Het heeft twee maanden geduurd, maar vorige week verscheen dan eindelijk de Dark Hours Raid voor The Division 2. In een raid is het de bedoeling dat een team van spelers samenwerkt om een reeks aan zware uitdagingen te voltooien, waarop zij als beloning een aantal van de meest zeldzame wapens en gearsets kunnen opstrijken.

Waar het voor de pc-spelers van The Division 2 een kleine vijf uur duurde voordat zij Dark Hours voltooid hadden, waren spelers op de console ruim drie dagen bezig om de raid tot een goed einde te brengen. Ook op Reddit is de community luidkeels aanwezig over de frustratie en moeilijkheidsgraad van Dark Hours. Er is zelfs een oproep gedaan naar de ontwikkelaars om zelf de Raid eens uit te proberen op de consoleversie en de problemen te ervaren

Nu lijkt Ubisoft gehoor te geven aan de klachten van de spelers. Op Reddit kwam een woordvoerder van Massive Entertainment met de naam Johan, met het onderstaande bericht. Hij vertelde dat Dark Hours is bedacht om de grootste uitdaging tot nu toe te zijn in de wereld van The Division 2, maar dat zij wel actief luisteren naar feedback en dat het goed mogelijk is dat er aanpassingen komen.

“The raid is very much designed to be the toughest challenge yet in the history of the franchise. It is built around the idea of a well-coordinated team with good communications.

That said, raid difficulty is certainly feedback that we have been looking at since the release of Dark Hours, and it is not outside the realm of possibility that tweaks will be made moving forward.”