Eerder deze maand bracht Sony de coöperatieve shooter Helldivers 2 uit en het resultaat mag zeker gezien worden! De game was direct heel populair op Steam, zo populair zelfs dat het spel momenteel een piek heeft bereikt van zo’n 333.827 spelers op hetzelfde moment (aldus Steam Database). Hiermee steekt het andere toppers zoals Destiny 2 (316.750 spelers) Counter-Strike (319.586 spelers) en Starfield (330.723 spelers) eventjes voorbij. Een mooie prestatie!
Zulke hoge cijfers hebben echter ook een minder leuk neveneffect: de servers hebben namelijk moeite om alles stabiel te houden. Problemen met de verbinding en bugs (de technische variant) zorgen voor veel frustraties bij de spelers en dat is natuurlijk niet goed. Ontwikkelaar Arrowhead is hiervan op de hoogte en men zoekt naar oplossingen (zoals gespot op Reddit).
“Earlier tonight we had server related issues with a concurrent player spike. This lead to some mission payouts failing, some players being kicked to their ships, or being logged out. Our team is working around the clock to solve these issues. While we’ve been able to mitigate some of the causes, we are still struggling to keep up with the scaling that is needed to accommodate all our Helldivers.
Therefore we’ve had to cap our concurrent players to around 450,000 to further improve server stability. We will continue to work with our partners to get the ceiling raised. If you have progression related issues, please restart the game in order for things to sync back up. Thank you for your continued patience.
Your dedicated team over at Arrowhead”
Toekomstgericht wil de ontwikkelaar eventueel ook kijken naar cross-progression tussen pc en PS5, al is dit geen zekerheid. Johan Pilestedt, CEO van Arrowhead, liet op X weten dat deze piste bewandeld kan worden, maar dat er (momenteel) geen beloftes gemaakt kunnen worden.
“There will probably be cross progression sometime in the future. We didn’t think enough people would be interested so we decided to cut it – but now it seems there’s a significant part of the audience that is playing on both platforms.
And I say ‘probably’ as in: ‘It’s not a promise, not a guarantee, not something to place bets on, not something to blah blah blah legal.’ The same way as when you say ‘I am probably gonna go to that event next weekend”
Crossplay is er al gewoon
Sony moet deze studio kopen zou niet slecht staan bij hen in goede handen dan top spel .
Heel populair valt ook wel mee. Over een maand is de hype weg. Ja het is even wat anders maar vrij eentonig.
@Anoniem-3122: ja beetje raar, een simpele Google search en overal staat dat er gewoon crossplay is
@Anoniem-9195: “Valt ook wel mee” ? Je wordt er overal mee doodgegooid. Kan best dat de hype snel ophoudt, maar de game is ongetwijfeld heel populair
Jullie hebben gelijk, het ging om cross progression :). Het is nu aangepast.
Wij vermaken ons er prima mee. Goede prijs, niet bomvol onzin microtransacties. En de gameplay is heerlijk verschillend. Friendly fire is ook echt een leuke toevoeging voor de verandering, normaal juist irritant.
Je moet echt wel wat meer doen dan zoals bij Destiny je simpelweg met brute force door een level knallen. We zitten nu op moeilijkheidsgraad 7/9 en daar begint het toch wel lastig te worden.
Gisteren even 10 minuten in de queue gestaan verder enkel positieve ervaringen. Deze game is een aanrader.
@X4er0: mea culpa, mijn brein werkte even niet mee en verkeerde term gebruikt!
@Anoniem-9195: Er was nauwelijks marketing voor deze game. Als die dan op eigen kracht en louter positieve reacties van gamers zo succesvol is dan is het gewoon een hype hoor. De ontwikkelingskosten zijn minder dan het hele marketingbudget van Starfield.
In je eentje kan best geloven dat het eentonig is. Maar met een groepje heb je hier wel een tijd plezier van hoor.
@Anoniem-9195: “Over een maand is de hype weg”
Leuke gok weer.
@Sivenator: no problemo, thnx voor de verduidelijking
cross progression bedoel je, crossplay is er al
@Anoniem-3369: Moeilijk he reacties lezen voordat je zelf wat neertypt spuit 11
stop met onzin te verspreiden player base is nog maar een fractie van wat het was
400K inmiddels gehaald gisterenavond
Top spel hopelijk fixen ze de SOS matchmaking deze week!
Het mooie is dat hun comminicatie tenminste duidelijk is en geen bullshit verkondingen.
@Anoniem-6277: grappig, ik kreeg gisteravond een reactie op een comment dat de playerbase drastisch aan het afnemen was. Oh wacht, zie reactie hieronder…
@Anoniem-3529: haha lul niet! De servers zijn op dit moment al overbelast. Of wil je zeggen dat het aantal servers ook is afgenomen?
Ben benieuwd hoe lang hij leuk blijft.
@Anoniem-3529: stop met denken dat je gelijk hebt en gewoon de statistieken op de officiële bronnen nakijken. Blijft stijgen
was 380.070 gisteren dus data klopt niet 😉
is al crossplay werkt trouwens top met maten
Alsjeblieft niet, ik heb bewust gekozen voor PlayStation.
Ik wil absoluut niks te maken hebben met Pc gamers (en Xbox gamers in andere games)
@Anoniem-3529: Lul niet zo dom. zeker een Bugfield fanboy
@Anoniem-3529: volg je eigen advies op
@Anoniem-9844: Ik ook niet maar leuke als je maten een Pc hebben dat je het deelt zo hoort de game ook te zijn dan stop je maar lekker met gamen dwaas
@Anoniem-9844: dan doe jij crossplay uit… ego?
edit.