Hideo Kojima werkt momenteel hard aan zowel Death Stranding 2 als het mysterieuze OD, maar dat weerhoudt de Japanner er niet van om even terug te blikken. Death Stranding, de eerste game van Kojima Productions – zijn ‘eerste kindje’ zoals hij het noemt – heeft namelijk een nieuwe mijlpaal bereikt.
In een X-post laat hij namelijk weten dat in totaal 16 miljoen mensen Death Stranding hebben gespeeld sinds de launch vier jaar geleden. Een mooie prestatie voor de eerste game van een nieuwe studio, al zal de reputatie van Kojima hier uiteraard wel een rol in hebben gespeeld.
“DEATH STRANDING, our first child (original IP) after the establishment of KJP, has over 16 million users worldwide 4 years after its launch (as of December 16, 2023). Thank you”
Wat een genie is het toch ook, een echt meesterbrein.
Ik geniet toch echt wel van dit soort games. Degenen die er niet van genieten zijn meestal van die snelle hap gamers die alleen games leuk vinden zoals Spiderman / COD / FIFA etc
@Anoniem-5674: “Degenen die er niet van genieten zijn meestal van die snelle hap gamers die alleen games leuk vinden zoals Spiderman / COD / FIFA etc”
Tuurlijk joh.
Ben echt naar zijn twee volgende games. Hij is qua gaming revolutionair
Echt een top game,kijk uit naar deel 2.
Grootste miskoop ooit voor mij 2de deel komt er nooit in ik speel niet graag met postbodes .
@coola: Ja dat is hij inderdaad hij is er enige die een game developer is die eigenlijk helemaal geen game developer wil zijn omdat hij vergeet gameplay toe te voegen nog nooit zo overated pannenkoek gezien die zichzelf zo geweldig vind.
Kom maar op met die handel heb dead stranding met plezier gespeeld
@Smaakmaker:
Death stranding is een game met de meest diepgaande gameplay die ik ooit heb gespeeld en ik game al 32 jaar.
@coola: Dat is jou mening. Het is mijn ogen niets meer dan een walking simulator. En daar vind ik niets diepgaands aan. En qua Koijma er zijn mensen die veel meer voor de industrie hebben betekend dan Koijma vind ik.
@Smaakmaker:
Helemaal eens en ik ben het niet vaak met je eens.
Top game, kan niet wachten op DS2
Top game, kan niet wachten op DS2.
@Smaakmaker: Als Death Stranding een walking simulator is, dan is GTA een race-sim.
@Anoniem-7223: Nee want gta heeft meerdere gameplay dan alleen auto rijden.
@Smaakmaker:
Niet alleen in jouw ogen hoor. Ben echt geen voornoemde FIFA/COD speler ejbkan echt genieten van unieke games zoals Heavy Rain of Detroit Become Hyman maar dit komt daar echt niet bij in de buurt.
Het is meer Desert Bus 2.
@Smaakmaker:
Je hoeft toch ook niet alle games of developers goed te vinden?
Prima dat jij andere games goed vindt en Death Stranding niet.
Ik heb genoten van deze game en ander vindt het niets.
Wordt ook wel saai als er altijd maar voor de meerderheid wordt ontwikkeld.
Speel wat jij leuk vindt en laat een ander spelen wat diegene leuk vindt, iedereen blij.
@coola:
helemaal eens met deze post. Death Stranding heeft niet alleen kwa verhaal meerdere diepe lagen maar ook kwa gameplay heeft de game meerdere diepe lagen
@Anoniem-3668:
Meerdere lagen pakketten die bezorgd moeten worden ja
@Anoniem-7021:
zo te zien heb jij de game niet gespeeld en spring je gewoon op de hate bandwagon
deze game is kwa gameplay diepgaand en erg diverse. het rondlopen/rijden en pakketten leveren is echt maar zo’n klein gedeelte van een groter geheel
Hij is zo’n grote meesterbrein dat als hij een game zou uitbrengen waar je een drol zou zijn, vele fans van hem nog steeds zouden genieten van de game. Man is overrated! En elke vorm van random troep word gezien als geniaal door zijn hardcore fans.
@Smaakmaker: En in Death Stranding doe je meer dan alleen lopen, dus wat probeer je hiermee te bewijzen?
@Anoniem-5801: Ik vind ook niet erg dat mensen het tof vind. @Anoniem-5240 Ik vond van niet het is pakketjes op je rug zetten en dan bekijken hoe je dat pakketje aflevert van plek a naar plek b En oh ja je pakt ook soms een voertuig. Maar meer is het niet dan dit vind ik . Maar jij vind het wel tof dat kan toch. Ik vind Koijma een overschatte developer. Jij niet waarschijnlijk.
@Anoniem-5240:
Inderdaad. Wat een onzin.
@Smaakmaker:
Ben niet per definitie een groot fan van Koijma.
Death Stranding vind ik een goede game. Echt vernieuwend, goed verhaal en deel 2 kijk ik naar uit.
Op het moment druk met Armored Core,ook een geniale game.
Ik bekijk het echt per game.
Ben niet ontwikkelaar gebonden,soms produceren ontwikkelaars een game waar ik helemaal in op kan gaan de volgende game is dan misschien weer niet aan mij besteed.
@Anoniem-5240:
Idd. Als je denkt dat het enkel pakketjes rond brengen is dan heb je hooguit een kwartiertje gespeeld. Op gameplay gebied heeft deze game juist heel veel te bieden.
@coola: Nou ik hoor graag van je wat de gameplay nog meer voorstelt dan dit? Want je zegt het elke keer wel maar als ik er naar vraag komt er geen duidelijk antwoord van je. Het is gewoon voor mij een walking simulator wel een iets diepgaander omdat je rekening dient te houden met bepaalde omstandigheden. maar goed ik hoor graag wat er nog te beleven valt.
@Anoniem-5674: Wat een onozele opmerking weer. Ik speel genoeg ander soort games. Alleen niet postbode simulator
@Smaakmaker:
Een stuk uit mijn review. Waarom het geen walking sim is maar heel veel meer
“Fast forward naar 10 november 2019, de dag dat ik de game voor de eerste keer ga spelen. Ik word al gelijk in de eerste minuut helemaal opgezogen door de sfeer van de game, het verhaal spreekt mij gelijk aan en in eerste instantie is het allemaal heel erg vaag maar na 3 uurtjes spelen merk ik al dat alles langzaam heel erg duidelijk aan het worden is en na 48 uur en 59 minuten rollen de credits over mijn scherm en is het verhaal voor de volle 100% duidelijk geworden en heeft de game mij sprakeloos gelaten , heeft het mij laten lachen en heeft mij zelfs laten huilen omdat het op emotioneel vlak ook heel erg sterk is. En ja de gameplay is inderdaad pakketjes bezorgen, maar nee het is niet zo oppervlakkig als dat je denkt dat het is. De gameplay van Death Stranding is een van de diepgaanste van alle games die dit jaar zijn uitgekomen, het is niet simpel een pakketje van A naar B brengen nee elke missie is anders en dat komt door verschillende factoren.
Alleerst kan je niet zeggen oh ik neem dit pakketje mee en dit pakketje, nee je moet goed nadenken of dat je al die pakketjes wel mee kan nemen want je moet niet te zwaar en te hoog bepakt worden want dat komt je balans niet ten goede. Daarbij heb je toch ook ruimte nodig voor je wapens en gereedschap, neem je die niet mee dan ben je fucked. Nu kan je zeggen maar dan stop ik al die pakketjes en extra gereedschap toch op/in m’n voertuig? Ja dat kan je doen maar ook dan ben je acht van de tien meer fucked want er zijn heel vaak momenten dat je je voertuig en de lading die je niet op je rug kan dragen achter moet laten. En dan kom je bij het punt de pakketjes wegen bij elkaar 100 kilo, je kan 120 kilo maximaal dragen op je rug nu zit je dus met het dilemma dat je ook nog gereedschap wapens nodig hebt en je hebt ze toch echt beide nodig maar je moet één van de twee toch echt achter laten ergo je bent fucked. Nu komen we aan bij factor twee je weet nooit wat je onderweg kan tegengekomen, hoe goed je ook je ook je route gaat plannen BT’s kunnen elk moment opduiken en je leven zuur maken. Daarnaast heb ik heel vaak gehad dat ik dacht dat ik m’n route goed doordacht had, maar als nog kwam ik voor obstakels zoals kliffen en rivieren etc. te staan. Nee nogmaals deze game afdoen als een Walking simulator waar je enkel pakketjes moet bezorgen is echt de onderschatting van het decennium.”
@coola: Hele mooie uitleg zoals het dus ook kan gelukkig.
Het nog steeds een walking simulator. Omdat je nog steeds pakketjes van A naar B moet brengen. Echter is het wat ik al wel wist een diepgaande walking simulator omdat je rekening moet houden hoe je pakketten van A naar b brengt omdat je dus met heel veel dingen rekening moet houden. Maar het heeft geen ander soort gameplay in zich. Dus om het anders te verwoorden. Het is een walking simulator waar je over een aantal zaken moet nadenken.
Ben er toevallig afgelopen week mee begonnen. Ongekend pakkend. Heel benieuwd naar de rest vd game.
@coola: Hoe is pakketjes brengen van A naar B en nadenken over het meenemen van pakketten diepgaand. PostNL doet hetzelfde elke dag.. busje vullen, route plannen en gaan…
Leg nou eens uit waarom DS nou zo goed is. Sell us the game.
@Anoniem-2811:
Heb ik gedaan. Dat jij er nog steeds niet door overtuigd ben is niet mijn probleem.
@coola: Ik ben ook niet overtuigd. Ik denk dat jij Koijma op een te hoog voetstuk plaatst.
@Anoniem-604:
Dat is jou mening. Ik vind dat ik hem op het juiste voetstuk zet
@coola: Dat kan ik vind dat er heel veel meer mensen meer betekend hebben voor de industrie dan hij. Want als je echt geniaal bent dan maak je wat echt vooruit strevend is en zorg dat iedereen die stap waarderen kan en niet maar een klein gedeelte.
@coola: Was een serieuze vraag, maar helaas stel je direct dat ik maar een probleem heb, bedankt coola. Blijkbaar moet ik maar hetzelfde beeld van Kojima hebben, en anders val ik buiten de boot. Jammer dat je zo’n reactie geeft aan iemand die intresse probeerd te creeren voor een game die jij hoog hebt staan. Ik sla bij deze de game over. Dank.
@Anoniem-4825:
Thja ik heb nu al vaak genoeg uitgelegd waarom deze game in mijn ogen goed is. Als je het nu nog steeds niet zo ziet dan kan ik er niks aan veranderen.
@coola: K. Wat jij wilt mafkees. Geen idee waar jou houding vandaan komt maar ik wil hier verder niks meer mee temaken hebben.
@Smaakmaker:
Een walking simulator met voertuigen? Dan is GTA ook een walking simulator.