Aan het begin van deze maand verscheen Helldivers 2 en de game wist gelijk een groot aantal spelers naar zich toe te trekken… een iets té groot aantal eigenlijk. De servers waren overbelast, wat resulteerde in heel wat technische problemen en lange wachtrijen. Dit voorbije weekend was echter een speciaal weekend: het was namelijk de eerste keer dat de servers alle spelers een plekje konden geven en dat wordt even benoemd op X door Johan Pilestedt, de CEO van Arrowhead Game Studios.

“I’m really happy and proud of the @arrowheadgs team for an amazing Achievement, the servers handled all @helldivers2 players this weekend without problem. Now we have time to focus on improvements to the title and resume our original plan. Many exciting things upcoming!”

De technische problemen zouden nu normaal gezien (grotendeels) tot het verleden moeten behoren en nu kan het team zich gaan focussen op andere zaken: post-launch content, bijvoorbeeld. Pilestedt gaf aan, als reactie op een bericht, dat het team momenteel bezig is met ‘cool stuff’.

It’s actually just optimizations at this point. We have some great support from top Sony backend engineers. Also, the rest of the team is working on some real cool stuff.

Wat dat precies zal worden, is momenteel nog niet duidelijk, maar we hebben alvast iets om naar uit te kijken. Meer info over de game lees je in onze review.