Langzaam maar zeker komen we meer te weten over Death Stranding, Hideo Kojima’s nieuwste game. Het maken en behouden van connecties staat centraal in Death Stranding en tijdens een interview in het Garage Museum of Modern Art in Moskou, vertelde de Japanse regisseur hoe dit zal gaan werken. Dit via een vertaling van het interview met Kojima, wat gedaan werd op Reddit.
Zo sprak hij bijvoorbeeld over een personage die ondergronds leeft en medicijnen nodig heeft, die Sam langs kan brengen. De speler kan er vervolgens voor kiezen om langs te blijven gaan voor nieuwe leveringen, of hem achter te laten en geen spullen meer te brengen. Doe je dat bewust of wegens omstandigheden niet, dan zal de persoon te komen overlijden.
“We have a character who lives deep underground. He is sick and needs medicine, and Sam can deliver it. Since this happens at the beginning of the story, this is a must.
After completing this quest, the player himself chooses the following actions: you can constantly go to the old man and carry medicine; can deliver other items; you can listen to his stories from the past.
Since they have not carried medicine to him all this time, he will die by this moment. Through such actions, a connection arises with the character. We really hope that the significance of the connection between people – how it is formed, how it develops – will be revealed, and it will be interesting for you to play it.”
Je kan dus zelf het lot van dit personage bepalen en op die manier zou je invloed kunnen hebben op wie wel en niet het einde van de game bereikt. Dat is niet zonder reden, want Kojima hoopt er op deze manier voor te zorgen dat de speler een band krijgt met de personages in de game. Ook het idee van wat het belang is van connecties tussen mensen speelt daarin een rol.
Death Stranding is vanaf 8 november verkrijgbaar voor de PlayStation 4.
Ik weet het niet met deze game. Aan de ene kant klinkt het wel interessant, aan de andere kant klinkt het enorm pretentieus. Alsof ze zelf het idee hebben aan de Messias van de games te werken.
Deze game gaat zo erg falen. Walking simulator 2.0
Jeuh moet je elke keer weer terug sjouwen voor deze NPC. Die gaat bij mij niet lang leven..
@84.243.203.xxx:
Volgens mij is dat niet de bedoeling, aangezien er je een connectie met hem krijgt zodra hij overlijdt. Wellicht is het paar keer interessant voor de verhalen waar je misschien wat uit kan halen. Maar daar blijft het dan ook wel bij denk ik.
@17.58.101.xxx:
Nou ja, het blijkt anders te zijn dan alle 13 in een dozijn games die vandaag de dag uitgebracht worden.
Het zal daarom ook geen monsterhit worden (zoals TLOU part 2) denk ik.
Neemt niet weg dat ik persoonlijk enorm uitkijk naar Death Stranding.
@62.12.16.xxx:
Dat zeiden ze van MGS en TLOU ook…
Interessant 🙂
@62.12.16.xxx:
Gaaaaap! Origineel hoor.
Mensen die 2.0 nog zeggen… hahaha.
Heb echt een gevoel dat deze spel veel anders wordt dan een walking sim
lot van npc’s zullen heel belangrijk zijn
CDPR:hold my vodka
@84.241.201..xxx: wat dan neef? bereid je maar alvast voor dat je vaak zult lopen en dingen sjouwen,weinig actie misschien veel stealth,maar vooral dingen sjouwen.
@62.12.16.xxx: ik zie het al voor me
+ziet er adembenemend uit(aldus de reviewer)
+characters,zeer goed geacteerd
+boeiend
-walking simulator
-weinig actie
-te ambitieus
-on-navolgbare verhaal
-verwarrend
@mantequilla:
*Slivovitsj mang, vodka is Russisch neef. 🙂
@ROODBAARD: nahh polen drinken dat ook
https://www.tastingpoland.com/food/polish_food_drinks.html
@mantequilla:
Oja Polen… ik dacht aan Tsjechië :s Ach ik zuup ook alles mien jong!
Proost.