Clair Obscur: Expedition 33 bereikt 3,3 miljoen verkochte exemplaren na 33 dagen

Clair Obscur: Expedition 33 kwam ongeveer een maand geleden uit en in die maand wist de game heel wat positieve commentaar te vergaren. Dat weerspiegelde zich ook in de verkoopcijfers, want de debuuttitel van Sandfall Interactive ging dan ook vlot over de toonbank. De ontwikkelaar heeft nu een nieuwe update hierover gegeven, die wel héél symbolisch is.

Zoals we kunnen lezen op BlueSky, staat de teller van Clair Obscur: Expedition 33 op 3,3 miljoen verkochte exemplaren… en dat 33 dagen na de release van het spel. Toeval bestaat niet?

“Thirty-three days ago, we released Clair Obscur: Expedition 33.

Since then, we’ve sold 3.3 million copies.

Seriously. As of today.
We couldn’t make that up.

Another entry on the long list of surreal moments that your support has made real.

Thank you ALL.”

De game nog niet gespeeld? Lees in onze review waarom je dit zeker eens moet doen!

  1. User  avatar
    166 XP

    Ik wil hem heel graag halen, maar ik ben toch geneigd om te wachten, aangezien er waarschijnlijk toch nog een DLC komt. Ik merk dat ik er minder plezier aan beleef als ik een DLC speel nadat ik het spel eerder al heb uitgespeeld.

    0
  2. Anoniem-3890's avatar

    Mooi he. Als een game goed verkoopt dan komen ze gewoon met het aantal verkochte exemplaren.

    0
  3. Anoniem-4849's avatar

    Wauw en dat met Gamepass day one!. Ik speel het zelf via Gamepass en de game is echt alle lof waard. Ongelooflijk wat dit kleine team voor elkaar heeft gekregen, ik hoop meer van dit soort projecten te zien van andere kleine teams ipv een zoveelste vervolg zonder innovatie/pakkend verhaal.

    0
  4. User  avatar
    5256 XP

    De beste game van 2025. Zou leuk zijn als er alsnog DLC voor komt en Hopelijk wordt het net zo’n grote IP als Final Fantasy.

    Meer Clair Obscur zal in ieder geval geen straf zijn, zeker niet voor JRPG fans.

    2
  5. Anoniem-218's avatar

    Te toevallig, ik geloof er niets van. Verzonnen verhaaltje van de devs om de game relevant te houden.

    5
  6. Anoniem-3350's avatar

    Claire obscure 33 is een hele goede game en een hele goede prestatie voor een relatief klein team (klein kritiekpunt is de overgang van 2e naar 3e act). Deze game (net zoals Witcher 3, Elden ring, Baldur’s gate 3) is met passie gemaakt. Daarmee zie je het verschil met games zoals een Assasin’s creed wat pure cashgrab games zijn.

    0
  7. Anoniem-1264's avatar

    @Anoniem-218: Hoogstwaarschijnlijk niet. De game heeft hoge reviews gekregen en ook user score op metacritic is hoog.

    0
  8. Anoniem-8643's avatar

    @Anoniem-218:

    Lekker negatief weer, gadverdamme.

    0
  9. Anoniem-9225's avatar

    @Anoniem-3350:

    “Daarmee zie je het verschil met games zoals een Assasin’s creed wat pure cashgrab games zijn.”

    Je begon zo mooi. Maar je moest natuurlijk weer is te zeiken hebben… typisch.

    3
  10. Anoniem-1047's avatar

    @Anoniem-9225:

    *iets

    Waar blijft die edit-knop? Hobbyproject…

    0
  11. Anoniem-9274's avatar

    @coola: Nope

    0
  12. Anoniem-9261's avatar

    @Anoniem-3350: Ik weet het dit is een geen populaire mening. Maar bij de laatste twee Assassin’s Creed games heb ik toch echt wel gemerkt dat ze met passie voor games gemaakt zijn.

    0
  13. User  avatar
    5256 XP

    @Anoniem-9274: Waarom nope?

    1
  14. User  avatar
    113 XP

    Freemason bliss.

    0
  15. Anoniem-118's avatar

    @Silent Witness: Goed gezecht broeder

    0
  16. Anoniem-4683's avatar

    @Anoniem-218: ook zonder jouw inbreng blijft het relevant.

    0
  17. Anoniem-295's avatar

    @Anoniem-3350: Complete onzin. De laatste AC game is een genot om te spelen en is niet voor niets even uitgesteld geweest om de laatste plooien glad te strijken.

    1
  18. Anoniem-3279's avatar

    Nu zie je waar het talent van ubisoft is gebleven , vertrokken en een goty game gemaakt.
    daar kunnen al die “DUI” inhuur bij ubisoft alleen van dromen.

    0
  19. Anoniem-5829's avatar

    @Anoniem-295: De laatste AC is een middelmatige (cashgrab) game. Het is copy paste game mechanics die al in Origins werden gebruikt. Verhaal middelmatig, protagonisten middelmatig en antagonisten zeer forgettable. Het verhaal is niks bijzonders. Overal dezelfde gebouwen. Het verschil tussen een Claire Obscur, Kingdome Come deliverance 2 enerzijds en een Assassins Creed shadows anderzijds is mega groot en niet ten voordele van Assasins creed.

    0
  20. Anoniem-9977's avatar

    @Anoniem-9261: Niet echt. Het is vooral veel copy paste. Graphics zijn goed maar de rest is gewoon heel middelmatig. Ik zie geen passie in AC shadows.

    0
  21. Anoniem-4866's avatar

    @Anoniem-5829: Dan vind jij het middelmatig. Ik vind het bovengemiddeld goed.

    1
  22. Anoniem-4866's avatar

    als een game goed verkoopt , dan willen ze graag met de verkoop cijfers pronken !
    behalve ubisoft ( verkoop cijfers waren teleurstellend )

    0
  23. Anoniem-1994's avatar

    @Anoniem-4866: Nee, assassin’s creed Shadows heeft boven verwachting verkocht.

    2
  24. Anoniem-1119's avatar

    de meeste ontwikkelaars komen van ubisoft,misschien gaat het daarom slecht met hun??

    0
  25. Anoniem-8191's avatar

    @Anoniem-1994: cijfers graag en een betrouwbare bron

    0
  26. Anoniem-7579's avatar

    @Anoniem-1994: “Nee, assassin’s creed Shadows heeft boven verwachting verkocht”
    Hoe kun je dat nou weten ? Er zijn geen verkoopcijfers bekend.

    0
  27. Anoniem-8267's avatar

    @Anoniem-4866: Het je lage standaard

    0
  28. User  avatar
    1890 XP

    @Anoniem-3279:
    “daar kunnen al die “DUI” inhuur bij ubisoft alleen van dromen.”
    Dat wordt een rijverbod.

    0
  29. Anoniem-3020's avatar

    @Anoniem-7579: kom op man je kan bedrijven ook gewoon eens op hun gesproken of geschreven woord geloven.

    In an email to investors Yves Guillemot said this
    “We have just passed a monumental moment in Ubisoft’s history which, strengthened by this Transformation Committee and the success of Assassin’s Creed: Shadows

    Je moet het gewoon accepteren Assassin’s Creed Shadows is een succes.

    2
  30. Anoniem-3263's avatar

    Wel heel erg toeval… Expedition 33 3.3mil in 33 dagen.

    0
  31. Anoniem-8793's avatar

    @Anoniem-3263: Op naar de 33 reacties 🙂 🙂

    0
  32. User  avatar
    3098 XP

    Wil hrm graag spelen, maar kijk erg op tegen turn-based. Dat heeft voor mij tot nu toe alleen gewerkt bij de Civilization-games….

    0
  33. User  avatar
    3098 XP

    En nu een slotje erop, mods!

    0
  34. Anoniem-2653's avatar

    Reactie nummer 34… Heerlijke game!

    0
  35. Anoniem-4682's avatar

    @Anoniem-3020: “Je moet het gewoon accepteren Assassin’s Creed Shadows is een succes”
    Als het zo’n groot succes is dan hadden ze dat allang bewezen door verkoopcijfers te geven. Doen ze niet dus je weet dan al genoeg.

    0
  36. User  avatar
    3098 XP

    @Anoniem-4682:

    Dat gejank de hele tijd over ac shadows.
    Ben je zo bang dat als de cijfers gegeven worden en het fantastisch verkocht blijkt te zijn dat jij het dan gemist hebt?
    Ja? Zoek psychiatrische hulp voor ne FOMO.
    Nee? Tyf dan lekker op met je gezeik en grow the fuck up!

    Dit geldt voor alle verkoopcijfer-hoertjes

    0
  37. Anoniem-8661's avatar

    @DukeClap: wauw wat een stoere jongen ben jij , ik wordt echt bang !

    1
  38. Anoniem-8661's avatar

    @DukeClap: Lees je die berichten niet. Probleem opgelost.

    0
  39. User  avatar
    5256 XP

    @Anoniem-8661: goed advies. Dat advies moet men ook opvolgen als ze mijn reacties niet leuk vinden.

    2
  40. User  avatar
    5256 XP

    @Anoniem-3020: inderdaad. Assassin’s Creed Shadows is op Valhalla na de de Assassin’s Creed game met de meeste winst.

    3
  41. Anoniem-7217's avatar

    @coola: Hoeveel exemplaren zijn er verkocht dan van AC Shadows ? Hoeveel winst hebben ze gemaakt dan ?

    0
  42. User  avatar
    5256 XP

    @Anoniem-7217: meer winst dan Odyssey in ieder geval.

    Ik geloof mensen op hun woord. Ik hoef daar niet perse iets zwart of wits op. Als ze tegen onder andere aandeelhouders zeggen de game heeft veel winst gemaakt dan ga ik dat niet in twijfel brengen.

    3
  43. Anoniem-6867's avatar

    @coola: Prima. Maar er is dus geen enkel bewijs voor dat AC shadows goed verkocht heeft.

    0
  44. Anoniem-6030's avatar

    @coola: How many units of AC Shadows are sold?
    Total sales across all platforms: ~2.4 million copies.
    Let’s put that in context: Ghost of Tsushima (a PlayStation exclusive) sold that in 3 days.

    Dit vond ik net toen ik zocht op ac shadows sales.

    0
  45. User  avatar
    306 XP

    Zonder concrete cijfers is iedere claim een leugen. Marketingpraat of CEOs met een ‘wij van WC-eend’ e-mailtje naar de aandeelhouders. Het zegt niets.
    Claims asserted without evidence can be dismissed without evidence.
    Iedereen die AC shadows een flop of succes noemt, bij deze noem ik je een leugenaar. Niemand heeft bewijs.

    0
  46. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-9261: fijn dat jij dat zo ervaart!
    Helaas heeft de menigte dat niet ben ik bang

    0
  47. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-1994: wacht nog maar even jochie en over 3/5 maanden zien we dat shadows niet aan de verwachtingen heeft voldaan.

    0
  48. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-3020: godzilla viel japan aan vorige week zeker ook?

    0
  49. User  avatar
    13155 XP

    @coola: 0x0 is nog steeds 0 he of heb je dat niet geleerd?

    0
  50. User  avatar
    5256 XP

    @RobanosSmatros: O Assassin’s Creed Odyssey heeft dus geen winst gemaakt volgens jou? Want Assassin’s Creed Shadows heeft meer winst gemaakt dan Assassin’s Creed Odyssey.

    0

Meer Clair Obscur: Expedition 33

Meer