EA blijft bij zijn standpunt om geen prijsverhoging door te voeren voor hun games

Toen bekend werd dat Nintendo sommige games van hen tegen een hogere prijs zou gaan verkopen, volgden al snel een aantal andere bedrijven. Electronic Arts liet in mei van dit jaar weten daar niet aan mee te gaan doen en ze zijn nog steeds niet van dit standpunt afgestapt.

CEO Andrew Wilson heeft tijdens een ‘earnings call’ gezegd dat er geen plannen zijn om de prijzen voor games te veranderen. Electronic Arts heeft altijd al games aangeboden in verschillende prijscategorieën en deze strategie werkt prima zoals het nu is. Wilson ziet dan ook geen noodzaak om veranderingen door te voeren.

“We’re not looking to make any changes on pricing at this stage, but that’s in the construct of we already offer a fairly broad pricing scheme across our various products. When you think about everything from free-to-play through to our premium products and our deluxe editions, our orientation is always to capture the full spectrum of pricing so that we can serve players in the best way possible and offer them the greatest value.

We’ll continue to look at opportunities to deliver great value to our players through various pricing schemes over the course of time, but no dramatic changes planned yet.”

Gelukkig is EA niet de enige die de prijzen voor hun games laat zoals het is. Ook Microsoft heeft hiervoor gekozen, ook al was de planning eerst om wel degelijk een prijsverhoging door te voeren.

  1. Anoniem-7814's avatar

    Betale´ we al niet overdreven genoeg aan de dieven van Sony?

    1
  2. Anoniem-1855's avatar

    @Anoniem-7814: Je hoeft je geld niet aan Sony te geven hoor. Dat is je eigen keus.

    0
  3. User  avatar
    3098 XP

    @Anoniem-7814:

    Dan verkoop je je playstation toch en koop je een pc, dan koop je je games via key resellers en ben je goedkoper uit en hoef je hier ook niet te komen janken.

    Ontopic,

    Mooi, want de games van EA zijn met wat uitzonderingen geen cent waard…

    0
  4. Anoniem-4776's avatar

    Voor mij hebben de prijzen inmiddels al bereikt dat ik geen gokje meer durf te nemen. Ik moet er wel zo zeker van zijn dat ik het koop. Snap ook niet waarom niet elk spel een 1 uur gratis trial heeft.

    0
  5. Anoniem-6078's avatar

    Het is niet om minder winst te maken maar omdat de huidige (prijs) strategie werkt.

    0
  6. Anoniem-8672's avatar

    @Anoniem-4776: Inderdaad. Ik koop ook geen twijfel games meer, heeft me deze week al 2x bespaard.

    0
  7. Anoniem-2508's avatar

    En zo hoort het. Zolang je niet dreigt verlies te maken is een verhoging nergens voor nodig. Genoeg bedrijven die miljarden winst maken maar het nooit genoeg is. *kuch* r*. Mijn opa zei pak wat je nodig hebt niet wat je kan.

    0
  8. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-4776: veel spellen hebben een demo toch?
    Ik zeg altijd tegen mijzelf voor de echte bangers geen probleem om volle prijs te betalen de rest wacht ik tot ze 30-40 euro zijn.

    0
  9. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-8672: over welke games twijfelde je?

    0