Rondo
  • Lid sinds: 08 januari 2025
  • Woonplaats:
  • Land:
  • Leeftijd: Onbekend
  • Geslacht: Man
72 XP
Commentaar geplaatst
21 February 2025 om 22:15
@Anoniem-7777: Ik plug gewoon mijn headset erin. Ik heb er zo een van playstation zelf, maar lijkt me dat iedere headset met draad dat kan. Volgens mij moet het ook draadloos kunnen, maar aangezien ik hem alleen gebruik voor offline singleplayer games, is dit een prima manier.
Commentaar geplaatst
21 February 2025 om 22:13
@Anoniem-5725: Is het echt een ideaal apparaat voor. Ga je geen spijt van krijgen!
Commentaar geplaatst
21 February 2025 om 08:53
@Anoniem-2220: precies! Zeker als je een gezin hebt die de tv ook gebruikt, is dit ideaal! Ik kom veel meer aan gamen toe en we zitten toch gezellig naast elkaar op de bank. Het werkt erg goed! Geen seconde spijt van deze aankoop!
Commentaar geplaatst
18 February 2025 om 09:56
@Anoniem-664: Ik betrap mijzelf ook regelmatig op het schrijven van een lang verhaal. Kort en bondig is ook niet bepaald aan mij besteed :D Maar je verhaal is wel duidelijk en goed te volgen. En genuanceerd. Dat waardeer ik. Ik ben heel benieuwd hoe Xbox het de komende jaren gaat doen/volhouden. En ja, Viaplay is ook een verhaal apart. Haat/liefdeverhouding mee. Het is dat ik F1 en Premier League wil kijken en ik weinig andere keus heb, anders had ik die gasten allang vaarwel gezegd. Maar dat weten ze zelf ook, denk ik :D Het feit dat ze de rechten van deze sporten/competities hebben houdt ze nog enigszins overeind. Zodra er 1 van die sporten wegvalt kan het weleens gedaan zijn met ze. Al klinkt het niet alsof ze nu erg floreren en gezond zijn, dus zullen ze uiteindelijk op moeten geven. Net als bij Xbox: we gaan het zien.
Commentaar geplaatst
18 February 2025 om 09:44
@PvdW90: Laten we zeggen dat hij in ieder geval een poging doet om zijn verhaal te onderbouwen ;) Dat mis ik bij anderen wel enorm. En als zijn cijfers kloppen: dat er uitgegaan werd van 100 miljoen abonnees, is laten we zeggen 50 miljoen (als ze dat halen) daar wel een eind bij vandaan. Ik stoor mij gewoon aan het geblaat bij mensen zonder concrete onderbouwing. Anoniem 2950 was zo'n beetje de eerste waar ik een beetje nuance heb kunnen bespeuren. Verfrissend wel ;) Verder vind ik Gamepass en de Xbox helemaal prima, maar geef ik de voorkeur aan mijn Playstation. Maar dat maakt Xbox niet meteen de aartsvijand ofzo. :)
Commentaar geplaatst
17 February 2025 om 20:56
@Anoniem-8059: misschien heb je gelijk. Het was niet mijn bedoeling om het hele verhaal van iemand te willen horen, maar ik heb moeite met de manier waarop mensen maar wat lijken te roepen zonder dit te onderbouwen. Het wordt allemaal zo ongenuanceerd en subjectief beschreven. Maar zoals Anoniem 2950 het beschrijft komt het feitelijk, concreet en genuanceerd over. Veel meer heb ik niet nodig. En afgaande op zijn verhaal vind ik het een stuk aannemelijker dat Xbox inderdaad niet op de goede weg zit. Als zijn cijfers kloppen zitten ze heul ver weg van die 100 miljoen abonnees. Dat is niet misselijk… En oprecht, ik ben niet bepaald op de hoogte van de situatie bij Xbox. Ik vraag puur om een genuanceerd en onderbouwd verhaal. Van alles roepen is zo makkelijk, maar dat draagt niet bij aan een goede discussie. Dan wordt het al gauw een wedstrijdje “ver plassen”. Als ik nou meteen die reactie had gekregen had ik al veel eerder m’n (digitale) muil dicht gehouden ;-)
Commentaar geplaatst
17 February 2025 om 20:40
@Anoniem-2950: kijk, dit vind ik dus een geweldige reactie! Een degelijk verhaal waarin je zoveel mogelijk feitelijk beschrijft. Nu heb ik niet het idee dat je maar wat roept. De cijfers die je noemt doen inderdaad vermoeden dat het niet de goede kant op gaat. Dan zitten ze zelfs nog heel ver af van een ideale situatie. Als die cijfers kloppen begin je je af te vragen waarom ze ooit zo’n ambitieus doel hebben gesteld. Is dat ambitieus of gewoon naïef en blind ergens instappen? Bedankt voor je reactie.
Commentaar geplaatst
17 February 2025 om 15:40
@Anoniem-5813: Je zegt: "Maar dat is wel degelijk de reden waarom hun games naar andere platformen komen, gezien Gamepass niet rendabel. Kijk dat je van de zijlijn de helft hebt meegekregen is geen probleem. Echter, ik denk dat niemand zit te wachten om alles hier opnieuw te gaan herkauwen en uit te leggen." Jij zegt dat dit wel degelijk de reden is. Maar ik ga dat niet zomaar aannemen omdat jij dat zegt. Onderbouw dat dan eens met feiten dat dit daadwerkelijk zo is. Dat is het idee van een discussie, dat je je argumenten onderbouwd met feiten. Dat heeft niets met herkauwen en uitleggen te maken, dat heeft te maken met het feitelijk onderbouwen van je argumenten. En precies op dit punt heb ik dat nog niet zien gebeuren. Dus krijg ik het idee dat dit een mening is en geen vaststaand feit. Goed punt wat betreft het opbouwen van een imago en reputatie. Maar dat hebben beiden gedaan. Ik koop een console persoonlijk vooral vanwege de hardware. De controller met haptive feedback is iets echt iets waarmee ze zich onderscheiden tov de Xbox. Als Xbox een volgende generatie met iets dergelijks onderscheidends komt, sluit ik niet uit dat ik voor Xbox kies. Die exclusives vind ik van ondergeschikt belang. Xbox had in het verleden ook flink wat goedlopende exclusives. Een aantal daarvan zijn min of meer ter ziele gegaan (halo, fable gears, sunset overdrive en vast nog meer). Ik kan dus niet op basis van exclusives uit het verleden bepalen of ik die console wil. Wie zegt dat de kwaliteit van die exclusives overeind blijft in een nieuw deel? Ik kijk dus vooral naar de hardware. En waarom is mijn laatste argument kort door de bocht? Als een bedrijf succesvol en winstgevend is betekent dit dat ze iets goed doen toch? Dus hoe ze het doen, moeten ze zelf weten. Zij zouden de experts moeten zijn. Dus laat ze asjeblieft zelf bedenken hoe ze hun bedrijf zo groot en sterk mogelijk kunnen maken. Als zij nieuwe hardware uitbrengen met supertoffe features waarop ik alleen maar 3rd party kan spelen, waarin ze zich tevens onderscheiden van de concurrentie, juich ik dat alleen maar toe. Dan neem ik het gebrek aan exclusives op de koop toe. Al concluderen we volgens mij dat exclusives steeds minder exclusive worden. Dus voor mij is hardware echt het belangrijkste. Ik kan mij voorstellen dat afgezien van de hardcore-gamers, voor de gemiddelde gamer precies hetzelfde geldt.
Commentaar geplaatst
17 February 2025 om 14:51
@Anoniem-7157: Ja, dat heb ik absoluut gemist. Hooguit zijdelings meegekregen. Maar je lijkt te beweren dat de reden van het uitbrengen op andere platformen is dat ze dit doen om faillissement te voorkomen. Ik heb Phil Spencer echter nergens horen zeggen dat ze dit doen om hun vege lijf te redden of omdat ze in de problemen zitten. Dus ik betwijfel of jouw bewering (en van al die andere mensen hier) klopt. De toekomst zal uitwijzen of de weg die Xbox ingeslagen is de goede weg was of niet. We kunnen speculeren, maar zeker weten doen we het pas over een aantal jaar. Bepaald het aantal exclusives ook het succes van een bedrijf? Kun je daaraan afmeten dat Playstation het beter doet dan Xbox? Want volgens mij draait het toch echt om de cijfers, financiën en winstgevendheid/waarde van een bedrijf. Hoe ze dat voor elkaar krijgen, met of zonder exclusives, moeten ze zelf weten, wat mij betreft.
Commentaar geplaatst
17 February 2025 om 13:48
@Anoniem-3506: Je klinkt nog steeds behoorlijk zeker van je zaak. Ik twijfel aan de betrouwbaarheid van jouw overtuiging. Ik ken je niet, dus vind ik het moeilijk jouw stellingname op waarde te schatten. De scenario's die je schetst breng je over als vaststaande feiten die onvermijdelijk zijn. Het is mogelijk dat je gelijk krijgt, maar de kans dat je ongelijk gaat hebben is op z'n zachtst gezegd ook aanwezig. Ik denk dat het goed is om, met inachtneming van deze onzekerheid, je boodschap over te brengen op een manier die daarbij passend is: als speculatie en vermoedens. Verdienen ze aan gamepass niet maandelijks geld? Zou dat eventuele misgelopen inkomsten aan de verkoop van games kunnen compenseren? Anders koopt iemand (de gemiddelde gamer) misschien 2, max 3 keer per half jaar een game. Nu betalen consumenten en masse 12 maanden lang, élke maand een bedrag. Ik kan mij voorstellen dat dit ook aardig wat geld in het laatje brengt?