Na een lange tijd van speculatie en wachten is het hoge woord er inmiddels uit: op 21 juni kunnen we ons begeven in ‘The Land of Shadow’ en kunnen we aan de slag met een berg nieuwe content. Wat je precies mag verwachten, is nu wat duidelijker dankzij nieuwe details die Eurogamer heeft gepubliceerd op basis van een gesprek met Hidetaka Miyazaki.
Allereerst is dit FromSoftware’s grootste uitbreiding tot nu toe. Het speelgebied is volgens Miyazaki zelfs groter dan dat van Limgrave, één van de eerste gebieden uit Elden Ring. De structuur van de gebieden zal min of meer hetzelfde verweven zijn, maar er zijn ook elementen toegevoegd die voor extra afwisseling zouden moeten zorgen. Wat dat precies betekent, is vooralsnog onduidelijk.
Spelers mogen daarnaast meer dan 10 nieuwe baasgevechten verwachten, een berg nieuwe wapens en items die te vinden zijn. Ook worden er 6 nieuwe categorieën wapens aan de game toegevoegd.
Miyazaki haalt verder aan dat spelers natuurlijk weer flinke uitdagingen voor hun kiezen krijgen en hij noemt als voorbeeld specifiek het gevecht met Malenia, dat gezien wordt als één van de moeilijkste uitdagingen in Elden Ring. Dat soort uitdagingen komen ook terug in Shadow of the Erdtree.
Tot slot de betrokkenheid van George R.R. Martin bij de uitbreiding. Het verhaal is geen gloednieuw gedeelte dat nu specifiek is geschreven als onderdeel van de nieuwe content. Het hoort namelijk bij het oorspronkelijke verhaal van de beroemde schrijver, waardoor hij nu niet opnieuw bij het project betrokken is.
De ontwikkelaar wilde dit stuk verhaal specifiek in een uitbreiding vertellen en zodoende dat het reeds bestaande content is wat nu gebruikt wordt. Deze uitbreiding neemt je mee naar The Land of Shadow wat het eerste gebied is waar Queen Marika aankwam. Miquella, de tweelingbroer van Malenia, zal een grote rol spelen in deze uitbreiding.
Merk je iets van de dlc als je helemaal opnieuw begint? Of is het puur een nieuw gebied en kan je beter met je oude char verder gaan.
Dlcs van ds1 en 2 waren extreem geweldig. Dark Souls , er was een enkele journalist enthousiast, de meeste lieten het liggen. De hype kwam. Alle sites en journalisten waren opeens kenners en fans van het eerste uur en lopen voorop .
@Anoniem-1195: dlc van ds2 was niet zo geweldig hoor. Nieuwe omgevingen met megaveel vijanden zodat je met je lvl 150 char toch nog iets van uitdaging had vond ik niet heel sterk bedacht.
@Anoniem-6696: schijnbaar gaat de dlc anders om met mogelijkheid dan eerder DLC’s van From. Dit wordt vergelijkbaar met Sekiro waar skills belangrijker zijn dan je Level
@Anoniem-8126:hen mog.npoit een level 150 gaat gehad. Bosses level design waren vet. Fume blijft 1 van de dikste bazen , die net andere timing door die voorwaartse slash rollen. Fume, Frida en nameless king zijn wel bazen die je moet ownen om jezelf een enigszins aardige souls speler te noemen. Level 150 nooit aangedaan;)
Heb hier veel zin in. Hoop niet dat de meeste gevechten zo moeilijk worden als Melania. 🙂 Super toffe boss maar ik kon, net zoals bij t 2e gedeelte van Maliketh, nauwelijks een opening vinden. De enige 2 eindbazen die ik niet zonder Mimic Tear kon halen en zelfs dan. Gruwelijk waren die 🙂