Ontwikkelaar Saber Interactive is sinds de release van Warhammer 40,000: Space Marine 2 vooral druk bezig om de game te voorzien van nieuwe content en updates. Nog niet zo lang geleden verscheen de grote 4.0 update die nieuwe content en meer met zich meebracht. In de tussentijd heeft de studio niet stilgezeten en de volgende update is alweer een feit.

Update 4.1 is nu beschikbaar en past meerdere zaken aan. Het meest interessante zijn de wapen aanpassingen die in de Operations modus toegebracht zijn. Zo zijn er tien verschillende wapens sterker geworden met deze update. Ook voor verschillende moeilijkheidsgraden zijn er veranderingen aangebracht. Van de Minimal tot en met de Ruthless moeilijkheidsgraden zullen er minder Extremis vijanden verschijnen, zodat de hoeveelheid weer vergelijkbaar is met de status van voor de grote 4.0 update.

Hieronder kan je de patch notes vinden van update 4.1.

Warhammer 40,000: Space Marine 2 update 4.1 patch notes

AI director and enemy spawns

Minimal, Average, and Substantial Difficulties:

  • Reduced spawn rate of Extremis enemies to match pre-Patch 4.0 levels.

Ruthless Difficulty:

  • Significantly reduced spawn rate of Extremis enemies.

Weapons (only in Operations mode)

  • Auto Bolt Rifle – Damage increased by 20%.
  • Bolt Rifle – Damage increased by 10%.
  • Heavy Bolt Rifle – Damage increased by 15%.
  • Stalker Bolt Rifle – Damage increased by 10%.
  • Marksman Bolt Carbine – Damage increased by 10%.
  • Instigator Bolt Carbine – Damage increased by 10%.
  • Bolt Sniper Rifle – Damage increased by 12.5%.
  • Bolt Carbine – Damage increased by 15%.
  • Occulus Bolt Carbine – Damage increased by 15%.
  • Heavy Bolter – Damage increased by 5%.

Difficulty

  • Ruthless: Player’s Armour is increased by 10%.
  • Lethal: “Tight Formation” system is removed.

AI:

  • Bots deal 30% more damage to bosses.
  • Zoanthrope: Shield swap cooldown with another paired Zoanthrope is increased by 10%.

General Fixes & Tech

  • Fixed a bug that caused roll distance to be shorter than before.
  • Fixed bug with unlocking Lethal difficulty rewards decals.
  • Crash fixes and general stability improvements.