No Man’s Sky heeft alweer een nieuwe update gekregen en het betreft hier update 1.58. Deze update pakt voornamelijk punten aan die door spelers werden aangegeven als storende bugs, dus diverse vervelende problemen zouden nu niet meer voor mogen komen.
Voor alle specifieke details verwijzen we je graag naar de changelog hieronder. De update is nu beschikbaar en is 2.6GB groot.
- Added user permissions for multiplayer, on a per-save slot basis. Settings for visibility, damage + base editing can be customised to apply to all players, friends only, or no-one.
- Improved the terrain edit saving system, reducing the chance of terrain regenerating. Further improvements to this system are in progress.
- Improved the visuals of player starship trails.
- Added archaeology missions to the available pool of missions from planetary NPCs.
- Fixed an issue that could prevent players with very large save games from saving.
- Fixed a number of issues that prevented save games from loading.
- Fixed an issue that incorrectly synced information in multiplayer.
- Fixed a number of issues that could cause mission markers to be attached to the wrong destination.
- Fixed a number of issues around the refiner and general inventory systems. Improved the pick and drop system of inventory management.
- Fixed an issue that caused visual glitches in clouds at higher resolutions.
- Fixed occasional crash in geometry streaming when exiting planet atmosphere.
- Fixed issue where cloud shadows would interfere with reflection rendering.
- Improved consistency between tessellated and non-tessellated terrains.
- Improved performance when leaving planets.
- Various memory savings, improving overall stability.
- Various performance optimisations.
- Fixed an issue that could prevent players from going through black holes.
- Fixed an issue where players were able to warp and get stuck on the other side of a portal.
- Fixed an issue where players were able to enter their freighter base when it was not loaded in memory.
- Fixed an issue where players could start their game in inappropriate systems when starting in multiplayer.
- Fixed an issue that could cause vast numbers of Sentinel Drones to spawn.
- Fixed an issue that prevented players with pre-NEXT saves from fully upgrading their Exosuit.
- Fixed an issue where freighter crew would change race on warp.
- Fixed an issue where player ships could spawn on the same landing pad in multiplayer.
- Fixed a number of cases where freighter battles were not correctly synced in multiplayer.
- Fixed an issue where players were not able to land on other player’s freighters.
- Fixed a number of issues affecting the interaction with captains of freighters not owned by the player.
- Fixed an issue that caused expedition length, difficulty and rewards to scale incorrectly relative to the power of the player’s fleet.
- Fixed an issue that caused players to exit their ships / exocraft while tagging a marker.
- Fixed an issue where ships landed on freighters to be labelled ON PLANET.
- Fixed an issue that caused player ships to have incorrect information when viewed through the Analysis Visor.
- Fixed an issue that could cause Sentinels to appear as undiscovered creatures when viewed through the Analysis Visor.
- Fixed the axes used to calculate planet coordinates shown on the Analysis Visor.
- Prevented players with freighters from warping other players in multiplayer to systems they would get stuck in.
- Fixed an issue where the freighter dock lights were not correctly lit/unlit when a save was loaded on a freighter.
- Various text fixes.
Klein berichtje voor de mensen die dit spel gekocht hebben bij het begin en zoals ik teleurgesteld waren. Probeer het spel nog een keer en probeer even het spel van 2 jaar terug te vergeten. Dan heb je een erg leuke game erbij, (Als dit spel jr ding is)
Nice! Even checken dan maar
Zalig! No Mans Sky word elke keer weer beter. Sinds NEXT heb ik er al in de 200uur opzitten. Moet mezelf inhouden, zou anders 24/7 spelen. ^^
Heb gisteravond pas ontdekt hoe je je vloot kunt uitbreiden, paar slicke freighters erbij waar je ook nog op kunt landen.
heb nog een aantal keer geprobeerd om vanaf de staart van zon schip te basejumpen naar de planeet toe ala Felix Baumgartner..
Lukt natuurlijk niet 🙂
Ik vind het vervelend dat wanneer je lekker wilt gaan vliegen (exploren) in de ruimte altijd weer die aanvallen van piraten opkomen… Af en toe is leuk… Maar alsmaar… ik wil ook af en toe chillen zonder al dat geschiet!
@gamexl: je kunt gewoon boost inhouden en rechtdoor vliegen totdat je ze kwijt bent. Scheelt een hoop gedoe
@Jintai: Ja dat snap ik… Maar soms zit ik lekker te genieten van de omgeving of planeten aan het checken… Of heb ik geen boost meer moet ik dus snel terug naar een basis of snel op een planeet landen… Ik vind de frequentie gewoon te groot… Ieder keer als ik opstart en ik verlaat de basis of een planeet begint het gezeik opnieuw… Ik zal maar eens naar een andere zonnestelsel verhuizen, kijken of dat helpt!
@gamexl: niet de super boost maar de normale boost. Rondje op de ps4 en b op de Xbox. Weet niet wat je speelt. Kost in ieder geval geen tritium als je die bedoelt
@gamexl: Ze moeten je gewoon hebben,
je zal het laadruim van je scheepje wel barstensvol interessante cargo voor ze hebben zitten….
Dacht dat de hele crew al vermoord was……stelletjes flessers……no mans shit