Techland laat na de onthulling van Dying Light 2 steeds meer informatie los over de game. In een interview met Gamingbolt heeft lead designer Tymon Smektala wederom wat meer laten weten over het spel.
Volgens Smektala speelt uithoudingsvermogen nu een veel grotere rol in het spel dan in het eerste deel. Als je gewoon door de stad beweegt en van hot naar her springt, is er niets aan de hand, maar als je achterna wordt gezeten door zombies of op andere specifieke momenten, zal je zuinig moeten omgaan met je stamina.
Je moet dus geen acrobatische trucjes gaan gebruiken die veel energie kosten, anders raak je snel uitgeput. Om het je op deze momenten toch wat gemakkelijker te maken, is het mogelijk om je stamina op te levelen. Zo heb je dus meer uithoudingsvermogen op de momenten waarop het echt telt.
“We had stamina in the first game, but it wasn’t used to that extent. Right now, if you want to just traverse the city you don’t really have to bother with this. Because we understand being able to traverse the city is a staple in Dying Light. But in places like [in the E3 demo], or during chases, the amount of stamina you have will be tested. So you’ll have to use the skills that don’t use that much stamina to avoid making any mistakes, but you’ll also be able to upgrade your stamina as you play the game.”
Klinkt goed.
Dit is toch niet anders dan deel 1? Daar kon je volgens mij ook je stamina levelen
@83.87.10..xxx: @83.87.10..xxx: Nou, wat je hier zegt weet ik toch zo net niet. Volgens mij had je gewoon door de gehele game dezelfde uithoudingsvermogen. En je had wel een perk dat je sneller kon rennen, harder kon slaan etc. Het komt natuurlijk een beetje op het zelfde neer.
@144.76.14.xxx: De eerste Dying Light had wel degelijk een systeem om je stamina te levelen. Dezelfde Agility perk die ervoor zorgt dat je sneller klimt, rent etc. zorgt er ook voor dat je dit langer kan doen. De laatste Agility-perk zorgde er zelfs voor dat je stamina onuitputtelijk was en dat je dus oneindig kon blijven rennen en klimmen.