Forum

Topic: De meest en minst gewaardeerde trophies.

Anoniem's avatar

De meest en minst gewaardeerde trophies.

Een beetje aan het surfen door het forum belandde ik bij het ‘Trophies’ gedeelte en vroeg me af van welke soort trofeeën de meeste mensen eigenlijk houden. Uitdagend? Simpel? Snel? Tijdrovend? Ik heb hieronder wat soorten staan en ben benieuwd wat jullie meest en minst favoriete soort trofeeën zijn.

Trophies gebaseerd op multiplayer (Eindig 3x achter elkaar eerste in FFA)
Trophies gebaseerd op moeilijkheidsgraad (Speel de game op veteraan uit)
Trophies gebaseerd op snelheid (Haal het level in 2:30 minuten)
Trophies gebaseerd op verhaallijn (Speel een level uit)
Trophies gebaseerd op perfectie (Haal het level zonder dood te gaan)
Trophies gebaseerd op verliezen (Ga 20 keer dood)
Trophies gebaseerd op tijd spenderen (Speel de game 20 uur)
Trophies gebaseerd op verzamelen (Verzamel 100 veren)
Trophies gebaseerd op andere spelers (Speel de game met 3 andere spelers)

Als je er nog een paar weet hoor ik het graag.

Ik heb een hekel aan trofeeën gebaseerd op verzamelen, verliezen en tijd spenderen.
Mijn voorkeur gaat uit naar trofeeën gebaseerd op moeilijkheidsgraad en perfectie.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

23 reacties

  1. 153 XP
    noot's avatar

    ik vind het online trophies vervelend

  2. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ik vind het irritant als je een game 2x moet uitspelen en dan pas een trofee krijgt. En ook trofeeen waar je 2 mensen voor nodig hebt(online)

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    yep zoals mr crazyfunkystyle het zegt soms heb je games waarbij je easy medium hard en nog 1tje hoger hebt maar dan moet je hem eerst helemaal uitspelen voordat je de allerhardste modus kan gebruiken dat is echt bullshit

  4. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik haat die trophy`s op de vita met -> Win a adhoc game ( modnation racers )

  5. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Online trophies zijn soms inderdaad niet leuk. Vooral op een spel dat niet erg veel wordt gespeeld, of AD-HOC wat voor iemand als mij (wonend in een dorp met 1500-2000 bewoners, die geen Vita hebben) nogal lastig is. Ik vind de leukste trophies zo van, doe deze actie zo veel keer, of doe dit tijdens dat level. Het is wel leuker als er een trophy popt waar je lang over hebt gedaan, daar ben ik het mee eens.

    De méest vervelende trophies zijn bijvoorbeeld bij inFamous, speel de story mode uit als gevreesd, of als held van de stad of zo. Of speel de story uit in elke klasse (Dungeon Hunter Alliance). Ik vind het niet leuk om de story meerdere keren te doen.

  6. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    De meest gewaardeerde platina trofee:

    U heeft [game_name] geïnstalleerd, dank u wel…. PLING!!! 😀

    Nee, trofeeën vind ik leuk, maar net als de anderen die het al eerder vermeldde, de online trofeeën vind ik vaak helemaal niets. Net zo goed als trofeeën waarbij je een game 2 of meer keren uit moet spelen en dan vaak ook nog op een moeilijkheidsgraad die nergens meer over gaat. De meeste games speel ik om het verhaal, dat gaat volledig verloren als je alleen nog maar bezig bent met overleven.

    Neem Mass Effect 2, die heb ik 1 keer uitgespeeld als soldier, daarna wilde ik hem graag op insanity spelen, maar niet als soldier! Ja dat is leuk, maar dat moet ik de game voor de insanity trofee dus toch echt nog een keer spelen omdat de class niet is te veranderen. Nou moet ik hem volgens mij toch nog een keer helemaal spelen als ik mijn karakter mee wil nemen naar Mass Effect 3, ik wil gewoon niet als soldier spelen. Beetje jammer eigenlijk, aan de andere kant heb ik er over een tijdje denk ik toch wel zin in. Ik vond het een super game. Het was wel meteen een goede les, zo speel ik nu Dragon Age Origins, maar niet als human en ook niet als warrior. 😉 Ik ben van te voren eerst maar eens gaan googlen naar welke karakter voor mij het leukste is en niet zoals met Mass Effect 2, diskje er in en spelen maar…

    Trofeeën die ik ook leuk vind zijn de gewoon story gebaseerde trofeeën. Wanneer een vriend van mij en ik dezelfde game spelen kijk ik vaak bij hem in zijn lijst trofeeën hoe ver hij inmiddels is.

  7. 46 XP
    CoenRSD's avatar

    Ik speel graag voor de trophies. Zeker als mijn zusje ze voor mij haalt. Dankzij haar heb ik al 3 kindergames platium.

    Cars : Race o Rama
    Megamind
    Rango

  8. 2457 XP
    peyj's avatar

    Redelijk wat games bevatten trophies waarmee je meestal online met vrienden iets moet doen. Zoals bij BF BC2, Burnout Paradise etc. Irritante is dat ik niet zoveel mensen ken met een PS3 die regelmatig spelen en random mensen toevoegen heb ik slechte ervaringen mee. Dus dan heb ik meestal geen zin om op de rest van de trophies te halen, want platinum haal ik toch niet meer.

    Ik heb een hekel aan spellen waar je voor iets simpels zilver krijgt een voor eentje waar je veel tijd in steekt er maar brons voor krijgt..

    Het blijft altijd leuk om een lastige trophy te halen die per ongeluk dan haalt. Paar keer gehad met L.A. Noire en Heavy Rain.

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Sommige zijn voor veel mensen omogelijk om te halen ’tenzij je echt master bent in die game, veel vaste ps3 vrienden heb enz. Ik haat die online trophies en van speel de game uit onder hard enz. Veel games wil ik niet eens online spelen.
    -speel de game uit binnen 4 uur
    -speel de game uit zonder dood te gaan
    -speel de game ui zonder iemand te doden

  10. 414 XP
    Milkyray's avatar

    ik vind trophies waar je afhankelijk bent van anderen vervelend..Niet om multiplayer games te spelen of zo, maar om bijvoorbeeld met vier man een perfect song te spelen op expert in guitar hero, dit hebje zelf niet in de hand… Dat vind ik jammer…

  11. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar


    -speel de game uit binnen 4 uur
    -speel de game uit zonder dood te gaan
    -speel de game ui zonder iemand te doden…

    Dat zijn inderdaad van die trofeeën die op mij over komen dat de ontwikkelaar eigenlijk helemaal geen trofeeën had willen geven… En op deze manier worden ze alsnog weinig vergeven… 🙁

  12. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    trofeeen vind ik niet belangerijk als je fun hebt met het spel

  13. 846 XP
    Thijs's avatar

    Die van Call of Duty 1 dat je niet geraakt mag worden…

  14. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    ik vind het online trophies vervelend

    Helemaal mee eens omdat sommige spellen vanaf het begin al online zijn uitgestorven 🙁

  15. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Killzone 2 trophy wordt beste speler van de maand online. Dat zijn voor mij echt onmogelijke trophies. Borderlands kill iemand die een iemand van het borderlandsontwikkel team heeft gekilled. erg vervelende trophies.

  16. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Zo een heb je in R.U.S.E ook. Win een online ranked match tegen iemand uit het development team of iemand die deze trophy al heeft. Daarnaast heb je bij Unreal Tournament 3 ook veel online trophies.. Win 500 matches en eindig eerste ofzo? Maar er is helemaal niemand meer online! 🙁

  17. 2457 XP
    peyj's avatar

    Zo een heb je in R.U.S.E ook. Win een online ranked match tegen iemand uit het development team of iemand die deze trophy al heeft. Daarnaast heb je bij Unreal Tournament 3 ook veel online trophies.. Win 500 matches en eindig eerste ofzo? Maar er is helemaal niemand meer online! 🙁

    Gewoon hopen dat de game populair is.. Ik had die van RDR de eerste keer dat ik online ging.

    Mooiste moment van een Trohpy. Het moment dat je een lastige of tijdrovende trophy heb behaald en je het heerlijke geluid hoort en in beeld ziet dat je er een trophy bij hebt.

  18. 8866 XP
    7th-son's avatar

    ik vind trophies waar je afhankelijk bent van anderen vervelend..Niet om multiplayer games te spelen of zo, maar om bijvoorbeeld met vier man een perfect song te spelen op expert in guitar hero, dit hebje zelf niet in de hand… Dat vind ik jammer…

    guitar hero en rock band zijn inderdaad goeie voorbeelden
    ze zijn teven nog eens super moeilijk ook!
    of kijk eens naar de trophies van star ocean op de ps3!

  19. 2417 XP
    Sensu's avatar

    guitar hero en rock band zijn inderdaad goeie voorbeelden
    ze zijn teven nog eens super moeilijk ook!
    of kijk eens naar de trophies van star ocean op de ps3!

    Ik heb het bij Rockband al gauw opgegeven hoor. Ik speel wel op expert, maar niet echte steady hands… So I’ll never pull it off ;<

  20. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Meest gewaardeerde trophy is bij mij: Dead Space 2, speel de game op Hard Core settings uit. Die is echt moeilijk.

    Verstuurd van mijn GT-N8010 met Tapatalk

  21. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Alles wat onhaalbaar is, vind ik vervelend:
    – Speel de game 100 uur
    – Speel zonder dood te gaan
    – Speel de game binnen x uur of in 1 zit uit
    – Alles online
    – Haal level 250
    – Speel de game uit met karakter 1, karakter 2, etc.
    – Speel het spel op extra-ultimate-die-hard moeilijkheidsgraag uit
    – Ad-hoc trophies op de Vita (ik ken geen andere Vita-bezitters)

    Ik ben meer van trophies als:
    – Speel hoofdstuk X uit
    – Upgrade je character
    – Voer X kills uit met wapen Y.
    – Speel de game uit

  22. 1870 XP
    R*forever's avatar

    de meest gewaarde trophy’s voor mij

    trophies waar je echt iets moet voor doen. bv in thief op costum 700 points spelen of bv echt met elk wapen zoveel schieten, gewoon hardcore zeg maar..

    de basic ones:
    de game uitspelen op het hoogste niveau
    trophy’s die je krijgt voor een taak te verrichten: bv vernietig zoveel x aantal in x aantal tijd. of behaal dit in x aantal tijd. of gameplay gebonden tasks

    de minst gewaardeerde
    trophy’s waar je helemaal niks voor moet doen. bv de game uitspelen of starten, enz

    trophy’s die ik echt haat

    collectable trophy’s
    multiplayer trophy’s tenzij het echt een waardige troffee is
    and last but nog least: luck based trophy’s..

  23. 8 XP
    TheGamingHippie's avatar

    Tofste Trophies:

    Random Trophies: De trophies waarbij je de meest weirde dingen moet doen blijven het leukst. Dingen als de ‘I used to be an Italian plumble’ trophy in Borderlands (kill een vijand door op hem te soringen)

    Sidequest Trophies: Gewoon omdat ze de speeltijd altijd behoorlijk verlengen.

    (In zekere mate)
    Collectable Trophies: Hier reken ik ook even de ‘Kill xx enemies’ trophies. Zolang het allemaal niet te veel is verlengen deze ook de speelduur en dat is altijd goed 🙂

    Treurigste Trophies:

    Multiplayer Trophies: Niet allemaal even treurig maar er zitten er altijd wel een paar tussen die in de weg zitten voor de platinum.

    Story-based Trophies: Gewoon te makkelijk…zo kan iedereen trophies verdienen.

    Hardcore Difficulty: Sommige games zijn best te doen op een hogere moeilijkheidsgraad maar veel games ook zeker niet. Zeker de rest van de trophies vrij makkelijk is. Dan doen die 1 of 2 overgebleven trophies pijn aan je platinum minndende hart.