De Poolse ontwikkelaar Techland brak voor het eerst door met Call of Juarez, gooide hogen ogen met Dead Island en bracht de kers op de taart met Dying Light. Inmiddels is de ontwikkelaar niet meer weg te denken en hoewel de ondersteuning voor hun games ronduit fantastisch is te noemen, duurde het de afgelopen jaren wel vrij lang voordat Techland een nieuwe game uitbracht.
Tymon Smektała, franchise director van Dying Light bij Techland, is dit ook opgevallen. In gesprek met WCCFTech voor hun aankomende standalone game Dying Light: The Beast sprak Smektała ook over de ontwikkeling van Dying Light en diens vervolg. Beide games zijn zo’n zeven jaar in ontwikkeling geweest alvorens ze uit werden gebracht. Smektała denkt dat met een andere insteek en een betere focus Techland dit zou moeten kunnen inkorten naar drie tot vier jaar. De tijd zal het leren.
“That realization is also something that we would like to assume moving forward as a developer. Because both Dying Light 1 and 2 took seven years to make. We think that with a slightly different approach, with a bigger focus, we can release games more often. We are probably looking at a three or four year cycle, and I think that Dying Light: The Beast is the first step in that direction.”


Daar gaat de kwaliteit…
@Anoniem-394: niet te vroeg oordelen
Switch 2 versie voor the beast is een goed begin
@Anoniem-394: Jij bent te lui om verder te lezen dan alleen de titel.
Drie tot vier jaar voor een game is genoeg om de kwaliteit te waarborgen.
@coola: Inderdaad. Dat zien we aan de AC games.
@coola: Als je geen game maker bent, dan kan jij dit onmogelijk weten
Als het dan nog wel kwaliteit behoud haha