We naderen de lancering van Dragon’s Dogma II met rasse schreden en dat betekent dat Capcom ook steeds meer details met ons aan het delen is. Als we afgaan op de voorganger, zal ook dit deel geen simpel avontuur worden en zodoende erft het een belangrijke feature.
Zo zal Dragon’s Dogma II slechts één save slot hebben waar je je voortgang in kunt opslaan, wat tevens gedeeld zal worden door je manuele saves als de autosave. “Savescumming” zit er dus niet in en je zult met al je keuzes en diens consequenties moeten leven, aldus een vertaling van de preview van het Japanse IGN.
Een ander detail, wat (nog) niet bevestigd is door Capcom, is dat de game mogelijk een framerate cap kent op consoles. Menig game heeft tegenwoordig een Performance en Quality modus die zij aanbieden, maar de Japanse ontwikkelaar heeft daar inderdaad nog niks over gezegd.
Deze geruchten worden verder aangewakkerd als men naar de aanbevolen specificaties kijkt op pc, waar een Ryzen 5 3600 CPU in staat en net iets meer kracht levert dan de CPU van de PlayStation 5. Hopelijk biedt Capcom binnenkort meer duidelijkheid en anders zullen we op de release moeten wachten.
Dragon’s Dogma II lanceert op 26 maart voor de PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc.
Ja maar nu is het niet erg want het is geen starfield
30 fps, geen probleem voor mij als het zoals Starfield is
@IIIuminated1: nee maar let maar op de zelfde mensen die bij starfield liepen ze zeiken hoor je nu niet
@Anoniem-6127: Tuurlijk joh.
@Anoniem-5786: het is gewoon zoo
@Anoniem-4046: Nee hoor.
Dit is toch wel teleurstellend nieuws als dit daadwerkelijk het geval schijnt te zijn en voor mij persoonlijk een reden om deze game dan niet day one in huis te halen.
Inmiddels ben ik 60 fps gewend waardoor 30 fps mij direct opvalt. Ik kan er ook niet aan wennen aan 30 fps.
Dus wat mij betreft voegen ze er een 60 fps op 1080p modus aan toe als het moet. De spelwereld ziet er niet gedetailleerd uit tot nu toe, dus het lijkt mij een redelijke mogelijkheid.
Al die fps hoeren tegenwoordig.. lijkt wel PC master race geworden deze console gen.. vroeger op een beeldbuis had je nog veel minder fps, gamertjes van tegenwoordig zijn niks gewend.. even half uurtje spelen, en je bent gewend aan de 30 fps, en als je zegt van niet ben je echt 1 grote aansteller.
Ik zit zo te wachten op de ps5 pro. Hopelijk kan je dan alles in minimaal 4k en 60 fps spelen. Ben de keuze tussen 30 en 60 fps ook een beetje beu.
@SanderlaGrande: ja en daar zal Sony weer geld voor vragen voor nex nex gen upgrade
@Anoniem-840: dat klopt dus niet wat je zegt, vroeger draaide games gewoon op 60fps op een oude beeldbuis.
@SanderlaGrande: Minimaal 4K? dus jij verwacht gewoon dat PS5Pro 8K games gaat krijgen? Dan kan ik je nu al zeggen dat dat niet gaat gebeuren. En ook op een PS5 Pro zullen niet alle games op 4K 60 gaan draaien, Als ontwikkelaars er voor kiezen om de nieuwste speciale effecten te gebruiken en ultra hoge details en dergelijke (bijvoorbeeld vele features van Unreal Engine 5), dan gaat dat gewoon ten koste van de framerate. Krachtigere hardware staat gewoon niet gelijk aan minimaal 60fps.
@Anoniem-4050: ik bedoel eigenlijk minimaal 60 fps.
@SanderlaGrande:
Of alle games moeten verplicht VVR ondersteunen. Moet je wel een 120hrz TV hebben natuurlijk.
@SanderlaGrande: Ook dat zal dus niet het geval zijn als een ontwikkelaar kiest voor ultra realistische graphics en alle toeters en bellen qua technieken die gebruikt kunnen worden. Kijk maar eens wat het kost aan kracht als je bepaalde features (laat staan alle) van Unreal 5 wil gebruiken. Je moet de meest krachtige pc hebben om dan op 60fps te kunnen draaien en kijk dan hoeveel zo een pc moet kosten. Een PS5 Pro met diens prijskaartje kan nooit deze kracht behuizen, ook al zou die 1000 euro kosten.
@Anoniem-7451: eens
30 fps doet pijn aan mijn ogen 60 fps zou toch de standaard moeten zijn
Weer een game wat alleen maar tot 30fps nou wat next gen zeg zo teleurstellend weer
Och jeej anno 2024 en een cap van 30 rofl..
60fps is mooier maar 30fps vind ik geen probleem. Wen ik zo weer aan.
Het is 2024 en er worden nog steeds games uitgebracht die 30 fps draaien, lol.
@Anoniem-840: Alles went, maar dat neemt niet weg dat 60 fps vele malen beter speelt dan 30 fps.
@Anoniem-9407: in dit geval vind ik het ook jammer en had liever 60fps gehad, maar het is nou eenmaal zo. Niets aan te doen.
Ik als dragons dogma fanaat ga deze game toch wel halen. Zo dachten waarschijnlijk ook genoeg mensen over starfield.
En starfield vergelijken met dragons dogma is wel een beetje appels en peren niet?
Capcom gaat dit echt niet droppen in 30 fps. Als er 1 developer is die gameplay als topprioriteit heeft is dat Capcom. Dit soort games zijn helemaal niet fijn om in 30 fps te spelen. Zal.dus nooit gebeuren.
Als 48j vind ik 30fps toch echt nimmer kunnen, doet idd pijn aan de ogen… Als FF7 remake 60fps kan halen, waarom deze game ni? Ben ik echt niet gewoon van Capcom.
Hoop op demo zodat ik toch 1st kan testen. Na 30min ben ik 30fps toch ni gewoon als je altijd voor 60fps ga.
Wat een gerucht al niet losmaakt bij mensen…
Typisch Japanse ontwikkelaars.
De reden voor 30 fps moeten we niet ver voor zoeken. De game komt ook uit op Xbox consoles. Dus is het logisch dat het maar 30 fps is
Koop gewoon een degelijke PC dan heb je nergens last van. Consoles zullen altijd achter de feiten aanlopen. Begrijp het gebruiksgemak van die dingen wel, maar ook een PC is tegenwoordig zeer stil en makkelijk aan te sluiten op TVs
@Anoniem-2848: wat lul je nou weer man, daar klopt geen zak van