Review | Prince of Persia: The Lost Crown – Ubisoft wil 2024 meteen goed beginnen, want ze hebben voor de eerste twee maanden al twee titels klaarstaan, namelijk Prince of Persia: The Lost Crown en Skull and Bones. Het klinkt logisch dat je als uitgever eerst het spel op de markt brengt waar het grootste budget achter zit om nadien te blijven knallen met een budgettair wat kleinere titel. Ubisoft draait het echter om, want ze hebben voor Prince of Persia: The Lost Crown gekozen als aftrap van 2024, een game met een veel bescheidener budget. Je zou haast denken dat Ubisoft al doorheeft welke van de twee titels het hoogste zal scoren.
Niet zo bijzonder…
Prince of Persia: The Lost Crown is een 2,5D Metroidvania-titel waarin je de controle krijgt over Sargon, die onderdeel is van ‘The Immortals’. Deze groep is verantwoordelijk voor de veiligheid van de koninklijke familie. Na een avontuur waarin zij denken het kwaad te hebben bestreden, wordt er een feest gehouden. Deze happening wordt echter wreed verstoord als prins Ghassan wordt ontvoerd. The Immortals gaan direct achter de ontvoerders aan om de prins te redden. Het verhaal van The Lost Crown is hiermee een dertien in een dozijn geval. Tijdens het avontuur zijn er wel wat twists, maar de game zal je qua verhaal in ieder geval niet in het spel zuigen. Het is een heel ander verhaal als het om de gameplay gaat.
Dat kan beter!
Zoals je al hebt kunnen lezen, is Prince of Persia: The Lost Crown een Metroidvania, waarin je je een weg moet zien te vinden door een grote 2D-map. Daar zullen vijanden, slim geplaatste platforms en puzzels je het leven moeilijk maken. Soms zul je bijvoorbeeld niet verder kunnen komen, omdat je eerst een bepaalde vaardigheid moet zien te vinden. Je zult de grote map dus goed moeten onderzoeken voor deze vaardigheden, maar er zijn ook geheime kamers te vinden waar bijvoorbeeld collectibles of valuta zijn verborgen. Deze kun je weer gebruiken om je wapens te upgraden of andere items te kopen, die je kunnen helpen tijdens het avontuur. The Lost Crown onderscheidt zich van andere titels in het genre door alles tot in de puntjes uit te werken en daar verbeteringen aan toe te voegen.
Wat al snel opvalt, is dat het knokken veel beter voor de dag komt dan in andere games in dit genre. Vaak is het vechten in Metroidvania’s niet bepaald indrukwekkend te noemen. Het neigt veelal naar hack ’n slash-achtige taferelen, waarbij je maar een beperkt aantal aanvallen tot je beschikking hebt. Prince of Persia: The Lost Crown kent daarentegen een heel diepgaand vechtsysteem, waar je alleen al met je basisaanvallen vele combinaties mee kunt maken. Dit gaat zelfs zo ver dat je verdedigende technieken een onderdeel kunt maken van een combinatie. Gaandeweg zal je extra vaardigheden ontgrendelen, die je nog meer combinatie mogelijkheden geven voor de gevechten en ook zijn er nog finishing moves die je tot je beschikking hebt. Tevens heb je een metertje dat je kunt vullen door vijanden te raken, en als deze vol is, kun je gebruikmaken van een speciale aanval. Word je geraakt, dan begin je weer op nul, dus je wordt aangemoedigd om zorgvuldig te werk te gaan.
De vele combinaties zijn absoluut nodig, omdat vijanden niet allemaal op dezelfde manier te verslaan zijn. Nou ja, je kunt ze wel verslaan door simpele aanvalsbewegingen, maar dan duurt het vaak heel lang voordat ze het loodje leggen en dat verhoogt het risico dat ze jou raken. Elke vijand heeft een zwakte en die moet je zien uit te buiten met combo’s, waardoor je ze snel kunt verslaan. Zo kun je bijvoorbeeld vijanden met een zware uitrusting niet in de lucht slaan en ze daar aanvallen zonder dat ze de grond raken, waardoor je wat anders moet verzinnen. Het vechten is hierdoor zeer gevarieerd. Gaandeweg het avontuur zal je ook steeds tegenover nieuwe vijanden komen te staan, dus zal je je plan van aanpak steeds moeten aanpassen, wat weer voor nog meer variatie zorgt.
Baas boven baas
Je zult ook tegenover een aantal bazen komen te staan, en deze zijn weer een geval apart. Hier worden je vaardigheden nog eens extra op de proef gesteld, en hoe verder je in het avontuur komt, hoe moeilijker deze worden. Je zult met latere bazen dus aardig wat levens laten, maar je zal het met alle liefde blijven proberen om hen te verslaan. Dit komt mede doordat deze gevechten ook steeds spectaculairder worden, zowel qua gameplay als op audiovisueel vlak. Heb je eenmaal een baas weten te overmeesteren, dan geeft dat niet alleen een voldaan gevoel. Je kijkt namelijk ook meteen uit naar het volgende baasgevecht in wat voor spektakel dat weer zal opleveren.
Waar het vechtsysteem snel indruk weet te maken, heeft het platformen wat meer tijd nodig om op hetzelfde hoge niveau te komen. Zo valt het platformen in ongeveer iets meer dan de eerste kwart van de game meer dan goed te noemen, maar pas daarna gaat het echt los en worden je vaardigheden flink op de proef gesteld. Er is duidelijk inspiratie gehaald uit Guacamelee, en als je één van de games uit deze reeks hebt gespeeld, dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten, en ook weet je dat dit hele toffe gameplay oplevert. Je zult namelijk springen van en naar platforms en het ontwijken van obstakels moeten combineren met speciale vaardigheden, en dat zal in een rap tempo gebeuren. Je zult hierdoor vaak op het puntje van je stoel met het zweet op je hoofd zitten, maar ook met volle teugen genieten.
Geen frustratie meer
Een bekend element in Metroidvania’s is dat je regelmatig (geheime) kamers tegenkomt die een upgrade of collectable bevat, maar waar je niet in kan. Je hebt dan een bepaalde vaardigheid nodig die je pas later in de game krijgt. Het aantal nog onbegaanbare plekken kan aardig oplopen en het is dan nagenoeg onmogelijk om deze allemaal te onthouden, wat vervelend kan zijn. Prince of Persia: The Lost Crown heeft hier echter een geweldige oplossing voor. Je kunt namelijk foto’s maken van plekken waar je niet verder komt of een niet te betreden geheime kamer. Deze foto’s zijn weer te zien op je map, waardoor je precies weet waar de ruimtes zich bevinden en wat de situatie precies is. Met deze eenvoudige toevoeging wordt een frustrerend element van Metroidvania’s totaal teniet gedaan.
Waar ook aan is gedacht, is dat elke gamer van het spel moet kunnen genieten. Of je nu houdt van ultra moeilijke games – waar titels in dit genre bekend om staan – of juist casual wilt spelen, de game is toegankelijk voor iedereen. Buiten de standaard niveaus qua uitdaging heb je ook nog de mogelijkheid om zelf je moeilijkheidsgraad te bepalen. Dit kan door middel van het veranderen van een aantal presets, zoals hoeveel schade de aanvallen van vijanden doen en hoe snel je metertje voor speciale aanvallen oploopt. Je kunt zo geheel zelf bepalen hoe moeilijk of gemakkelijk je de gameplay hebben wilt. Daarbuiten zijn er nog tal van toegankelijkheidsopties, waardoor je je leven wat gemakkelijker kunt maken in The Lost Crown. Iedereen, maar dan ook iedereen, kan hierdoor van het spel genieten.
Een eigen stijl
Met de grafische aankleding is het ook genieten van Prince of Persia: The Lost Crown. Er is gekozen voor een gestileerde tekenfilmachtige stijl, waardoor niet elk detail tot in de puntjes moet worden afgewerkt. Ook wordt er niet van alle grafische toeters en bellen gebruik gemaakt. Hierdoor kunnen er wat meer vrijheden worden genomen in de vormgeving, maar het moet natuurlijk wel kloppen als geheel. En The Lost Crown klopt als een bus. Alles ziet er zeer ‘clean’ en mooi uit en sommige omgevingen weten veel indruk te maken. Er zijn ook veel verschillende omgevingen te bewonderen, dus je kijkt niet constant tegen dezelfde achtergronden aan. Door de grafische stijl kan de resolutie hoog worden gehouden en de game laat dan ook een haarscherpe 4K zien op de huidige generatie consoles.
De framerate hangt af van de tv die je hebt. Heb je nog een ‘ouderwetse’ tv, dan draait het spel op 60 frames per seconde. Heb je een toestel dat 120Hz ondersteunt, dan kun je genieten van 120fps. Welke tv je ook hebt, de framerate is stabiel en het hoofdpersonage reageert snel op je commando’s. Wel moet gezegd worden dat 120fps een hemelse ervaring is, want de reactietijd van je personage is dan zo kort dat je perfect kunt reageren op de actie op het scherm. De verschillende muziekstukken die je tijdens het avontuur te horen krijgt passen goed bij de sfeer van de game. De muziek zweept je op de juiste momenten op en weet vaak de toch al goede algehele sfeer te verhogen. Het stemmenwerk is ook goed, dus op audiovisueel vlak valt er niets op aan te merken.
Perfectie?
Is Prince of Persia: The Lost Crown dan de perfecte game? Nee, dat ook weer niet, al scheelt het niet veel. Het enige wat als een minpunt kan worden beschouwd, is dat één van de te verkrijgen speciale vaardigheden wordt toebedeeld aan de R3-knop. Dit werkt niet ideaal omdat je je rechterduim voor de actieknoppen nodig hebt. De overgang van actieknop naar rechter pookje is gewoon te groot om snel de desbetreffende vaardigheid te kunnen gebruiken. Je hebt de mogelijkheid om functies van knoppen te veranderen, maar als je al je speciale vaardigheden hebt, moet je er toch weer één aan de R3-knop toewijzen. Dit is pas laat in de game, maar toch. The Lost Crown vraagt om snelle acties en reacties en daar leent de R3-knop zich niet zo goed voor.
Gespeeld op: PlayStation 5.
Ook beschikbaar voor: PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc.
Conclusie
Ubisoft heeft met Prince of Persia: The Lost Crown alles wat Metroidvania-games zo leuk maakt tot in de puntjes uitgewerkt en heeft daar een diepgaand vechtsysteem en verschillende verbeteringen aan toegevoegd. Het resultaat is een geweldige game die dankzij zijn 120Hz ook nog eens hemels wegspeelt. Het vechten en het platformen zijn een waar genot, en de spectaculaire baasgevechten zijn de kers op de taart. De aanpasbare moeilijkheidsgraad zorgt ervoor dat iedereen van het spel kan genieten en de mogelijkheid om foto's te maken van plekken waar je niet verder kunt, is een prachtige oplossing voor een voorheen frustrerend element van Metroidvania's. Eigenlijk is alles geniaal aan deze game. Het is simpelweg de beste Prince of Persia-titel die er op de markt is en een van de beste Metroidvania-titels die je ooit zult spelen.
Pluspunten
- Diepgaand vechtsysteem
- Voor iedereen toegankelijk
- Heerlijke besturing
- Foto’s maken van omgeving is geniale toevoeging
- Op 120fps hemelse ervaring
- Bazen worden steeds spectaculairder
- Veel verschillende vijanden
Minpunten
- R3-knop niet ideaal voor speciale vaardigheid
9.5
Klinkt goed, zit te twijfelen om deze of Tekken 8 te halen deze maand
Dit is een goede review voor deze game toch laat ik de game voorbij gaan .
Tof! Ik dacht dat dit een 7,5 game ging worden, maar dit klinkt toch wel echt goed. Er is ook nog eens een gratis demo. Topwerk!
Wow, bizar!!
Heel benieuwd naar deze game.
Ook andere bedrijven moeten vaker over naar het 2D genre dat scheelt mankracht en ontwikkelkosten.
Onverwacht. Ik ga het overwegen.
Er is nu een demo beschikbaar.
Verhaal: Ubisoft has just announced that a free Prince of Persia: The Lost Crown demo is now available on nearly all platforms that are getting the game (Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S and Xbox One as well as Windows PC through the Epic Games Store and the Ubisoft Store).
huh? een Ubi game met een 9.5! jaar begint goed dan bij hun!
Ga ik halen. Had twijfels maar Rayman team is gewoon uitstekend bezig
Ga de demo zeker even uitproberen wat betreft platform games is Ubisoft meestal wel goed dus de hoge score verbaasd mij eigenlijk niet eens.
Ubisoft is on a roll.
Ga hem wel kopen, lijkt me wel wat.
@Bass:
Thx voor het vermelden, dat er een demo is.
eindelijk levert ubifail weer een pareltje af na origins en odyssey
Nou denk dat 90 procent van de community de game gaat halen aangezien dit niet 60 maar zelfs 120 frames haalt. Zonder gekheid kuddo’s voor ubisoft ze zijn het jaar goed begonnen.
@jimke1: je kijkt er dus niet echte naar uit?
Ik vind dat een hoop van de plus punten vrij weinig te maken hebben met de game(play)
Maar goed. Het zal best een toffe game zijn. Dat geloof ik wel! Maar 9.5 gebaseerd op een x aantal vrij nikszeggende punten vind ik dan weer niet een 9.5 waard. En het zal wss wel een dikke 8 a 8.5 zijn. Maar aan de andere kant blijven scores een dingetje in ze algemeen.
@PvdW90:
Dude. Je kunt Spider-Man 2 op 120 fps spelen. Waar heb je het over..
Technisch stelt dit geen drol voor.
@Anoniem-8996:
Ben je een oude vertrouwde tekken speler? Heb je de demo gespeeld? Vond je hem dope? Als alle 3 de antwoorden ja zijn. Dan zou ik Tekken 8 halen. Daar ga je uiteindelijk ook langer plezier aan beleven. Maar ik neem aan dat ze wel beide een verschillende prijs hebben dus mogelijk is dat iets om in de overweging mee te nemen.
De groeten
@Anoniem-2443: Ik weet niet hoe je daar bij komt, maar je kunt Spider-Man 2 niet op 120fps spelen.
@Anoniem-2443: jij bent duidelijk nieuw hier anders snapte je het.
@Anoniem-1864:
Letterlijk elk pluspunt heeft te maken met gameplay…
Vechtsysteem
Toegankelijkheid
Besturing
Foto’s als gameplay element
120 fps = smooth gameplay
Boss fights
Afwisselend
Welk van de punten heeft niet met gameplay te maken dan volgens jou?
De R3 knop vind ik sowieso onprettig, daarom heb ik een dualsense edge gekocht een jaar terug 🙂
Netjes! Ik zal de demo eens proberen binnenkort!
Goed om te zien dat ze ook nog hoge cijfers kunnen scoren. Ben benieuwd hoe dat bij andere sites is.
@Gio-the-Gamer: bedankt voor de tip!
@Anoniem-9923: na 1 uitstekend cijfer ben je nog niet “on a roll” geloof ik?
@Anoniem-2443: 120hz is niet meteen 120fps, ik hoop dat je dat begrijpt?
@Anoniem-3421: +1
Mooi cijfer! Toch voelt het voor mij meer als een generieke platformer waar ze de naam PoP op hebben geplakt. Vooral doordat je niet met Dastan speelt, maar met een handlanger van de prins.
Helaas ook niet mijn genre qua games. Misschien probeer ik de demo een keer.
@X_boi:
Dastan? Je weet dat enige prins die zo heet de prins uit de film is eh? De drie prinsen van de verschillende games hebben niet de naam Dastan.
Een 9,5 haha Schaam je diep, een 9,5 is het hoogst haalbare want een 10 kan je geen enkel spel geven. Want de totale perfectie bestaat niet.
@X_boi: negatief omdat het geen gamepass spelletjes is ?
@Anoniem-5377:
Onzin.
@Anoniem-5377: Waarschijnlijk nooit een 10 gehaald op school?
Terug ontopic. Ik laat deze aan mij voorbijgaan
@coola: Ah, geen idee eigenlijk. Heb vroeger enkel Prince of Persia gespeeld op de Xbox 360. Zijn naam maakt ook niet uit, het gaat erom dat je niet als de prins zelf speelt, daardoor voelt het voor mij meer als een spin-off waar de naam ‘Prince of Persia’ op is geplakt. Verder zal het best een prima game zijn! Alleen niet mijn ding.
Wat een onzin. Dus een 9.5 kan niet gelden voor een hele goede 2D game? Juist dit soort games moeten vaker terugkomen. Want het zijn relatief goedkope games on te maken en je hebt er geen 6 jaar voor nodig.. Zo voorkom je gaten in je release schema
Zelf erg veel zin in deze game
@Anoniem-61: Ik heb nog 4 maand gratis Ubisoft+ op m’n Xbox, maar ondanks dat ga ik deze niet spelen. Dus nee.
@Anoniem-5377: Wat een onzin.
Zooo!!!! Das best hoog hahaha. Dacht persoonlijk rond de 8.0/8.5 maar netjes. Krijgt wel goeie cijfers dit hoor
@Smaakmaker: relatief goedkope games om te maken, maar wel een prijskaartje van 60 euro digitaal.
Dit is toch meer een 40 euro titel, maximaal? Althans, ik zou er nooit zoveel voor betalen.
@7th-son: Hij is €50 bij Ubisoft zelf. En bij sommige sites voor minder dan €40 te bestellen.
@7th-son: 50 euro fysiek is prima. Volgens mij is dat deze game meer dan waard.
@Anoniem-5377: daarom dus ook een 9,5. Je ontkracht je eigen statement. Lekker bezig, man
Ik vind alleen apart dat ze geen HDR optie hebben toegevoegd
@coola: zegt meneer onzin zelf
@X_boi: Pfhahaha, dus je wilt ook geen Zelda spelen omdat je met Link speelt ipv Zelda? Smh
@X_boi: hoe doe je dat gratis ?
Demo gespeeld op de Xbox series X. Speelt lekker weg en ook reeds besteld.
Onder de €40,00 te krijgen als digitale code.
Doe ik het voor, zeker waard en al zeker na de demo gespeeld te hebben.
@Gio-the-Gamer: Oh dat is wel heel netjes!!!
Thanks voor de tip!!
Net de demo gespeeld
Speelt lekker, maar er zitten wat rare dingetjes in zoals niet kunnen hangen als je ergens naar toe springt? De spraak was ik ook niet echt over te spreken, en de graphics ook niet. Of dat een kwestie van smaak is in dit geval weet ik niet, maar zeker niet voor deze prijs categorie.
Speelt voor de rest wel lekker vlot en is de besturing wat wennen in het beginnen (L3 omhoog om te interacten?). Ik merk wel wat framedrops maar kan ook aan mij liggen.
Overigens geeft push square de game “maar” een 8. Verre van slecht natuurlijk, maar ook best ver van het bijna perfecte cijfer van hier..
@Anoniem-3105: de game is digitaal 50 euro, de deluxe editie is 60 euro. Ik had verkeerd gekeken.
Maar nog, voor mij zeker niet meer dan 40 euro, ook niet na het spelen van de demo.
Mooi, zet het op mijn lijstje.
Demo zojuist gespeeld en de game bevalt prima maar een 9.5 zou ik het niet geven maar ieder zijn mening. Als je van dit genre houd dan zou ik hem wel aanraden.
@Anoniem-3238: Ik vind BoTW en ToTK inderdaad ook niks aan en speel ze dus niet. Ondanks dat zijn het wel goede games hoor. Bij The Legend of Zelda heb je overigens altijd als Link gespeeld. Nu ineens niet als de prins in deze Prince of Persia game, dat vind ik jammer.
@Anoniem-3249: Was een actie waar je met VPN gebruik van kon maken!
@7th-son: Maar waarom mag een ontwikkelaar geen 50 of 60 euro vragen voor een 2D game. Dan valt er toch ook voor het bedrijf makkelijker winst op te maken. En dat zorgt er toch voor dat bedrijven vaker na gaan denken om 2D games zoals deze uit te brengen. En qua niet kunnen hangen tijdens het klimmen. Misschien miste je daar een upgrade voor. Ik vind het juist wel verfrissend dit. I.p.v. de zoveelste open wereld game.
@Anoniem-1144:
Ik praat geen onzin. meeste dingen die ik zeg zijn gebaseerd op feiten.
@coola: in je eigen wereld
@Anoniem-5567:
Nah de echte wereld
@Smaakmaker:
Och nou is meneer ineens heulemoal positief en kan de ontwikkelaar (Ubisoft) niks verkeerd doen. Hahahahha.
Is dit dan dé game waardoor ‘Smaak’(z’n eigen smaak)maker en coola EINDELIJK(!) na ál die járen “discussie” (lees; ‘mijn mening is de waarheid’) weet te verbroederen?! De wonderen zijn de wereld nog niet uit…. Stay tuned kids!
@Anoniem-8152:
Wat een onzin. Deze game schijnt gewoon heel goed te zijn. En is toevallig ook nog mijn smaak. En daarbij heb ik vorige week zondag Mirage voltooid. Alleen hoop ik dat Ubisoft zich meer focust op andere dingen dan open wereld games.
@Smaakmaker: mag wel, maar als ik naar deze game kijk spat er niet vanaf dat het zo’n hoge prijs heeft. Het ziet er uit als een Indie titel, en eigenlijk lager dan een Rayman titel. Je moet ergens de grens trekken. Games als dit (metroidvania) zijn vaak vrij uitgebreid gelukkig, en uitdagend, Denk je zelf dat deze qua prijsklasse boven de laatste assassin’s Creed hoort?
De game is natuurlijk wel 3d, al is alleen de gameplay 2D. Maar ik begrijp je wel.
En wat betreft dat hangen, dat dat nog niet unlocked is denk ik niet. Heel soms hangt er een ring aan de rand of muur en dan kun je wel vast pakken. Je kan ook al meteen walljumpen en slidings maken en dergelijke. Ik denk niet dat dit soort abilities thuis horen in deze game om vrij te spelen.
@Anoniem-9552: Tekken demo beviel prima, pop demo gespeeld nu en Tekken it will be.
Voor mij is dit een upgedate game van de vorige generation , 9,5 voor een game zoals dit echt overdreven .
@Wadanda: Wat sla je toch weer een onzin uit.
@Smaakmaker: En jij noemt jezelf smaakmaker .
Welke smaak dan
@Wadanda: De reviewer geeft tenminste nog tekst en uitleg over de 9.5. Jij loopt alleen maar te klagen en onderbouwt niks. Jouw mening doet er dus niet toe.
@Wadanda: Nogmaals je slaat complete wartaal uit. Dat het je type game niet is dat is natuurlijk goed mogelijk. Maar om dan mensen en reviewers af te zeiken die het tof vinden of het graag willen spelen. Is natuurlijk een beetje dom.
@Smaakmaker:
Zo reageer jij ook altijd op coola als iets je niet aanstaat.
En jij bent nu de gene ipv coola die het zich allemaal veel te persoonlijk aantrekt.
Haha de ironie.
@Wadanda:
“En jij noemt jezelf smaakmaker .
Welke smaak dan”
:’)
Wansmaak. Of hij schreef “slaap” verkeerd.
@Anoniem-2555: wansmaak is ook smaak! Want onweer is ook weer toch? Hahaha
@Anoniem-7336: Haha LOL, helemaal waar. Eerste Ubi topic sinds tijden waarin de rollen opeens compleet verdraaid zijn.
@Jason28:
En dan reageert meneertje ineens niet meer. Hahaha.
@Smaakmaker:
Haha pipo.
Dergelijke games hebben niks te zoeken op een PlayStation 5 met die rekenkracht waardeloze platte games
@Anoniem-7944: dergelijke games mogen er van mij j veel en veel meer komen. Geen multiplayer troep, geen gekke dingen. Gewoon goede, tof uitgewerkte platform/ adventure games.
Gek he, hoe meningen kunnen verschillen
@Anoniem-7944: Gameplay is veel belangrijker dan graphics.
@Anoniem-7944:
Mooi game dit zowel grafisch als gameplay wise.
@coola: Eens. Niets mis met de graphics. Het is lang geleden dat ik zo uitkeek naar een game. Nog een paar daagjes.
@Anoniem-7944:
Ik zie een traantje. Aaaahh.
@Anoniem-7944: het is nogsteeds een 3d game hoor, de gameplay is alleen 2d…
Deze generaties bieden veel ruimte voor indi developers, en dat is juist goed, of het nou 2d of 3d is
@7th-son:
Deze generatie gamers zijn respectloze klootz*kken. 😉
@Anoniem-5385:
Edit;
“*zakjes”
@7th-son: het bied ruimte aan alle ontwikkelaars, niet alleen indie. Alleen durven/mogen grote ontwikkelaars geen andere games meer te maken dan die populair zijn, door gigantische ontwikkelkosten.
@Anoniem-869: dat klopt zeker. En dat is ook wel jammer vind ik. Het hoeft niet allemaal triple a te zijn, het mag ook old school zijn.
In het begin dacht ik ook wel eens vanja hier koop ik toch geen nieuwe console voor? Maar er zijn zoveel games die qua development niets kosten vergeleken met triple a games, die ik soms toch leuker vind dan grote games
@Anoniem-2443: 120hz refresh rate. 40 fps
Straks aan de slag er mee. Heb de deluxe editie gekocht.
Game ruim 9 uren gespeeld, hele goede game, maar niet mijn genre helaas. Laat onverlet dat de game soepel draait en voor de echte liefhebber van dit genre een must is. Leent zich denk ik ook goed voor een handheld PC.
@Anoniem-8572:
Ga googelen. 120 is 120.
Heb zelf niet direct interesse in deze game maar het is wel een duidelijke trendbreuk voor Ubisoft.
Geen grote open wereld, geen talloze crap om te kopen wat verder alleen visueel is. Gewoon een strakke game die er op gericht is dat je zo snel mogelijk verder kunt. De foto optie is daar een mooi voorbeeld van, zo ben je niet uren aan het zoeken waar je nu weer verder moet.
Hopelijk gaan ze nu meer van dit soort games maken in plaats van alleen maar groter, leger en vol met nutteloze sidequests die je pas na “uren” zoeken kan vinden.
Zelfs Mirage die aardig gestroomlijnd was, vond ik nog te lang duren.