God of War: Ragnarök werd uitermate goed ontvangen door de pers, maar dat wil niet zeggen dat gamers dat ook doen. In deze instantie is dat absoluut wel het geval. Het spel is namelijk veelvuldig over de (digitale) toonbank gegaan.
De nieuwste game van Sony Santa Monica – die op de PlayStation 4 en PlayStation 5 verkrijgbaar is – is in de debuutweek maar liefst 5,1 miljoen keer verkocht, zo staat te lezen op de Twitterpagina van PlayStation.
Dit heeft geen andere first-party titel van Sony eerder voor elkaar gekregen. God of War: Ragnarök is hiermee de snelst verkopende first-party game van Sony ooit.
Best redelijk makkelijk te doen als t multiplatform is en de 2018 versie zulke hype was.
Prima mee vermaakt, maar vond m ook ergens wel tegenvallen.
Deze game wordt wel erg tegengehouden door de ps4 De vele verkapte laadschermen. (druk rondje om door een rotsenwand te kruipen, een rotsblok optillen, of ergens onder kruipen)
Grafisch bepaalde plekken schitterend met mooie uitzichten, maar sommige realms een stuk minder( Vanaheim desert) En vegetatie lijkt soms wel uit ps3 tijdperk te komen. Wat dat betreft vind ik forbidden west een stuk mooier, en dat is ‘echt’ een open wereld.
De stukken met Atreus (vooral het eerste lange stuk) Vond ik behoorlijk saai.
Gek genoeg is het hoogtepunt voor mij een gebied wat volledig optioneel is (volgens mij?)
Moest ff zeuren hoor 😛 Want ondanks dat heb ik m toch met plezier gespeeld.
@Anoniem-7871: Eens, sommige Atreus stukken waren heel saai, stel je voor als je deze game in New Game + gaat doen en al dat weer moet doen… Saaaiii. Vooral de begin paar keren met Atreus waren erg saai, later werd dit wel wat beter gelukkig. De schrijvers dorsen je ook niet zelf te laten denken of dingen uitvinden, de humor matig/geforceerd/Reddit achtig, heel veel saaie stukken als opvuller, dingen die me niets boeide of het had korter gekund naar mijn mening. De PS5 controller had meer en beter gebruikt kunnen worden.
Al met al wel een goede game maar t voelde toch een stuk minder dan de 2018 versie.
@stefan52a: Amen
@Anoniem-7871: Zulke dingen zou je nou altijd krijgen heeft niet perse met laadschermen te maken.
Zou best apart zijn als elke grot die je tegenkomt precies de grote opening heeft die je nodig heb om binnen te kunnen komen
@stefan52a: Mee eens. Dat ze de controller niet volledig gebruiken is een groot gemis. De delen met Artreus vind ik daarentegen veel bijdragen aan het verhaal en de beleving ervan.
Dit zijn hele mooie cijfers ik had niet anders verwacht wat was dit geweest als deze game op multiplat uitkwam dan hadden ze met gemak 10mil gehaald voor mij de perfecte game om het jaar mee af te sluiten game van het jaar . Na het uitspelen van God of war plat game ben ik begonnen aan A Plague Tale: Requiem fffff zo traag frame problemen tergend zeker als je van 60 fps komt glichts popups niet normaal ik heb er moeiten mee om er in te raken en het ziet er niet uit goed dat ik de code maar heb gekregen en geen cent heb er aan betaald . Ik ben super blij met God of war heb deze laten staan op de ps5 en ga er zeker nog een paar keer door gaan ook al is alles gedaan . TOP
@Sikje: Ja ze voegen wel wat toe maar sommige stukken zijn echt saai met hem haha, vooral als je dat in New Game + gaat doen… Maar dat vind ik dan weer.
@stefan52a: best redelijk makkelijk te doen. really????
@stefan52a: noem je PS4 en PS5 nou serieus multiplatform?
@stefan52a: Sorry maar zo te zien heb jij de game niet in u bezit anders had je geweten dat er geen game plus in zit nog niet je ben maar wat ent vertellen .
@Anoniem-7871:
Behalve dat het niet klopt wat je zegt over laadschermen bijv. Maar ga vooral blind ergens vanuit.
@stefan52a:
Saai? Klinkt meer alsof je niet in het verhaal zat. Of gewoon te jong bent. Of je bent gewoon niet zo slim dat kan ook.
Ik vind het spel top alleen jammer van de herhalende death animations uit 2008. Daarnaast ook geen death animations bij die grote landdraken en vond de death animations bij de valkerys en heimdal ook wat simpel. Had wat mij betreft meer over de top mogen zijn
Zo te lezen een vrij kritisch publiek 🙂
Ik vond het een weergaloze topper en ben langzaam aan begonnen met de collectibles om de game echt 100% uit te kunnen spelen. Heb er echt van genoten en het verhaal vond ik een emotionele rollercoaster. Toch helemaal zonder kritiek? Nou nee, ik vond ook sommige stukken met Artreus redelijk saai (vooral het segment met Angrboda)
geen wonder als je in maand november geen concurrentie hebt
Vind het eigenlijk weinig, 5 mil.verkopen. Op, zeg 130 mil.(ps4 ps5) consoles.
Mooi dat mensen deze game eindelijk beginnen te zien voor wat het is; een zielloze, lineaire AAA-productie die ontwikkeld is om ons geld op te harken. Mission accomplished zo te zien.
@Anoniem-6490: helemaal mee eens, mensen hebben zich goed verkeken, beetje zitten prijzen terwijl het niks is
@Anoniem-1935: door sommige woke shit word ik er wel uitgehaald ja hahah en fruit plukken, pfff saaaaiii hahah.
@stefan52a:
Ik ben juist begonnen met God of war 2018. Heb hem platium gezet. Speelde lekker weg. Maar de zij content was toch wel matig. Collectibles was nog te doen. That being said ik hoor dat deze game juist veel meer bazen heeft. Het is verre van een ps5 game. Jammer. Maar grafisch was 2018 toch wel nog Nice anno 2022. In ieder geval voor mij toch. Of zal ik zeggen 2023. Aangezien we eind 2022 zijn. Anyways. Na het behalen van die platina ben ik God of war wel een beetje moe. Maar ik dacht dus dat Ragnarok story gewijs meer woke ging zijn. Kan me niet schelen. Is nu eenmaal de elite die deze wereld naar de hand zet en mensen clueless erin laat trappen of mekaar tegen elkaar opzet.
Ik wil dus weten. Is de story nog steeds van 2018 niveau? Of is het veel teveel van hetzelfde en weinig vernieuwend? Aangezien er hier over een cashgrab gesproken wordt.
Is de Combat niet meer robuust? Zijn er meer bazen? Zo ja. Dan lijkt het me wel een aankoop waard. Zo nee. Speel ik hem wel ooit eens…
veel zeurzakken hier
Top spel. Nog niet uitgespeeld. Maar vindt het echt top. Ook hoe dat de werelden zijn veranderd door de winter.