Rainbow Six is een oude rot in het tactische-shooter genre en de laatste telg – Rainbow Six Siege – is ruim vier jaar na de release nog steeds een erg populaire game. Nu de volgende generatie consoles eraan komt is het de vraag welke kant de franchise op gaat. Daarover heeft Ubisoft aangegeven dat ze het huidige blijven voortzetten en dat er momenteel geen sprake is van een vervolg.
Geen nieuw deel en dus ook geen singleplayer in de toekomst. In een interview met Daily Star sprak Alexandre Remy, de Rainbow Six Brand Director, openhartig over de toekomst van de franchise. Tijdens het gesprek vertelde hij onder andere dat de singleplayer ervaring ‘dood’ is en dat alle aandacht uit gaat naar een competitieve multiplayer game:
“No, no, no. The Rainbow Six solo/singleplayer experience is dead. For Siege, forget about a solo campaign. We want this game to be a pure competitive multiplayer experience. All of our resources are going in that direction and to invest those resources elsewhere would be a digression.
When you have a game that requires so much support, and so much caring in patching and balancing, I don’t think you have the luxury to divert. Our fans expect a certain level of quality and a mastery in our games that is extremely high. Why would you only make an OK-ish solo campaign?”
Met een overstap van Rainbow Six Siege naar de PlayStation 5 en de volgende Xbox, wil Ubisoft Montréal ook niet denken aan een sequel. De Canadese studio wil zich juist richten op een samensmelting van verschillende platformen, zoals we recent al lieten weten.
“We don’t want a sequel whatsoever. The reason behind this is we don’t want to segregate our community between the different platforms. In an ideal world tomorrow, we’d love players from every platform to be able to play together. We are approaching next-gen with the same spirit.
We’ve been asking how can we make the player base of Siege today be able to migrate – if they want to migrate, that is – but also make this cheaper as much as possible or through backwards compatibility.
The strength of any multiplayer game is the size of its community, so I do believe that we have to make every effort possible that when next gen comes in, they are treated as a high-end PC versus another PC.”
En ik zal mogelijk (zeer waarschijnlijk) nooit meer een Ubisoft service game kopen.
@Nasislike:
Oprechte vraag, waarom niet?
Tot aan nu speel ik dit spel met al mijn plezier tof spel
Het lijkt me ook leuker online met vrienden.
Speel dit al sinds day 1. Ondanks de glitches die er altijd zijn en de seasonal problemen met hitmarkers, kan ik niet wegblijven.. 90% van de ps4 speeltijd is toch wel deze game!
Blijft een topper
@smit009: Het is niet meer user friendly. Ik ben nu met Crew 2 bezig en ze hebben er een zooitje van gemaakt. Alweer.
Ik heb tot nu toe in geen race goede competitiveness gehad. Veel rubberbanding, AI voelt alsof ze onrails rijden, alles voelt houterig en niks is goed afgewerkt. Dat is het probleem met alle Ubisoft spellen. Ze proberen zo veel, maar perfectioneren zo weinig.
“Kijk hoe groot onze map is!”
9 vd 10 plekken zie je niet omdat het spel via de menu’s werkt en alles lijkt sowieso al op elkaar.
“Kijk hoeveel voertuigen je mag rijden”
Ondertussen voelt alles zo scripted en onnatuurlijk.
Als je de menu ingaat krijg je een overdosis Haagse markt in je kop geslagen met alles wat je kan kopen. Alles werkt traag omdat het op servers draait. Je moet naar zo’n domme hub waar je kan “socializen” met andere spelers (kan niet, maar je ziet ze wel. Wachttijd voor niks dus) voor een of anderen reden. Ik weet nog steeds niet hoe ik m’n motor en vliegtuig moet customizen, omdat daar ook al wéér een andere fucking hub voor is.
Rijd je hard genoeg door een mini challenge in de openwereld dan stopt het spel weer om je de hemel in te prijzen en schouderklopjes te geven met een “gOeDzO kLeInE dOwNiE, GEFELICITEERD!!!” omdat je een simpele challenge hebt gehaald.
Physics ontbreken, maar die ontbreken in alle Ubisoft spellen en al helemaal in hun service games. Het is allemaal op zo een lage niveau gemaakt. Totaal geen respect voor de speler. Komt echt onder je nagels.
Dit was allemaal was erger in Crew 1, maar toch gaf ik ze een kans… :S
Alle Ubisoft spellen zijn helemaal opgemaakt met make-up. Ziet er allemaal leuk en aardig uit, maar het is een copy/ paste fest.
Watch Dogs 2 en Syndicate zijn de enige uitzonderingen en zelfs die hadden veel meer potentieel dan wat we kregen.
Edit: gvd, liet me weer eens gaan, oeps
Hahaha en vandaag wordt Rainbow Six Quarantine aangekondigd. Een PvE game….. (zeer geloofwaardig gerucht)
@Nasislike:
Deze topic gaat over Siege. Dus je verhaal biedt echt nul toevoeging. Siege krijgt nog steeds zo veel ondersteuning en Ubisoft laat maar weer zien dat ze de game beter willen maken. Het speelt zich heerlijk weg en heb altijd weer zin om te beginnen.
On-Topic; Dit spel heeft geen campaign nodig, steek deze tijd in een nieuwe game. Gezien de factoren wat dit spel top maakt, krijg je dit bijna niet in een single player gestopt zonder dat je het gevoel hebt, continue hetzelfde te doen. Hooguit een kleine storyline van diverse operators zou leuk zijn om de achtergrond te zien van de operators. Dit biedt ook weer een leuke toevoeging bij het uitkomen van nieuwe operators. Het hoeft maar een half uurtje per operator te zijn om hun abilities goed in kaart te brengen, misschien wel wat vergelijkbaar met de trainingsmissies.