Een geslaagde open wereld is een open wereld die je af en toe doet vergeten dat je een videogame aan het spelen bent, en dus per definitie met iets bezig bent dat niet echt is. Realistische graphics zijn één ding; de elementen die je in deze wereld tegenkomt, van wezens en vijanden tot andere mensen, moeten zich ook geloofwaardig gedragen.
Van dat laatste is ontwikkelaar CD Projekt RED zich maar al te bewust. In een recent interview heeft Sebastian Kalemba, de regisseur van The Witcher 4, aangegeven dat de game revolutionair wil zijn op het vlak van NPC’s die zich realistisch gedragen. Elke in-game figuur moet met andere woorden aanvoelen alsof hij/zij een écht leven aan het leiden is.
“We have this rule to make every single [The Witcher 4] NPC looking like they’re living, with their own story. We’re definitely pushing the quality of NPC – the way they look, their behavior, their facial performance – as much as possible because we want to make an even more immersive experience than we used to. We are trying to push the bar here.”
Super! Is echt fantastisch om te zien in Red Dead 2
Waren we al gewend van TW3.
Eerst zien dan geloven. Ik vertrouw ze niet meer na het mislukte Cyberpunk
Mijn eerste ervaring met dit was Far Cry 4. Leek wel alsof iedereen met hun eigen leven bezig waren in het spel, ook als ik offline ging. Was best grappig om dat zo te “ervaren”.
Sorry, 2x gepost
@Anoniem-5924: NPC’s in Witcher 3 waren inderdaad al hee erg goed, maar je betrapte ze toch vaak op het herhalen van hun dialoog of geanimeerde toneelstukje (denk aan de hinkelende kinderen in dat eerste dorpje).
Als ze daar wat variatie in weten te brengen, kan dit heel erg bijzonder worden.
We gaan het zien in 2030.
Eeeen dat word 30fps
@Anoniem-859: precies dit. En cyberpunk is nog steeds niet half wat beloofd was. Mensen die beweren van wel zijn blind geloof in.
@Anoniem-2547: whahaha, jullie kletsen allebei. Zeker Ubisoft fans nietwaar?
The witcher 3 en Cyberpunk zijn wellicht de beste games ooit gemaakt qua gameplay en verhaal. Het bericht is positief en hopelijk komt er een intelligente A.I in the witcher 4 die ook anticipeert op de keuze van de gamer met een grote open wereld. Hopelijk neemt CD projekt red de tijd voor het ontwikkelen van deze game en het niet rushed zoals cyberpunk. Wellicht is het ook beter dat de game wordt uitgrebracht voor de next gen consoles (PS6 & xbox..) want om eerlijk te zijn de hardware beperkingen van de series S zijn gewoon te funest voor zo’n grote game dat revolutionair moet worden. Mooi aanleiding ook om een next gen console te halen.
@Anoniem-2547: Cyberpunk is een zeer goede game vooral met betrekking tot verhaal en gameplay. De DLC is helemaal goed. Het is beter dan een Far cry 6 bijvoorbeeld.
@Anoniem-2547: Wat een misselijkmakende comment bah!
Denk dat het goed komt. Als je kijk naar witcher 3. Er is nog geen enkele game waarbij een stad zo leeft als in novigrad.
@Anoniem-2547:
Mensen die ergens intrappen willen het vaak niet toegeven of proberen de faal keuze te verdedigen met onrealistische argumenten.
Ik ben het overigens met je eens. Cyberpunk is absoluut niet de game dat het had moeten zijn.
Lekker bezig, gewoon weer de toch al torenhoge verwachtingen jaren voor de release al nog verder ophypen. Duidelijk niks geleerd van Cyberpunk. Ongeacht hoe goed TW3 en Cyberpunk uiteindelijk zijn geworden hebben ze ook bewezen dat ze dergelijke grote games niet in fatsoenlijke staat kunnen uitbrengen. Beter een pas op de plaats ipv steeds grootspraak en nog hogere verwachtingen creëren die je (bij release) niet kunt waarmaken.
Dat is niks nieuws.
Nou in Cyberpunk lopen de NPC’s anders rond als kippen zonder kop. Dat doet totaal afbreuk aan de overigens mooie open wereld van Cyberpunk. Maar in Cyberpunk hebben de NPC’s absoluut geen leven. Sommige eten nog een broodje op een bankje, maar dat is het dan wel. Begrijp me niet verkeerd, Cyberpunk is toch wel een van mijn favoriete games aller tijden geworden, maar die NPC’s zijn echt belachelijk. Dus eerst zien, dan geloven.
@Anoniem-4184:
Wat had cyberpunk dan moeten wezen volgens jou?
Hahaha dit is wel leuk, doet me denken aan de NPC’s in Red Dead Redemption 2. De hele dag in-game een NPC volgen is soms zo interessant xD
Zonder dat we het beseffen zijn we zelf ook allemaal npc’s
@Anoniem-859: Cyberpunk 2077 is verre van mislukt
@Anoniem-2166: You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes.
@Anoniem-2166:
Hoe kan jij het wel beseffen dan????
@Anoniem-5244:
Denk niet zozeer dat het aan de Xbox S is maar meer luiheid.
Hogwarts kunnen ze ook porten naar de Switch.
@Anoniem-859: Ik heb Cyberpunk zelf niet gespeeld (wel het nieuws hierover gevolgd), maar na de patches en de opstartproblemen hoor ik eigenlijk niet anders dan lovende woorden over dit spel. Mislukt zou ik het niet willen noemen.
dat was in the witcher 3 ook zo hoor, iets wat je niet gaat zien in ubifail games.
Dit wordt sowieso een next-gen game omdat de game niet eerder dan eind 2026 gaat verschijnen.
@van Koten: cyberpunk had zeker wel veel dieper moeten gaan in het customizen van wapens en ledematen, je kan letterlijk alleen maar een demper en een simpel scoopje op je wapen zetten… En dan heb je verder een zielig raket armpje of de zwaardarmpjes en that’s it… En ze hebben ook niet de naaktheid en porno zoals ze belooft hadden in de game gedaan, wat zo een belangrijke aspect van de game zou zijn volgens de maker. Ja heel triest ik had er nog zo op gehoopt :'(
Doet denken aan rdr2 ja, het is daarin al vermakelijk om eens naar npc’s te kijken wat ze nou aan het doen zijn. Potentieel toffe game dit imo.