Nu we weten dat The Last of Us: Part II aankomende februari verschijnt, is het aftellen geblazen tot we eindelijk met Naughty Dog’s nieuwste titel aan de slag kunnen. Afgelopen week kregen we bijvoorbeeld ook te horen dat de game geen multiplayer zal hebben, of in ieder geval niet vanaf de launch.

Dit gebrek aan multiplayer is echter niet zonder redenen. In een interview met GameBraves vertelt Halley Gross – co-schrijver van The Last of Us: Part II – dat de game namelijk ‘ongeveer 50% groter’ zal zijn dan het eerste, veelgeprezen deel. Deze expansie zit hem volgens haar niet alleen in de lengte van de game, maar bijvoorbeeld ook in de grootte van de levels en de aanwezigheid van meer animaties en personages:

“The game I think we’re saying is about 50 per cent bigger. But it is massive. Not just in length, but like, all of our levels are bigger and wider, we have more cinematics, we have more characters, we have more animations, we have larger melee systems. In every way, this game is bigger and better.”

Je kunt het interview met Gross hieronder bekijken. The Last of Us: Part II verschijnt op 21 februari, exclusief voor de PlayStation 4.