Ongeveer één maand na de release van Call of Duty: Black Ops 2 zijn we alweer aanbeland bij patch 1.04. Hoewel de voorgaande patches hun patchnotes toch altijd redelijk nakwamen, bleven er regelmatig wat complicaties steken.

Als betoon van goede wil steekt Treyarch dus enorm veel tijd in het rechtstrijken van de kreukels en dit resulteert voor ons vandaag in een enorme patch voor de multiplayer. Tot het gros van de PS3 spelers de update gedownload heeft, zal de ‘Theater Mode’ uitgeschakeld zijn. Treyarch geeft via Twitter aan dat dit waarschijnlijk morgen in de middag zal zijn. De details van de update hun je hieronder bekijken.

Nieuwe toevoegingen en verbeteringen

  • Ondersteuning voor posten van Live Stream URLs op Twitter toegevoegd
  • Verbeterde audio/rumble reactie tijdens het schieten
  • Betere communicatie over dubbel XP
  • De AAR (After Action Report) geeft beter aan hoeveel XP er waaraan is verdiend na een match
  • Mogelijkheid om ‘View League Teams’ te starten vanuit een Playercard toegevoegd
  • Mogelijkheid om Playercards te bekijken tijdens Solo Leaderboards toegevoegd
  • Algemene verbeteringen aan beveiliging toegevoegd
  • Hardcore Kill Confirmed toegevoegd

Algemene problemen

  • Fix voor zeldzame freeze bij het ‘Awaiting textures’ gedeelte wanneer je in een match komt die al begonnen is
  • Care Package reset nu voor die niet-eigenaar, wanneer de oproeper zijn CP re-rollt met de Engineer perk
  • Care Package kan niet langer sneller gecaptured worden door een Black Hat PDA gebruiker dan door de eigenaar zelf
  • Hacker exploit waarbij geïnfecteerde video’s versprijd werden is aangepakt
  • Fail-safe toegevoegd om spawncamping tegen te gaan in de CTF modus
  • Toegenomen sight checks voor turrets om spawn algoritmes te verbeteren
  • Enkele UI errors aangepakt
  • De kleur indictator voor Scorestreaks en equipment geeft niet meer het verkeerde team aan
  • Algemene Theater en Live Stream ervaring verbeterd
  • Stabiliteit van film renderen verbeterd en de progres balk geeft accurater aan hoe lang het nog duurt
  • Fix voor verhindering van het voltooien van enkele Master Challenges
  • Precision Challenge “Wet Work” is nu compleet na 10 kills
  • De Wins Challenge geldt nu ook voor alle FFA modi waarin je in de top 3 eindigd in geval van gelijkspel
  • De AGR kan niet meer manueel worden bestuurd indien je net doodgaat tijdens het inzetten
  • De Emblem Editor zal niet meer sluiten na het niet opslaan van gemaakte veranderingen
  • Spelers met de Ghost Perk zullen niet meer onzichtbaar blijven in Custom games als de mini map optie op ‘Constant’ staat ingesteld
  • Spelers met Ghost en een demper zullen niet op de minimap verschijnen wanneer ze bewegen en er een UAV actief is
  • De mediaan in het AAR zal standaard 1.00 aangeven in plaats van 00.00
  • Je kunt niet meer op de bosjes klimmen in Nuketown 2025
  • Thermal vision overlay gebeurt niet meer tijdens de VTOL glitch
  • Kills gemaakt door de explosie van de Crossbow gelden nu ook voor de challenges
  • Counter UAV blijft niet meer voor de rest van de game na een host migration
  • Clan Tag is niet meer vergrendeld net na Prestige
  • Exploit voor het joinnen van een online game met een offline profiel onmogelijk gemaakt
  • Multi team games eindigen niet meer in gelijkspel als één van de teams stopt
  • Gedeelte van map Express gefixt waar K9 honden vast kwamen te zitten
  • EMP granaten zijn niet langer van invloed op de CODcaster HUD
  • Party privacy heeft geen invloed meer op de hoeveelheid spawnende bots in Combat Training
  • Schaduwen, gezien door een sniper scope, renderen accurater
  • Spelers kunnen niet meer staan op de onzichtbare ‘botsing’ in Carrier
  • De Dropshot medal wordt niet meer toegekend wanneer je net terug opstaat
  • Spelers kunnen nu een Custom Class kopiëren naar de extra Prestige slot

Gameplay balans

  • De UAV kost voortaan 425 i.p.v. 350
  • Lightning Strike krijgt 750ms extra delay
  • De Bouncing Betty krijgt vanaf de trigger tot de explosie een delay van 200ms extra
  • De Sensor grenade heeft nu een grotere afstand, frequentie en tijd dat spelers na explosie verschijnen
  • De Concussion grenade geeft een (iets) mindere penalty in zicht en bewegingssnelheid mee

SMG’s

  • Alle SMG’s krijgen meer hip fire recoil en bullet spread gaat van 4,75 naar 5
  • Bullet penetration voor alle SMG’s verminderd
  • De MSMC en PDW-75 krijgt iets meer recoil

Assault Rifles

  • All assault rifles richten iets accurater voor lange afstands kills
  • De XM8 wordt van dichtbij dodelijker voor de 3-hit kills (250″ naar 50″)
  • De XM8, Fal OSW en SWAT-556 krijgen iets meer recoil wanneer ‘Select fire’ als attachment is gebruikt
  • De MTAR is nu consistent met andere ASR’s als het gaat om auto aim

Sniper Rifles

  • Alle Sniper rifles krijgen meer hip fire spread (moeilijker no-scopen) Ook met de Laser Sight attachment
  • De XPR-50 heeft iets meer recoil

Shotguns

  • Verminderde one-hit-kill range voor de R870

Pistols

  • Headshot multiplier verminderd van 1.4 naar 1 voor de B23R en KAP-40