De aankondiging van Dying Light 2 bleek een aangename verrassing op de afgelopen E3 te zijn, we hebben ons immers uitstekend met het eerste deel vermaakt. Ook de ondersteuning voor het eerste deel bleek fantastisch, met nieuwe uitbreidingen, updates en extra content.

Met Dying Light 2 op komst zijn we heel erg benieuwd naar wat de Poolse studio Techland hiervan gaat maken. Met een nieuw systeem waar beslissingen consequenties kennen, belooft Dying Light 2 een veel diepere laag te bevatten.

Op grafisch niveau zal er natuurlijk ook vooruitgang zijn en de focus voor de game ligt daarin niet zozeer op 4K, maar wel op 60 fps. In een interview heeft de ontwikkelaar aangegeven dat zij 60 frames per seconde veel belangrijker vinden dan 4K. Techland sluit echter niet uit dat het op de PS4 Pro en Xbox One X wellicht mogelijk is om 4K samen met 60 fps te behalen.

Techland wil nog geen zekerheid geven, dus pin ze er niet op vast. Ze gaan het in ieder geval wel proberen. Dying Light 2 staat gepland voor een release op de PS4, Xbox One en pc in 2019.

Of course, we expect to do this and hope to do this. It’s too early to make any specific declarations at this point because we still have to optimize the game. Of course, we understand the market — you have to support those consoles because the companies behind them put a lot of emphasis on them.

We should be able to do it quite easily because we have new tech for Dying Light 2. Previous iterations of the game were made using our Chrome Engine, but we realized at the brink of 4K gaming we needed new technology to provide gamers with high fidelity visuals, so we created a new engine, called C-Engine, and it’s ready for whatever happens in gaming.

The most important for us is the fluidity of movement because it’s a parkour game. You really have to be immersed in how you move through the city, so 60fps is more important to us than 4K. But, we still have a year to optimize, and we have real wizards when it comes to optimization, so perhaps we’ll deliver both 4K and 60fps.