Bloodborne was een risico, maar Sony zet graag de samenwerking met From Software voort


Bloodborne – een game die qua moeilijkheidsgraad en gameplay erg dichtbij de Demon’s/Dark Souls games komt. Een niche franchise, welke eigenlijk maar een selecte groep aanspreekt. Een groot risico voor een nieuwe console als de PS4, maar eentje die Sony toch maar al te graag nam.

From Software was erg vooruitstrevend met Bloodborne als het gaat om meerdere aspecten, waaronder AI, physics en hoe het er grafisch uitzag. Er kwam zelfs een bundel waarin je de game kreeg bij aankoop van een PS4. Dat er vervolgens een samenwerking als deze aan zat te komen was te verwachten; de relatie tussen deze twee Japanse bedrijven is namelijk erg hecht te noemen.

Toch was het risico erg groot, aangezien het nog zo vroeg in de levenscyclus van de nieuwe console lag. Spijt hebben ze echter niet en Sony president Shuhei Yoshida laat dan ook weten dat er absoluut nogmaals een samenwerking als deze in het verschiet ligt.

“Being management of From Software, I can totally understand they’re publishers, they have to manage their resources,”

“But also they support Miyazaki-san’s creative vision. Sometimes he might want to do something risky for them – in that case, we might have a chance of working with us. That was the case for Bloodborne.

“That was a quite large development effort. We’re able to work closely with them. We have great relationships, and because of the nature of them being publishers and developers, it’s a unique relationship.”

De nieuwste, en waarschijnlijk enige, Bloodborne uitbreiding mag je vanaf 24 november in de PlayStation Store verwachten voor een prijs van €14,99.

  1. User  avatar
    9074 XP

    Kom maar op toch leuk dat ze het niet op safe spelen en dan voor een nieuwe IP gaan inplaats van Demon Souls 2 waar ik ook geen problemen mee gehad zou hebben.

    0
  2. 213.127.184..xxx's avatar

    @Flaming_Kaiser: Veel nieuwe IP de laatste tijd, kan dit alleen maar toe juichen!

    0
  3. User  avatar
    483 XP

    Mooi dat ze deze risico’s nog durven nemen en nog mooier als het dan zo’n succes wordt!

    0
  4. User  avatar
    7139 XP

    hopen dat ze blijven samen werken voor nog zo mooie games top spel 🙂

    0
  5. User  avatar
    4682 XP

    @Flaming_Kaiser: Ik zie graag nog een Demon’s souls 2 verschijnen, maar Dark Souls 3 komt al volgend jaar al naar ons toe… maar ja dat is ook goed 🙂

    0
  6. 77.251.6.xxx's avatar

    In mijn ogen de beste exclusieve Sony game op de PS4.

    Wel wil ik even zeggen dat Microsoft het op moment beter voor elkaar heeft met exclusieve content.

    En nee ik ben geen fanboy want game op de PS4/XO/WiiU.

    0
  7. 178.85.36..xxx's avatar

    jep ik ben een sony fanboy en ps had met the order al gefaald wie maakt er nou een game van een kwartier 🙂 blijkbaar kunnen ze geen grotere games maken want het neemt ook groot tijd in beslag ps3 was de limit ze moete gewoon ps3 games in 60fps 1080p vervolge van maken maar ja xbox is helemaal kut micro$oft

    0
  8. User  avatar
    1695 XP

    Voor mij is dit de game van het jaar samen met The Witcher 3. Terwijl ik normaal alleen maar FPS games speel!

    0
  9. 77.251.6.xxx's avatar

    @178.85.36..xxx:

    Ja maar een game is niet goed/slecht omdat hij lang/kort is.
    Vanquish [Platinum Games] was kort maar wel super vet.

    Met die game die jij noemt was gewoon veel mis.

    0

Meer Bloodborne

Meer

Bloodborne 60fps mod-pagina offline gehaald vanwege naam

Gisteren kon je al lezen dat Sony de 60fps mod-webpagina voor Bloodborne offline heeft laten halen. Ondertussen is er door de ontwikkelaar van de mod meer informatie naar buiten gebracht over de precieze reden waarom Sony heeft geëist dat...

blank

Nermin Colakovic

De Bloodborne 60fps mod is offline gehaald door Sony

Bloodborne wordt door veel gamers nog steeds op handen gedragen. FromSoftware leverde een heerlijke liefdesbrief aan H.P. Lovecraft af, die de bekende Dark Souls gameplay een snelheids- én brutaliteitsinjectie gaf. De voorbije jaren liete...

blank

Matthias Spapen

Is er dan toch een nieuw Bloodborne project in de maak?

Sinds FromSoftware in 2015 het magnifieke Bloodborne op ons losliet, hebben fans druk gespeculeerd, gevraagd en uiteindelijk zelfs gesmeekt om een vervolg. Deze smeekbedes werden na verloop van tijd vergezeld door geruchten over een mogeli...

blank

Matthias Spapen