Langzaam maar zeker komen we meer te weten over Death Stranding, Hideo Kojima’s nieuwste game. Het maken en behouden van connecties staat centraal in Death Stranding en tijdens een interview in het Garage Museum of Modern Art in Moskou, vertelde de Japanse regisseur hoe dit zal gaan werken. Dit via een vertaling van het interview met Kojima, wat gedaan werd op Reddit.

Zo sprak hij bijvoorbeeld over een personage die ondergronds leeft en medicijnen nodig heeft, die Sam langs kan brengen. De speler kan er vervolgens voor kiezen om langs te blijven gaan voor nieuwe leveringen, of hem achter te laten en geen spullen meer te brengen. Doe je dat bewust of wegens omstandigheden niet, dan zal de persoon te komen overlijden.

“We have a character who lives deep underground. He is sick and needs medicine, and Sam can deliver it. Since this happens at the beginning of the story, this is a must.

After completing this quest, the player himself chooses the following actions: you can constantly go to the old man and carry medicine; can deliver other items; you can listen to his stories from the past.

Since they have not carried medicine to him all this time, he will die by this moment. Through such actions, a connection arises with the character. We really hope that the significance of the connection between people – how it is formed, how it develops – will be revealed, and it will be interesting for you to play it.”

Je kan dus zelf het lot van dit personage bepalen en op die manier zou je invloed kunnen hebben op wie wel en niet het einde van de game bereikt. Dat is niet zonder reden, want Kojima hoopt er op deze manier voor te zorgen dat de speler een band krijgt met de personages in de game. Ook het idee van wat het belang is van connecties tussen mensen speelt daarin een rol.

Death Stranding is vanaf 8 november verkrijgbaar voor de PlayStation 4.