Review: Bloodborne


Review: Bloodborne – Het klinkt misschien overdreven dramatisch, maar dat maakt het niet minder waar: From Software heeft doodgaan omgevormd tot een kunstvorm. Eerst maakte Demon’s Souls je het leven zuur, vervolgens speelden beide Dark Souls games een niet te onderschatten rol in menig gamer’s nachtmerries en nu is er dan eindelijk Bloodborne, een game waarmee From Software stilistisch een nieuwe weg inslaat, zonder daarbij al te veel af te wijken van het met lijken bezaaide pad dat de ontwikkelaar al jarenlang bewandelt. Door tijdsgebrek ben ik zelf nog niet bijzonder ver geraakt en daarom zal Nico me vergezellen in deze review. Hij heeft de game wél volledig uitgespeeld en staat te popelen om jullie er meer over te vertellen. Vrij vertaald: ik ben de nieuwkomer, hij is de expert. Hier gaan we!

Welkom in Yharnam

Matthias: Net als in de drie Souls-games het geval was, heeft From Software besloten om het verhaal in Bloodborne opzettelijk vaag te houden. Je personage wordt wakker op een brancard in één of ander sinister hospitaal en krijgt onmiddellijk een bloedtransfusie van een vreemde kerel met een hoed. Je bent blijkbaar een hunter in het stadje Yharnam, een Victoriaans aandoende plek die zo het decor zou kunnen vormen voor één van die klassieke monsterfilms uit de jaren zestig. Om de zoveel tijd breekt er in Yharnam de “night of the hunt” uit en wordt het stadje overspoeld door monsters. Jij wordt vervolgens op de wereld losgelaten om de gedrochten een enkeltje richting hel te bezorgen. Nergens word je bij het handje gehouden en als je meer wilt weten over het verhaal, zal je dat zelf bijeen moeten puzzelen aan de hand van details in de omgeving. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Nico: Naarmate je steeds verder geraakt in de game en meer monsterlijke vijanden verslaat, wordt het verhaal er ietsje duidelijker op. Het is een typisch From Software verhaal, zoals Matthias al zegt, en het houdt je daardoor geboeid; je wilt immers weten hoe het complete plaatje eruit gaat zien. Besef wel dat het complete plaatje er voor iedereen anders uitziet. Zo kent Bloodborne meerdere eindes, afhankelijk van enkele keuzes die je maakt en vijanden die je gedood hebt. Je belandt van begin af aan in een hel en er lijkt maar geen einde te komen aan de ellende die zich in Yharnam afspeelt. Het decor voor het verhaal is een nachtmerrie die ook voor de spelers een nachtmerrie blijkt. De game is namelijk, net als de drie Souls-games, bijzonder lastig, wat voor de onervaren speler een doorn in het oog kan zijn.

Vlijmscherp wapentuig en razendsnelle reflexen

Matthias: From Software staat er inderdaad om bekend bijzonder moeilijke games te produceren en dat is met Bloodborne niet anders. In feite speel je weer de hoofdrol in een onvervalste hack-and-slash game, maar waar de Souls-games de nadruk duidelijk op een stevige verdediging legden, heb je in Bloodborne niet de luxe om je keer op keer te verschuilen achter een schild. Op tijd wegduiken is de boodschap. Een andere defensieve optie is, hoe gek dat ook klinkt, je pistool. Een goed getimed geweerschot onderbreekt de moves van de tegenpartij, waarna jij kan uitpakken met een vernietigende tegenaanval. Je hoofdwapens variëren van snel en scherp tot log en bot, en kunnen allemaal getransformeerd worden in een grotere (en vaak stoerdere versie) van zichzelf. De keuze tussen de verschillende wapens en aanvallen is erg belangrijk. Een misstap heeft immers bijna altijd de dood tot gevolg.

Nico: Wanneer je dood gaat, keer je terug naar het laatste checkpoint, in dit geval een lamp. Eerst krijg je echter een bijzonder lang laadscherm, wat direct al een serieus minpunt is. Doodgaan hoort bij Bloodborne en je hebt geen zin om elke keer naar laadschermen te staren. Maar goed, de checkpoints zijn lampen en op deze plekken kan jij naar de veilige haven voor de hunters reizen: “the Hunter’s Dream”. Hier kun je wapens repareren en upgraden met behulp van Blood Gems, speciale kristallen die jij op je wapen kunt zetten, zodat je bijvoorbeeld meer schade kan aanrichten. Verder heb je een pop genaamd Doll. Zij kan jouw Blood Echoes (het geld in de game) omzetten tot betere statistieken. Dit moet je zeker doen dus richt je daar dan ook op. Kijk eens om de zoveel tijd in de winkel of er nieuwe wapens te halen zijn, maar upgrade vooral ook je stats. Het is namelijk de sleutel om te overleven.

Matthias: Ik heb inderdaad al snel gemerkt dat het erg belangrijk is om te levelen, maar zoals enkele bijzonder competente individuen al gedemonstreerd hebben, is het ook mogelijk om de game zonder enige upgrades uit te spelen. Bloodborne is dan ook een game die vooral om skills draait. Je moet de bewegingen van je vijanden bestuderen en analyseren, om daar vervolgens op gepaste wijze mee om te gaan. Dát is naar mijn gevoel de beste manier om de game te spelen en zorgt meteen ook voor de hoge verslavingsfactor. Bloodborne sabelt je om de haverklap genadeloos neer en hoewel dat aanvankelijk frustrerend werkt, besef je al snel dat elk ‘game over’-scherm je eigen schuld is. Deze game is nooit goedkoop of echt oneerlijk. Niets is onoverkomelijk. Je moet het vechtsysteem enkel tot in de puntjes leren beheersen. Er is altijd licht aan het einde van de tunnel, al zit die tunnel wel steeds vol met monsters.

Nico: Een tunnel vol diverse monsters, die elk hun unieke aanvallen en ontwerp hebben. Zo kom je geïnfecteerde mensen tegen die er verwaarloosd uitzien dankzij hun in verband gewikkelde kleding. Ook heb je beestachtige vijanden, zoals wolven, honden en gemuteerde slangen. Elke vijand is anders en jij zal dan ook anders moeten reageren. Eindbazen verschillen eveneens in maat en uiterlijk. Zo heb je bijvoorbeeld Rom the Vacuous Spider, een enorme spin met een gepantserd hoofd die enkel kwetsbaar is voor zijwaartse aanvallen. Een ander voorbeeld is Vicar Amelia, een priesteres die transformeert in een gigantische wolvin die je maar al te graag met huid en haar verslindt. Kortom, aan diversiteit geen gebrek en het houdt de gameplay vernieuwend en vol verrassingen. Analyseren is inderdaad de sleutel bij deze gevechten. Wees er dus zeker van dat je alle moves van de vijand gezien hebt voor je zelf in de aanval gaat.

Helemaal (en toch niet echt) alleen

Matthias: Als je Bloodborne wilt beleven zoals het hoort, zorg je er best voor dat je console aangesloten is op het internet. De online functies van de game zijn eigenlijk compleet overgenomen van de Souls-games, maar dat maakt hun integratie in Bloodborne niet minder interessant. Spelers kunnen berichten achterlaten door de levels heen en ik kan je vertellen dat ze al meermaals mijn leven gered hebben. Ook zie je af en toe schimmen van andere spelers voorbij lopen, die je eraan herinneren dat je niet als enige deze martelgang beleeft. Tenslotte kan je ook fysiek met andere gamers in aanraking komen. Je kan bijvoorbeeld een helpende hand oproepen als je een bepaald baasgevecht echt te moeilijk vindt. De andere kant van de medaille is dat je op zo’n moment ook aangevallen kunt worden door een vijandige speler, die jouw wereld besluit binnen te dringen. Spanning – en frustratie – verzekerd.

Oogverblindend en rillingen over je rug

Nico: Als het aankomt op graphics, mag Bloodborne zich zeker meetellen onder de toppers. De wereld van Yharnam komt gedetailleerd tot leven en From Software heeft uitstekend werk gedaan. Zo zie je de meest schitterende vergezichten langskomen en zijn je vijanden zo angstaanjagend goed gemaakt dat ze je bijna een nachtmerrie bezorgen. Het level design is erg indrukwekkend en de omgevingen vloeien op weergaloze wijze samen. Muzikaal gezien bezorgt Bloodborne je menige keren een flinke rilling over je rug. De soundtrack loopt perfect samen met de gameplay en weet de ellendige en angstige sfeer in Yharnam sterk vast te leggen. Dat is niet heel gek, aangezien één van de componisten verantwoordelijk was voor de minstens even epische soundtrack van God of War III. Terwijl je geniet van de gedetailleerde bosses, zuigt het gemengde koor op de achtergrond je steeds dieper de game in.

Conclusie

Matthias: From Software heeft zich met Bloodborne ongetwijfeld van zijn sterkste kant laten zien. De ontwikkelaar schotelt ons aartsmoeilijke, maar diepgaande en bijzonder verslavende gameplay voor, terwijl ze ons onderdompelen in een prachtig vormgegeven wereld bevolkt door de meest gruwelijke figuren die je je kan indenken. Alleen die lange laadtijden zijn wat jammer, maar goed. Ik weet alleszins waar ik me de volgende weken mee ga bezighouden.

Nico: Bloodborne is een exclusive die je zeker niet over het hoofd mag zien. Met een zeer uitdagende, maar verslavende game weet From Software een duidelijke indruk achter te laten in het geheugen van de spelers. Combineer dit met schitterende audio, dito graphics en een sterk verhaal, en je beseft dat je deze als hack-and-slash fan niet mag laten liggen. Het is tijd om wat monsters om zeep te helpen en Yharnam te verlossen van de “Night of the Hunt”.

Pluspunten

  • Vaag, maar interessant verhaal
  • Moeilijke, maar diepgaande gameplay
  • Diverse wereld vol gevarieerd gespuis
  • Audiovisueel top!

Minpunten

  • Lange laadtijden
  • Hoge instapdrempel

  1. 82.74.151..xxx's avatar

    Dat werd ook tijd, ik kan een hoge instap drempel niet als een minpunt zient, want daar draait de game om. De laadtijden zijn wel waardeloos.

    0
  2. 77.249.113..xxx's avatar

    de instapdrempel is helemaal niet hoog , doorzettingsvermogen is het woord

    0
  3. User  avatar
    1783 XP

    @82.74.151..xxx: ze zijn met een fix bezig.

    0
  4. User  avatar
    255 XP

    @77.249.113..xxx: mee eens. Had t nooit verwacht (Souls games nooit gespeeld) maar wat een vette game.

    0
  5. User  avatar
    544 XP

    Ik vind dat je een hoge instapdrempel niet per se als minpunt mag beschouwen, zeker als je kijkt naar het aanbod games in deze tijd. Er zijn maar weinig games die zelfs zoveel moeite doen om het de gamer goed pittig te maken. Wanneer een ontwikkelaar ervoor kiest om een game lekker pittig (zoals vroegah) te maken, zie ik dit juist als een positief punt ipv een negatief punt. Zeker wanneer het zo is uitgewerkt dat iedereen het wel kán leren, maar het wel moet willen.

    Snap wel dat het een review is, dus een beschouwing vanuit degene die het gespeeld heeft. Wilde echter een ander perspectief tonen van de hoge instapdrempel 🙂

    Ik ben het overigens wel eens dat het een dikke 9 waard is, alleen snap niet hoe jullie cijfer op een 9 uit komt. 9+9+9+8 geeft een 8.8 lol, of ronden jullie af per halve punten?

    Overigens is de replay value echt wel meer dan een 8 waard hoor 😉 Er zijn echt gigantisch veel geheime dingen die je kan vinden zoals secret bosses, wapens, items en zelfs een ending. Dit nodigt uit voor meerdere playthroughs. En dan heb je nog de Chalice Dungeon’s waar er echt veel van zijn, waar je ook nog eens wapens en items vind die je niet elders in de game kan vinden.

    0
  6. 89.99.133..xxx's avatar

    @Senor el Tigre: Inderdaad, je komt uit op 8,8
    Volgende keer beter rekenen psx-_-

    0
  7. 82.74.151..xxx's avatar

    @Wesley_PS: weet dat ze met een fix bezig zijn, maar je kan niet opeen laad tijden halveren. ( een ssd schijnt goed te werken, maar dat is een onbetaalbare oplossing). Trouwens op metacritic staat deze games na 73 reviews een 93.

    0
  8. 94.211.158.xxx's avatar

    Ik heb hem weg gedaan, was te lastig waardoor iker al snel geen zin meer in had. Het was wel erg gaaf!

    0
  9. User  avatar
    9506 XP

    @94.211.158.xxx: schaam je niet, dat heb ik al eerder gehoord 😉

    0
  10. 188.207.7.xxx's avatar

    Ja hoor, eindelijk weer een keer een super kwalitatieve review op deze site in plaats van schoolkrant kwaliteit. Samen met Lennard zijn de reviews van Matthias (en deze keer samen nico) telkens de moeite waard en dat mag ook weleens gezegt worden. Hulde!

    0
  11. User  avatar
    3182 XP

    @7th-son: @94.211.158.xxx: vandaar dat wij als minpunt aangeven dat de instapdrempel wat aan de hoge kant ligt

    0
  12. User  avatar
    8 XP

    Ik hem ook gehaald. Fantastische game. Het was mijn eerste souls game en de instapdrempel is inderdaad hoog, maar is zeker doenbaar. Geduld is een goede deugd, want de game is geweldig.

    0
  13. 82.171.231..xxx's avatar

    @89.99.133..xxx: Ik weet niet hoevaak we wel niet hebben aangegeven dat we niet aan gemiddelde cijfers doen op basis van de scores per onderdeel.

    0
  14. User  avatar
    3028 XP

    Dat hierboven was ik trouwens. 😉

    0
  15. User  avatar
    544 XP

    @Faunus: Waar is de score dan op gebaseerd? De score is toch gebaseerd juist op die vier elementen waarop je let als je de game speelt. Of verzinnen jullie achteraf even een mooi getalletje dat bij de game past…?

    0
  16. 80.57.139..xxx's avatar

    Mijn eerste “Souls” game, maar ik heb na een paar dagen spelen Demon’s Souls, Dark Souls en Dark Souls 2 aangeschaft. Zegt genoeg denk ik 🙂
    Eindelijk een game die een beroep doet op je geduld, doorzettingsvermogen en de wil om te leren.
    Ongelooflijke slimme en mooie leveldesign. Muziek super. De sfeer is waanzinnig goed ! Lekker duister.
    Staat in mijn top 10 best games in mijn 40 jaar.

    0
  17. 188.207.7.xxx's avatar

    @faunus wel niet?

    0
  18. User  avatar
    955 XP

    Top game 🙂

    0
  19. User  avatar
    9074 XP

    Ik denk dat je de hoge moeilijkheidsgraad voor de sommige mensen een pluspunt is en voor de andere niet. Lijkt deze game meer op Demon Souls of Dark Souls of is het niet te vergelijken? Demon Souls was mijn favoriete van de serie.

    0
  20. User  avatar
    1783 XP

    @82.74.151..xxx: Jawel, ze zijn het aan het verkorten, was mogelijk

    0
  21. User  avatar
    1889 XP

    @Flaming_Kaiser: het is een mix daarvan. BB gebruikt elementen van beide series. Maar ik denk dat het meer richting demon neigt.

    Voor iedereen die wel een beetje van doorzetten hou en teleurstellingen kan verdragen (game gerelateerd ofcourse) Ik zeg kopen. Dit is een spel die je lang bij blijft, zeker als dit je eerste ervaring met een From game is.

    Zelf nu in Cainhurst castle en de boss verslagen en nu forbidden woods uitwonen :p

    Voor de mensen die hem nu spelen.

    A hunter is never alone!! 😉

    0
  22. User  avatar
    7139 XP

    instapdrempel te hoog mmmm dit vind ik niet . dat maakt net de game zo uitdagend
    Wand na de tijd dat je de game goed beet heb ben je zo mee weg .
    Ik heb nooit een game van From Software gespeeld en daar schaam ik mij nu voor deze game is zoooo goed en verslavend .
    Bij deze ga ik zeker Dark Souls II voor de ps4 halen .
    Trouwens goede review manen 🙂

    0
  23. User  avatar
    1793 XP

    Goede review. Totaal niet mijn genre maar wel een meester werk…

    Ik weet wat ik ga kopen voor een maat van mij die in mei jarig wordt… Hij was vergekt op de voorgaande delen. Deze zal hem dus ook wel bekoren 🙂

    0
  24. User  avatar
    1737 XP

    Grafisch vind ik de game trouwens niet zo heel indrukwekkend dat het een 9 zou zijn, met name als je een torch gebruikt zie je duidelijk dat de game vrijwel geen schaduweffecten gebruikt (worden bv. objecten achter andere objecten belicht) en door de hele game wordt dat een beetje ‘opgelost’ door het contrastgebruik. Ik had persoonlijk wel iets beter verwacht, en daarnaast is het grafisch ook al nogal haperig op redelijk veel momenten, krijg vaak het idee dat ik rond de 25FPS speel, en als dan ook nog eens de laadtijden walgelijk lang zijn kan ik me niet in zo’n cijfer vinden.

    Verder vind ik het verhaal zwaar maar dan ook zwaar tegenvallen, tot zoverre die er is, want behalve wat tekstjes bij items is er vrijwel verder niets. De NPC’s lijken vooral maar wat te roepen en nergens anders kan ik er iets over vinden. En het is nogal makkelijk en lui van de ontwikkelaars om het er gewoon op neer te laten komen dat je je eigen fantasie maar moet gebruiken, nogal jammer.

    Het is maar goed dat de gameplay wel leuk is, want dat maakt dan weer een hoop goed. Maar ik had toch wel wat meer verwacht.

    0
  25. User  avatar
    1737 XP

    @82.171.231..xxx: Hah, wellicht moet je dan niet ‘Totaal’ er boven zetten, want dat zou betekenen dat je een totaal van voorgaande cijfers pakt. 😉

    0
  26. User  avatar
    128 XP

    Mijn eerste Souls game. Wat een uitdaging is dit. Ik heb helaas maar een paar uur per week dus zover ben ik nog niet. Negen zeker waardig!

    0
  27. User  avatar
    9506 XP

    @Redrum83: ik heb net forbidden Woods afgerond, maar moet nog met cainhirst castle beginnen, sterker nog, ik weet niet eens waar die is!
    De volgorde dat je speelt is ook lekker vrijblijvend!

    0
  28. User  avatar
    1889 XP

    @7th-son: hahaha jup.. sommige stukken moet je de boss verslaan. voor cainhurst castle moet je eigenlijk ook die heks van hemmingway verslaan. zoieso geen voor de hand liggende manier om er te komen.. haha succes ik ga morg lekker forbidden woods cleaen :p. zit nu ook in die vileblood covenant 😀

    0
  29. User  avatar
    477 XP

    Ik vond demon’s souls drie keer niks. Zal voor iemand, die demon’s souls niks vond, dit een leuk spel zijn?

    0
  30. 77.249.113..xxx's avatar

    @Dragonborn:

    Nee

    0
  31. User  avatar
    4880 XP

    Nice eindelijk de review het geeft me meer moed om Door te gaan… het is ook mijn eerste souls game!! Het ziet er heel goed uit en idd gwn wennen en de juiste timing om weg te rollen en attackeren kom je wel even verder lol! Echt een top spel in zn genre en mortal kombat zorgt voor goede afwisseling volgende week

    0
  32. User  avatar
    134 XP

    Ik vind hoge instap drempel nou niet persé een minpunt. Je gaat andere games nu bijvoorbeeld ook niet bekritiseren door hun lage instap drempel

    0
  33. 77.249.113..xxx's avatar

    @rickert99:

    En deze game heeft geen instapdrempel, je hebt maar een X aantal bewegingen en het is gewoon een kwestie van deze op het juiste moment in te zetten

    0
  34. User  avatar
    4682 XP

    @Senor el Tigre: Zo werkt het niet, een cijfer geven is niet een simpele optelsom en daar komt bij dat ze hier niet willen werken met 8.8 cijfers maar met 8.5 (om de 0.5).

    Hoge instapdrempel mag geen minpunt zijn. Wat ik een dikke minpunt vind is dat je eerst naar de Hunter’s Dream moet om naar een andere locatie te gaan.

    Nog een tip: soms moet je dood gaan om een gebied te kunnen betreden en anders kom je er nooit (Cathedral Ward) ^>

    0
  35. User  avatar
    544 XP

    @ps3dennis: Daarom stel ik de (naar mijn mening terechte vraag) waar dus de cijfer op gebaseerd is. Je ziet links 4 cijfers waar 4 elementen beoordeeld worden. En dan zie je Totaal: 9.0. Dan vraag ik mij toch af hoe zij op een 9.0 komen, wanneer de elementen die zijn juist beoordelen andere cijfers krijgen. Als het antwoord was: ja het is een 8.8 gemiddeld, maar we ronden af naar 9.0, dan snapte ik het. Maar nu is het antwoord: nee we baseren onze cijfer niet op de cijfers links. Huh? Waar baseer je het dan op?

    0
  36. User  avatar
    3182 XP

    @ps3dennis: Hoe kom jij erop dat je dood moet gaan om in Cathedral Ward te komen?

    0
  37. User  avatar
    734 XP

    Het begin vond ik lastig.
    Had niet in de gaten dat je moet levelen en gear kopen.
    Werd constant verslagen.
    Als dat gelukt is, gaat het wel makkelijker.

    0
  38. User  avatar
    4682 XP

    @Ezio Auditore da Firenze: Je leest verkeerd, ik geef aan (hint) waar je dood “moet” gaan in Cathedral Ward.

    Lamp ^> om de hoek wordt je opgewacht om te worden meegenomen.

    0
  39. User  avatar
    4682 XP

    @Senor el Tigre: Je hebt gelijk., maar als ik deze game dan moest beoordelen op deze manier… had deze game een lager afgerond cijfer gekregen dan het verdient, game verdient zeker wel een 9.

    0
  40. User  avatar
    3182 XP

    @ps3dennis: Ah op die manier, verkeerd gelezen inderdaad, mijn excuus. Hoe bevalt de game je,

    0
  41. 77.249.113..xxx's avatar

    Wat een gezeik om die punten allemaal zeg , Jezus.. Een mening over een game is veel belangrijker dan een simpel punt..

    0
  42. User  avatar
    4682 XP

    @Ezio Auditore da Firenze: Wilde niet te veel verklappen, maar als je het niet weet kom je er nooit, je laat je immers niet zomaar vermoorden.

    Game bevalt wel goed en zoals ik al eerder typte verdient het wel een 9. Zit zelf nu diep in de ellende, een mooi kleurrijke horizon en vijanden die maar terug blijven komen.

    0
  43. 212.187.125..xxx's avatar

    UITGESPEELD! In totaal 70 uur aan één save game besteed. God, eindelijk. Bazen zijn lastig, maar sommigen ook heel makkelijk. Je hebt geduld en inzet nodig, veel geduld.

    0
  44. 82.171.100..xxx's avatar

    @77.249.113..xxx: dat verschilt per persoon dit is hun review en zij vinden van wel 🙂 De één kan het zien als minpunt en de ander kan het ook zien als pluspunt (een uitdaging, lekker veel tijd erin stoppen).

    0
  45. 94.213.6..xxx's avatar

    @212.187.125..xxx: Succes met NG+

    0
  46. 212.187.125..xxx's avatar

    @94.213.6..xxx: Thanks! Ik denk toch dat ik voor echt nieuw game ga, dus niet niew game plus. Want de benodighdehen voor dubgeons kan ik maar niet vinden.

    0
  47. User  avatar
    1737 XP

    @ps3dennis: Dat kan op meerdere plaatsen door de Death Dealers, ik had dat pas in de Blind Forest dat ik een tegenkwam.

    0
  48. User  avatar
    4682 XP

    @derage88: O dat wist ik niet, ik moet dus mezelf vaker dood laten maken 🙂 tot nu toe ga ik alleen maar dood door een soort van leserstraal.

    0
  49. User  avatar
    3028 XP

    @Senor el Tigre: We passen een cijfer toe dat past bij de game ja. We gaan dus niet elke keer alle onderdelen bij elkaar optellen.

    0
  50. User  avatar
    9074 XP

    @Dragonborn: Echt ik vond Demonsouls zoveel beter dan Dark Souls.

    0
  51. User  avatar
    544 XP

    @Faunus: Ah ok, ieder zo zijn eigen manier van reviewen dan. Vond het alleen een beetje verwarrend met 4 deelcijfers links en dan rechts een cijfer met ’totaal’: erboven. Leek alsof jullie de 4 deelcijfers gebruiken en zo op een totaal cijfer komen.

    0
  52. User  avatar
    1737 XP

    @ps3dennis: Hah, die ken ik niet, weet wel dat er vallen zijn op een paar plaatsen, maar ik ken vooral alleen maar dat je via de Death Dealers ontvoerd wordt naar de eind zone.

    0
  53. User  avatar
    4682 XP

    @derage88: Ben er al voorbij 🙂 het was een soort van alien, het was gewoon rennen en alle gekken ontwijken. Al mijn Death Dealers zijn verdwenen.

    0
  54. User  avatar
    516 XP

    Ben toch overstag gegaan en heb bloodborne aangeschaft, ondanks dat ik nooit een souls game heb uitgespeeld omdat het me gewoon niet lukt. hoewel ze staan wel allemaal netjes in de collectie. 🙂

    Ik vind de souls serie erg vet maar ook een beetje te moeilijk voor mijzelf, helaas. Ik weet nu al dat ik deze vast ook niet uit speel want damn…Father Gascoine krijg ik al niet naar beneden en daarna wordt t vast alleen maar moeilijker..wel vind ik het een fantastische sfeer hebben en het feit dat je echt iets voelt bij het spelen (wanhoop, paniek, frustratie en uiteindelijk natuurlijk de ontlading als je iets WEL haalt) vind ik zeer prijzenswaardig en uniek (net als de andere souls games trouwens)..Dus, ondanks dat ik totaal niet hardcore ben en wss. de skills ook niet bezit heb ik toch geen spijt van mijn aankoop. Ik ga de uitdaging zeker aan..heb al wel geprobeerd te summonen, maar daar kwam uiteindelijk niemand op af…Ben nu geloof ik lvl 22 en hoop binnenkort Gascoine af te maken (met of zonder hulp :P)

    0

Meer Bloodborne

Meer

Bloodborne 60fps mod-pagina offline gehaald vanwege naam

Gisteren kon je al lezen dat Sony de 60fps mod-webpagina voor Bloodborne offline heeft laten halen. Ondertussen is er door de ontwikkelaar van de mod meer informatie naar buiten gebracht over de precieze reden waarom Sony heeft geëist dat...

blank

Nermin Colakovic

De Bloodborne 60fps mod is offline gehaald door Sony

Bloodborne wordt door veel gamers nog steeds op handen gedragen. FromSoftware leverde een heerlijke liefdesbrief aan H.P. Lovecraft af, die de bekende Dark Souls gameplay een snelheids- én brutaliteitsinjectie gaf. De voorbije jaren liete...

blank

Matthias Spapen

Is er dan toch een nieuw Bloodborne project in de maak?

Sinds FromSoftware in 2015 het magnifieke Bloodborne op ons losliet, hebben fans druk gespeculeerd, gevraagd en uiteindelijk zelfs gesmeekt om een vervolg. Deze smeekbedes werden na verloop van tijd vergezeld door geruchten over een mogeli...

blank

Matthias Spapen