DLC Special: Borderlands: The Pre-Sequel – The Holodome Onslaught – De eerste downloadbare content voor Borderlands: The Pre-Sequel was een nieuw speelbaar personage in de vorm van Handsome Jack. Dit bracht een nieuwe manier van spelen en in onze special daarover kon je lezen dat het spelen met dit personage best tof was. Recent verscheen er opnieuw DLC wat onderdeel is van de Season Pass of voor een tientje los te koop is. Het gaat hier om The Holodome Onslaught en we zeggen het maar gelijk; de content valt een beetje tegen. Het is eigenlijk een arena die we al vaker hebben gezien, maar waar vooral de originaliteit bij ontbreekt.

De welbekende arena

In Borderlands en de sequel kon je al in een arena spelen waarin golven van vijanden op je afkwamen. Hierdoor verdiende je nieuwe wapens en uitrusting, maar bovenal was dit vermakelijk en ook uitdagend. The Holodome Onslaught is hetzelfde concept en zodra je een speciale Clatrap ontmoet die Holotrap heet, begint het knalfestijn. Je belandt in de grote arena waar verschillende platformen aanwezig zijn. Hier zul je vier rondes moeten zien te overleven om in de vijfde ronde het einde te halen. Bij elke ronde krijg je loot wat voornamelijk bestaat uit wapens.

Zo kun je het wapen Crybaby krijgen wat extra schade aanricht na een kill. De loot die je krijgt zijn de bonussen voor het spelen en toch wel de reden voor als je deze content gaat spelen. Het is namelijk opnieuw een arena waar je in moet vechten en dat is eigenlijk niet echt heel origineel. Oorzaak hiervan is het gebrek aan variatie als het gaat om de vijanden die je moet verslaan. Deze bestaan uit verschillende soldaten, mechs en Eridian, maar daar blijft het verder wel bij. Je hebt geen wilde dieren die je normaal op de maan van Pandora ziet lopen en dat is toch wel jammer.

Zoeken naar vaak dezelfde vijanden

Zonde is ook dat de dome te groot is waardoor je als speler echt naar vijanden moet zoeken. Hierdoor voelt de actie traag aan en ben je aan het wachten tot je weer kunt knallen. Verder staan er bubbels die voor zuurstof moeten zorgen. Dit heb je nu eenmaal nodig, want als je zonder komt leg je het loodje. Echter laten vijanden vaak genoeg kleine zuurstoftanks vallen waardoor deze bubbels irrelevant worden, want er is zuurstof genoeg. Had men dit een grote rol laten spelen dan was er meer uitdaging, want dan moet je tussen het schieten door ook je zuurstof managen.

In de arena zelf kun je ook gevaar lopen, want er zijn gaten waar je in kunt vallen en daardoor in één keer dood bent. Ook zijn er elektrische platen, maar heel veel schade richten die niet aan. Deze zijn eerder vervelend dan dat je er dood aan gaat. Zoals dus eerder gezegd zijn er niet veel verschillende vijanden te vinden in de arena, maar zul je in de rondes wel variatie krijgen in wat je moet doen. Zo moet je bijvoorbeeld in een ronde een mech bouwen door vijanden te doden en de onderdelen te verzamelen. Aan het einde is de mech compleet en zul je hier tegen moeten vechten. Dit lijkt op het eerste oog origineel, maar het is gewoon een mech loader, zoals we die kennen uit de serie.

Conclusie:

De actie in deze nieuwe content is op zich prima, want dit is gelijk aan wat we kennen uit de normale game, maar dit is niet echt DLC waar ik zelf op zit te wachten. Wederom een arena waarin je vijanden moet doden in golven waarbij je soms een beloning krijgt. Ja, dat kennen we onderhand wel. Hoewel het best vermakelijk is moesten we constant op zoek naar vijanden, want deze zijn er vaak te weinig en doordat de arena te groot is ben je veel te veel bezig om door de arena te springen. Daarbij is de variatie te beperkt wat betreft de vijanden. Verder kun je via deze arena makkelijk levelen van level 50 naar 60, maar dat is het dan ook. In mijn ogen is deze DLC niet de prijs van tien euro waard, want het biedt amper originele content en na een tijdje vond ik het zelfs saai worden. Er moet nu echt goede content komen voor Borderlands: The Pre-Sequel, want tot nu toe is het zeer mager.