Star Wars Jedi: Fallen Order werd recent officieel aangekondigd en langzamerhand wordt ook steeds meer informatie over de game vrijgegeven.

Een belangrijk element in de game is de gamewereld en hoe die precies in elkaar steekt. Zo zou de wereld erg ruim en open zijn met gevarieerde omgevingen zoals oude bossen, rotsachtige gebieden, vervloekte jungles en nog veel meer. De naam van de planeet is Bracca en die wordt door Stig Asmussen, game director, als volgt omschreven:

“It’s a planet in the mid-rim and there’s this scrapper guild here. It’s a ship-building and ship-breaking world. You see a giant machine that is cutting through a ship in the trailer. That monster that you see is eating the debris, like a giant garbage disposal.”

Je krijgt als speler de vrijheid om te beslissen welk gebied je op een bepaald moment gaat verkennen. Door het spel heen verdien je echter wel verschillende upgrades voor je arsenaal, die op hun beurt toegang kunnen geven tot nieuwe (delen van) gebieden. Hierdoor krijgt de game wat eigenschappen mee van het metroidvania genre.

Wat deze informatie precies zegt over de game is nog niet helemaal zeker. Geeft de game je meerdere verhalen die je in eender welke volgorde kan beleven? Wat houden die upgrades precies in? Al onze vragen worden op 15 november beantwoord, wanneer de game uitkomt voor PS4, Xbox One en pc.