhaal.
Dat brengt ons bij de kwaliteit van het verhaal. De verhalen van de twee voorgaande games, Odyssey en Valhalla, begonnen en eindigden vrij sterk met spectaculaire taferelen, maar kampten beide met problemen in het tempo. Simpel gezegd, er was amper ontwikkeling in het verhaal tijdens de tussenfase en helaas is dit een probleem dat zich ook hier voordoet. Mirage begint ijzersterk met misschien wel de beste proloog in de franchise, om vervolgens, afgezien van een aantal interessante momenten, in saaiheid te vervallen. De personages die je ontmoet zijn allesbehalve memorabel en worden amper ontwikkeld. Zonde, maar niet verrassend gezien de laatste Assassin’s Creed-releases. Het is ook niet zo dat Ubisoft geen goed Assassin’s Creed-verhaal kan neerzetten; dat laten ze zien in het spectaculaire slotstuk, waarin het verhaal eindelijk weer een goede ontwikkeling ziet.
De straten en daken van Bagdad
Waar het verhaal nog wat te wensen overlaat, is er een verbetering die boven alles uitsteekt: het wereldontwerp en daarmee ook de parkour-gameplay. Het spel speelt zich af in een dichtbevolkte en dichtbebouwde stad, vergelijkbaar met de Assassin’s Creed-games voor Origins, en dit komt de ervaring alleen maar ten goede. De parkouropties zijn exponentieel toegenomen, wat niet alleen het navigeren door de stad leuker maakt, maar ook meer diversiteit creëert in de manieren waarop je een doelwit kunt benaderen. Veel elementen keren terug uit eerdere games, zoals touwlijnen waarop je kunt balanceren en liften waarmee je snel op het dak kunt komen, evenals nieuwe elementen zoals een stok waarmee je snel van het ene naar het andere dak kunt bewegen. Zijwaarts springen maakt helaas nog geen terugkeer, maar het is een wereld van verschil vergeleken met de vorige Assassin’s Creed-game.
Wordt een schaduw
De belofte om terug te gaan naar de roots van de serie betekent, naast de verbeterde parkour-gameplay, dat oude systemen weer worden geïntroduceerd. Spelers hebben opnieuw toegang tot enkele sociale stealth-opties, zoals het verstoppen op een bankje of tussen een groep (bewegende) mensen. Een nieuwe toevoeging is het gebruik van vermommingen, waarmee je je in bepaalde situaties zonder problemen onder de vijand kunt mengen. Hoe beruchter je bent, hoe sneller je wordt aangevallen. Het beruchtheidsysteem is dus ook terug van weggeweest en je kunt je beruchtheid verminderen door ‘gezocht’-posters van de muren af te rukken of door een ‘Munadi’ (een soort spreker) te betalen met een ‘favor’-token. Doe je dat niet? Dan zijn er gelukkig nog tal van plekken om je te verstoppen, al zal je beruchtheid daardoor niet afnemen
Bovendien is het voor Basim met zijn roots als straatrover natuurlijk mogelijk om te zakkenrollen, maar dat werkt nu ietsje anders dan voorheen. Wanneer je iemands zakken probeert te rollen, zul je een quick time-event succesvol moeten afronden. Door met succes van mensen te stelen, krijg je Dirhams (de valuta in Mirage), voorwerpen of favor tokens. De favor tokens zijn een nieuwe valuta waarmee je dus zoals eerder genoemd verschillende NPC’s kunt omkopen voor een gunst. Je hebt verschillende tokens voor verschillende soorten personages, zoals aparte tokens voor handelaren en geleerden. Deze verschillende NPC’s in het spel kunnen bijvoorbeeld op hun beurt weer vijanden voor je afleiden, je helpen met vechten of je helpen om een vijandelijke nederzetting binnen te dringen.
Geen eenmansleger
In Odyssey en Valhalla was het dankzij alle vaardigheidsopties vrij gemakkelijk om in je eentje als een soort god de eilanden van Griekenland en de velden van Engeland onveilig te maken. In Mirage zal dit je waarschijnlijk niet lukken. De combat is nog nagenoeg hetzelfde, al voelt het wat langzamer aan en je zult snel overrompeld worden als je tegenover een groot aantal vijanden staat. Door deze verandering wordt duidelijk dat Mirage liever heeft dat je vijanden geruisloos uitschakelt, maar het voelt nooit als een verplichting. Het is gewoon de meest efficiënte manier om je doel te bereiken, ook deels dankzij de nieuwe Focus skill, waarmee je gemakkelijk maximaal vijf vijanden achtereen in één keer kan omleggen. Dat gezegd hebbende is de combat niet erg meeslepend en voelt het meer als een taak dan vermaak.
In de game zul je geen XP krijgen of levels omhoog gaan, maar krijg je vaardigheidspunten op basis van je voortgang in het spel. Deze punten kun je besteden in drie vaardigheidsbomen: één voor (stealth) combat, één voor je Assassin-tools en één voor je adelaar Enkidu, die dezelfde functie heeft als je gevogelte vrienden in Origins, Odyssey en Valhalla. Dit keer ben je echter helemaal niet afhankelijk van je vogel, want Basim beschikt zelf ook over Eagle Vision die constant actief is (zolang je niet rent). Dit in tegenstelling tot Odin Sight en Animus Pulse. Hiermee kun je dus gemakkelijk vijanden en mogelijkheden waarnemen.
Als Assassin krijg je daarnaast de beschikking over een aantal tools, zoals rookbommen, werpmessen, vallen die vijanden bewusteloos maken en meer. In totaal zijn er vijf tools die je kunt vrijspelen wat begint met de messen. Alle andere tools kun je zelf kiezen in welke volgorde je ze vrijspeelt en op welke manier je ze upgrade. Deze toevoeging zorgt ervoor dat iedereen een iets andere ervaring zal hebben, aangezien hun speelstijl zich zal ontwikkelen op basis van de tools die zij tot hun beschikking hebben. Deze vorm van vrijheid in de ontwikkeling van de gameplay mogelijkheden is iets wat we toejuichen en graag terug willen zien in toekomstige Assassin’s Creed-games.
Een fusie tussen oud en nieuw
Hoewel er veel oude systemen terugkeren, is er echter een duidelijk probleem, namelijk dat Mirage bedoeld was als uitbreiding voor Valhalla en dus is gebouwd op het fundament van die game. Het is overduidelijk dat de ontwikkelaar zoveel mogelijk heeft geluisterd naar de wensen van fans van de oudere Assassin’s Creed-games, maar werd beperkt door de bestaande systemen. De sociale stealth systemen voelen alsof deze bovenop de bestaande RPG-systemen zijn gebouwd, in plaats van dat het kernsystemen zijn. De game is qua gameplay in ieder geval een stap in de goede richting voor fans van de oudere stijl games, maar voelt tegelijkertijd vooral als een fusie tussen oud en nieuw. Het risico bestaat dat het daardoor voor velen zal aanvoelen als ‘net niet’.
Checklists
Ondanks dat de game wat kleiner is van formaat dan voorgaande games, biedt het spel nog genoeg content om je mee te vermaken. Je hebt natuurlijk het hoofdverhaal, waar je zo’n 14 à 15 uur zoet mee zult zijn als je je erop focust. Daarnaast heb je nog Assassin-contracten, waarvoor je vaak een doelwit moet uitschakelen, een object moet stelen uit een huis of iemand veilig moet escorteren naar een locatie. Deze missies hebben helaas geen interessant narratief en bieden ook niet echt unieke gameplay ervaringen. Het is dus meer van hetzelfde en de beloningen zijn ook niet heel spannend. Je krijgt bij het voltooien vaak Dirham, favor tokens en materialen om je tools mee te upgraden.
De zijcontent waar wij ons het meest mee hebben vermaakt zijn de Tales of Baghdad missies. Dit zijn kleine (scripted) missies waarin je interactie hebt met de inwoners van Bagdad en waarmee je meer over hen te weten komt. Deze missies zijn vermakelijk doordat je vaak net wat andere acties moet uitvoeren dan in de andere missies van het spel. Daarbij is de dialoog vaak geestig of juist heel emotioneel. Ondanks dat het vaak hele korte missies zijn, is het juist één van de leukere dingen om te doen. Daarom hadden we er graag meer van gezien, want veel van deze missies zijn er helaas niet. Tot slot zijn er vooral nog verzamelobjecten, zoals artefacten en mysterieuze scherven die je moet stelen, en als hoogtepunt misschien wel de animusfragmenten die meer informatie over Bagdad ontgrendelen in de Codex.
Gewoon prima en een genot voor het oor
Assassin’s Creed: Mirage weet op grafisch gebied geen hele grote verbetering te bieden ten opzichte van zijn voorgangers. Dit is natuurlijk niet erg, omdat Assassin’s Creed er over het algemeen altijd wel goed uitziet. Toch zou het mooi zijn als de serie ooit de grafische kwaliteit van de gebouwen en straten van Parijs in Assassin’s Creed: Unity, een game die nu al bijna tien jaar oud is, zou kunnen overtreffen. Het spel heeft twee verschillende grafische modi: een Quality modus met als doel een 4K-resolutie en een 30fps limiet. In deze modus hadden we soms wel wat framedrops, daarom zul je waarschijnlijk de beste ervaring hebben met de Performance modus, waarin je een stabiele 60fps behoudt tegen een variabele resolutie.
Assassin’s Creed heeft sinds de conceptie van de franchise altijd al een uniek geluid gehad waaraan je de games kunt herkennen. De eerste soundtracks werden gecomponeerd door Jesper Kyd en sindsdien zijn er diverse componisten geweest die de muzikale identiteit goed hebben weten over te brengen. Dat is ditmaal niet anders; de unieke Assassin’s Creed-smaak is perfect vertaald naar de 9e-eeuwse setting van Bagdad. De soundtrack creëert een fijne sfeer met veel variatie in muziekstukken die altijd goed bij de gameplay momenten en scènes passen. De kwaliteit van de Engelse nasynchronisatie is echter wat wisselend. De stemmen van hoofdpersonages zoals Basim, Roshan en Nehal zetten een goede prestatie neer, maar andere personages voelen soms wat plat. Voor de immersie is het ook aan te raden om het spel in ieder geval een tijdje met Arabische stemmen te proberen.
Gespeeld op: PlayStation 5.
Ook beschikbaar op: PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S en pc.
Conclusie
Met een dichtbebouwde stad vol parkourmogelijkheden en de herintroductie van sociale stealth-opties, zullen fans van het actie-avonturen tijdperk van Assassin's Creed zeker blij zijn. Echter, de fusie tussen de oude en nieuwe Assassin's Creed-games voelt nog steeds meer als Valhalla dan bijvoorbeeld Assassin's Creed II, en voldoet nog niet helemaal aan de wens om terug te keren naar de traditionele formule van weleer, maar zet wel een goede stap in die richting. Het verhaal richt zich eindelijk weer eens op een Assassin, maar weet helaas buiten het begin en het slotstuk geen diepe indruk te maken. Er is genoeg content om je mee te vermaken, met als hoogtepunt de Tales of Baghdad. Voor de rest zullen de randactiviteiten wel bekend aanvoelen als je al eerder Assassin's Creed hebt gespeeld. De grafische Quality modus valt bovendien wat tegen, dus zul je waarschijnlijk de beste ervaring hebben in de Performance modus. Al met al biedt Assassin's Creed: Mirage hoop voor een betere toekomst met een grotere focus op stealth, maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering
Pluspunten
- Level design
- Beste parkourgameplay in jaren
- Iconische soundtrack
- Tales of Baghdad
- Grotere focus op stealth...
Minpunten
- ...maar systemen voelen meer als een toevoeging dan de kern van het spel
- Verhaal staat lang stil
- Framedrops in Quality modus
- Saai combatsysteem
- Kwaliteit stemmenwerk is wisselend
7.5
@Anoniem-7644: omdat PU liever wou dat het zich afspeelde in holland en graag namen als hans jochem en johan boer in plaats van abu ibn mohamed of dergelijks
@Anoniem-3166:
Praat geen onzin.
Het idee van Assasin creed is super tof. Het is alleen erg jammer dat de games technisch niet geweldig zijn. Ik vind bv het lopen van het karakter slecht uitgewerkt. Het is net of je op schuimrubber loopt. Ook het paardrijden is technisch slecht uitgewerkt.
PU ziet gewoon net als de meeste dat het een poep spel is
De game is gewoon goed. Ik heb er veel plezier aan. Er is maar een reviewer de beste en dat ben jijzelf. Zoveel mensen (gamers) zoveel meningen.
@Anoniem-7782:
PU ziet helemaal niks. Het is één persoon van PU die de review heeft gemaakt.
Vind dit deel beter dan valhalla.
Vind Valhalla beter dan dit
@coola:
Ik moet het je toegeven Coola. Een 77 gemiddeld van de critici en een 76 gemiddeld van de users. Zeker niet slecht.
@Anoniem-1571: Valhalla was absoluut beter dan dit. Mirage is een leuk tussendoortje. Niet meer niet minder. Grafisch is het sowieso minder mooi.
@Anoniem-7677: Wauw we hebben te maken met een kenner!
Dat is altijd -.-
Ik heb nu 2 hoofdmissies gespeeld. Na de proloog wat moet ik zeggen. Het is eigenlijk een game uit 2007. Met hoe het speelt de zijn helaas stil blijven staan qua gameplay. En dat vind ik zorgelijk. Het speelt ontiegelijk verouderd vind ik. En de voice acting is niet best. Grafisch soms heel mooi soms denk ik weer midrange Xbox One game. Stad Baghdad heel mooi gedaan. Maar ik ga nog verder spelen. De proloog was erg tof maar zoals zovelen Ubisoft games wordt het daarna erg zwak vind ik. Dus ik zou het tot nu hooguit een 6.5 kunnen geven. Ik vind echt dat de kwaliteitseisen bij Ubisoft hoger moeten zijn. Sterker nog in de huidige staat was het als grote main game niet uitgekomen bij Sony of Nintendo als dit een first party game had geweest. Ik zie echt aan alles dat deze game nog minimaal 1 maar misschien wel 2 jaar ontwikkelings tijd nog had. Het oogt aan alles tot nu toe ouderwets
Als ik het zo lees dan begrijp ik dat deze ac niet mijn ding is. Vond dat levels en rpg elementen wel leuk. Stealth is soms leuk ja maar niet als je gedwongen word omdat het anders bijna niet te doen is. Klein map en maar 11 uur gameplay volgens how long to beat vind ik slecht dus wacht ik tot deze op de grijze markt een tientje word.
@Smaakmaker:
En maar klagen maar toch de game spelen.
@coola: klinkt als een echte mweh game maar ieder zijn ding!
@Anoniem-8782: dus nadat ik de game speel en het een 6.5 vind is het waarheid?
@Anoniem-7740: ja jammer denk geen 50 waard maar 25 max
@Anoniem-2321: mwah ik ben zo iemand die meerdere reviews kijkt luistert naar mensen die hem wel gespeeld hebben zelf gameplay bekijkt en dan weet ik wel genoeg
@Anoniem-3939: mwah niet matig maar misschien niet de volle prijs waard
Tijd is geld en dan ga je keuzes maken toch?
Mensen die hier plezier aan hebben be my guest enjoy juist!!
@Anoniem-1952: [Sarcasme modus] Het toonaangevende gameblad PU heeft gesproken. [/Sarcasme modus]
@Esromeron: dat is belangrijkste man enjoy!!
@Anoniem-1146: grappig ik had juist weer veel gezien en gelezen dat de bug niet helemaal soepel liep ahah!
@Anoniem-5160: naah er zijn daadwerkelijk wel games die goed of slecht zijn als je naar de basis principes kijkt.
Dat het dan wel of niet in je straatje valt prima.
maar je kan mij niet vertellen dat bijvoorbeeld een gollum of redfall een fundamentele goede game is.
@coola: die krijgen betaald om niet de waarheid te vertellen.
Zullen we afspreken dat jij gaat turven hoevaak je bugs glitches of crashes krijgt?
@coola: en ook de witcher kreeg zijn kritiek hier op dus je moet geen oude koeien uit de sloot halen en halve waarheden vertellen.
er zijn talloze games die daar onder vallen maar we hebben het nu over assasins creed mirage.
niet over the witcher cyberpunk god of war redfall avengers nee mirage en daar is gewoon wat gedoe mee en dat is prima toc?
patches gaan een deel oplossen een groot gedeeelte niet
@RobanosSmatros:
Wie krijgen er betaald om niet de waarheid te vertellen?
@RobanosSmatros:
En ik vertel hele waarheden
@Anoniem-5288: Klopt ten eerste doordat ik de 17.50 voor het abbonement voor the crew motorfest al had betaald kan ik hem uitproberen. 2 Je moet games wel de tijd geven want misschien wordt het beter. Dat hoop ik ook met deze game.
Ik ben er gisteren aan begonnen en vind het echt een toffe game.
En ga deze keer voor de 100% synchronisatie!
@Smaakmaker:
Ja mooi. Je kan ze ook eerst de kans geven voordat je ze systematisch afkraakt. En dán je mening geven…
@coola:
“En ik vertel hele waarheden.”
:’)
*meningen
@Anoniem-9038:
Thja RobanosSmatros zegt dat ik maar halve waarheden vertel maar dat is feitelijk gewoon weg niet het geval
@Anoniem-3794: Maar ik geef mijn mening over de eerste uren. Waarbij ik de proloog vet vond. En de eerste 2 main missies matig vond.
@coola:
Je bent weer lekker bezig ipv al dat gediscussieer hier over de game ga zelf eens beginnen aan die game. En ga er gewoon van genieten. En probeer ander niet te overtuigen dat het topniveau is. Want dat gaan ik maar ook andere toch niet vinden van die game.
Jij vind door je voorliefde met deze serie een 9 waard waarschijnlijk. Ik vind omdat ik het tot nu toe vind aanvoelen als een game uit 2007 een 7.0. Maar hoelang je ook hier blijft doorgaan dat het beter is dan een 7.0 mij ga je toch niet weten te overtuigen.
En nu ga je het over oude games hebben hoe veel technische problemen die wel hadden. Daar is ook toen door recensenten kritiek op geleverd. Maar het heeft weinig zin omdat er elke bij te halen.
@Smaakmaker:
Moet de game wel hebben om het te kunnen spelen. PostNL is laat.
Als er nog steeds zo stupide word gedaan dat the Witcher 3 de game der games is zal ik zijn vele flaws er altijd bij halen.
@Smaakmaker:
Maar als ik hier straks mijn kleine en kritische review van de game hier post ga jij er dan niet tegen in of zal je toch mijn review proberen de grond in te boren
@coola: Maar ook dat is iemand zijn mening hoe moelijk is dat nou toch voor jou om te begrijpen? Iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
En als je straks een review schrijft en ik heb hem uit zal ik hooguit aangeven wat ik van de game vond.
@Smaakmaker:
Moet jij nodig zeggen. Jij bent altijd de eerste die mij er op moet attenderen dat ik Assassin’s Creed geen top franchise kan noemen
@coola: Maar bij jou zit er nog een verschil in jij bent doorgeslagen in het fan zijn van bepaalde franchises. En daardoor zie je feitelijke onjuistheden betreft Ubisoft over het hoofd. Zoals dat in geen 100 jaren meer goed gaat komen met bijvoorbeeld Beyond Good and Evil 2. Wat jij nog steeds tegen beter weten in blijft beweren. Maar dat jij Ac een top franchise vind moet je helemaal zelf weten. Alleen waar mensen zich aan irriteren zijn dat je zelf 100x herhaald. Je herhaalt in elk artikel van Koijma wel dat hij geniaal is. Jij herhaald in elk Ubisoft artikel bijna hoe briljant jij ze vind. Terwijl als je deze dingen 1x zegt is dit ook voldoende.
@coola: mwah denk dat jij 1 aandelen hebt bij ubisoft
2 wordt betaald en 3 dat je toch naar hanssie anders moet als je kijkt hoeveel; bugs glitches noem maar op ga maar is even compilatie zoeken dan mag je mij over 6 uur verder berichten
Zo de eerste 4 uurtjes zitten er op. Ik ben voornamelijk positief. Het verhaal is tot toe heel erg intrigerend en graphics wise is deze game echt prachtig van de wereld zelf tot de main characters tot de npcs werkelijk prachtig. De wereld is ook erg sfeervol en extreem levendig. En de Voice acting is ook heel erg goed. Tot nu toe vind ik de grote van de map nog wel oké ( al hoewel aan de kleine kant) het ontbreken van de climb on almost everything feature is wel echt een gemis ( en soms zelfs een beetje immersie brekend).
@coola: Wat een verassing deze mening deze zagen we natuurlijk niet aankomen. Moeten we er nog serieus op in gaan. Het heeft toch weinig zin. Het enige wat ik de mensen wil zeggen zo rooskleurig als hij het ziet zullen de meeste mensen met een meer objectieve bril de game niet zien.
Want graphics wise is het echt niet zo mooi als deze man het doet voorkomen. Want er zijn echt games uit het verleden die deze game omver blazen. Ook qua voice acting doet hij net of het van een Naughty Dog achtig niveau is. Maar het ontstijgt hier de middelmaat nergens. De levendigheid is tof gedaan. Maar ook hier hebben veel andere Uitgevers dit ook al beter gedaan.
Maar ik heb gezegd dat we mening van iedereen moeten accepteren zo ook deze mening ook al is hij erg voorspelbaar. Het is de mening van een Ubisoft fanboy die je van mijlenver ziet aankomen.
@Smaakmaker:
Kijk. Daar is hij weer hij kan het niet laten om mijn mening te bekritiseren
@coola: Ik zeg dat we je mening respecteren. Alleen wil ik de mensen waarschuwen dat de meeste mensen zo rooskleurig zullen vinden zoals jou dat vind. Maar de meeste mensen die jou kennen zullen dat gelukkig wel zien. Want de meeste mensen weten dat dit de mening is van een Ubisoft fanboy is.
@Smaakmaker:
Je doet net of dat mijn mening minder waard is dan die van jou.
@coola:
Nou nee hoor alleen 90 procent zal jou mening niet delen.
Want volgens jou is de voice acting van een The last of us niveau.
Is het grafisch een van het mooiste wat je ook kunt spelen terwijl er echt games uit het verleden mooier zijn die toen geen toegang hadden tot de current gen.
Voorbeelden zijn Ghost of Tsushima en Red Dead redemption 2.
Maar het is jou mening die iedereen sinds de aankondiging al zag aankomen. Want je bent in mijn ogen verschrikkelijk voorspelbaar.
Bij elk Koijma weet je al van te voren dat jij roept dat het een genie of gaming god is.
Bij elk Ubisoft bericht dat het er weer geweldig uitziet of dat Ubisoft briljant is.
Bij een Rockstar bericht dat ze zijn afgezakt in jou lijst van favoriete game developers omdat ze RDO niet lang genoeg ondersteunt hebben.
Bij Ff16 hoe geweldig het wel niet is
En zo kunnen we nog wel even doorgaan met jou voorspelbaarheid. En het erge is dat je zelf niet begrijpt dat je continue hetzelfde vertellen niet nodig is of dat elke dag je mening geven niet nodig is. En als je dat na al die jaren nog steeds niet door hebt is dat heel zorgwekkend.
@Smaakmaker:
Als er elke dag een nieuws bericht over bijvoorbeeld AC is dan is het mijn recht om mijn mening over AC daar te plaatsen
@coola: Dat recht heb je zeker. Maar wat is toegevoegde waarde om elke keer dezelfde mening te verkondigen? Maar goed dit begrijp je al jaren niet. Je kan beter je naam veranderen van Coola in voorspelbaarheid. Of in langspeelplaat. Maar goed geniet van de game. En van het reageren en in herhaling vallen.
@coola: Lees al jaren verschillende game sites en kom jou (Coola) altijd tegen in de reacties bij een artikel over AC/Ubisoft en soms twijfel ik echt; ben je nu gewoon een steengoede trol of ben je echt zo’n extreme fanboy? Dit is in denk ik circa 10 jaar tijd de eerste keer dat ik de moeite neem om op je te reageren maar ik zie wel een patroon; op elke site word je vroeg of laat geband en dat herhaalt zich al jaren. Zou je misschien toch niet eens een klein beetje kritisch naar je eigen houding kunnen kijken? Uiteraard heeft iedereen recht op zijn of haar mening maar jij draait er zo in door dat het echt irritant wordt.
@Anoniem-2278:
Op meerdere sites gebanned? Hij is enkel bij Gamer.nl gebanned. Op ign , xgn, eurogamer etc is Coola nog steeds Welkom
Overigens coola je bent eerlijk kritisch op deze game ga zo door.
@Anoniem-5394: Nou ja, het is bij alle sites waar ik hem actief heb gezien wel hetzelfde riedeltje haha. Ik snap wel dat men daar moe van wordt omdat de reacties gewoon heel voorspelbaar zijn. Zo voorspelbaar dat ik oprecht heb getwijfeld en echt dacht dat hij een trol was. Ik weet inmiddels dat hij geen trol is hoor maar het zegt wel iets.
Nee het is niet mijn game. Het speelt vreselijk verouderd. De beperkte keuze hoe je iets aanpakt in deze game vind ik niet meer van deze tijd. Grafisch is het best oke. Voice acting middelmatig. Missies erg eentonig. Ubisoft staat stil in de tijd met hun games.
Maar ik hoop dat Prince of Persia the lost crown en Star Wars Outlaws wel de topkwaliteit worden. Verder Qua Xbox die gaat tijdelijk de deur uit. First party gezien is het gewoon erg zwak vind ik.
Ik speel dit spel iets langer dan een week nu op de playststion maar met vechten reageerd hij soms niet dan wil je slaan met je zwaard blijft basim gewoon stil staan. Daarnaast zitten er ook veel bugs in het spel. Soms val je plotseling onder de wereld in een leegte en zit je helemaal vast. Het spel is verder prachtig maar als cijfer geef ik de gameplay een 6.5 van de 10. Het is zeker niet het beste deel wat ze uitgebracht hebben en de echte Die Hard Fans zullen toch een klein beetje teleurgesteld zijn als ze dit een aantal dagen gespeeld hebben. Het concept is geweldig de uitvoering wat minder.