Een dezer dagen verschijnt de nieuwste patch voor The Outer Worlds, versie 1.3. Deze update brengt wat wijzigingen aan de user interface, maar ook wat verbeteringen voor de gameplay naar de game. Obsidian Entertainment heeft deze aanpassingen allemaal netjes op een rij gezet.
Zoals hieronder valt te lezen zullen bijvoorbeeld inactieve quests voortaan ook op de map verschijnen, zodat je makkelijker kan bijhouden waar nog het een en ander voor jou te doen is. Ook is er voor de mensen die dat prettig vinden nu de mogelijkheid om de X-as andersom in te stellen wanneer je aan het richten bent.
Greetings employees of Halcyon,
We have been hard at work developing fixes and implementing features you all have shared with us, and we are excited to share that we plan to release Patch 1.3 later this week for all platforms. A lot is going in with this patch, but we wanted to share with you a few of the exciting changes you can expect to see when this patch goes live:
Top Community Requests:
UI Changes
- Font Scaling (added a setting to adjust the size of text throughout most UI)
- Ultrawide Support (loading screens & cinematics)
- Improved Font Visibility (coloring)
- Multi Quest Map Tracking (can see inactive quests on the map and select them)
- New Reticle HUD Setting Option “Aiming Only” (ADS or Scoped)
- Fixed the Chromatic Aberration Setting not Saving
Gameplay Changes
- New Invert “X-Axis” Setting
- Added Toggle for Sprinting
- Improved the quality of item drops when killing Manti-Queens
- Fixed the effects of Encumbrance not working correctly with the Confidence Perk
We want to thank you all for the continued feedback and patience while we continue to work to improve your gaming experience.
Kan iemand mij vertellen wat de overeenkomst is tussen Fallout en Outer Worlds?
Ik heb dit spel gekocht omdat elke site en reviewer zei dat deze game een betere versie is van Fallout maar kan geen enkele overeenkomst vinden. Het is een prima FPS maar dat is bv. Wolfenstein ook. Er zitten sterke morale keuzes in de questen maar dat zit ook in bv. Mass Effect. Qua lineair verhaal lijkt het dan ook meer op Metro 2033 dan op een open wereld game als Fallout.
Wat ik speciaal aan Fallout en Elder Scrolls vind zijn de kleine details die een verhaal vertellen zonder quest oftewel de Unmarked Locations. Die ben ik nog niet tegengekomen in Outer Wilds terwijl ik daar juist op hoopte…
@Ryme_B: Misschien heb je de verkeerde disc in het doosje zitten. Het is meer een klein beetje Fallout in space met een tintje BioShock. Ik zie er geen Metro 2033 in.
@Ryme_B:
De gelijkenis lijkt mij overduidelijk. Zelfs het fallout VATSsysteem is zon beetje 1op1 overgenomen.
Wat is het niet is is beter dan Fallout. Integendeel. Fallout 4 is veel uitgebreider, meer vrijheid, slimmere AI, boeiendere characters etc.
Outer Worlds is meer lineair, er is een duidelijk pad dat je volgt met hier en daar wat toegevoegde sidequest die eigenlijk vrij weinig impact hebben en weinig variatie hebben.
Outer Worlds is een prima game, ben er zelf ook nog mee bezig. Beter dan Fallout, absoluut niet. Misschien wel beter dan het gedrocht Fallout 76. Die heb ik niet meegerekend.
@Ryme_B: Zoals genoemd, het VAT achtige systeem. Maar ook kwa dialoog opties en compagnions lijkt het op de oudere Fallout games. Kwa setting natuurlijk niet (hoewel er genoeg verlaten settlements zijn). Maar kwa gameplay elementen genoeg.
@Anoniem-4510: Qua opbouw kom je steeds op nieuwe plekken waar je vrij kan rond lopen maar het is geen grote wereld waar je gelijk van punt A naar punt B kan rennen net zoals Metro 2033. Vind het meer Bioshock dan Fallout om eerlijk te zijn
@peyj: En met VATS systeem bedoel je dat de tijd langzamer gaat? Dit zit ook al in meerdere games en vind ik persoonlijk ook beter gedaan in andere games. Ik maak er dan ook geen gebruik van in Outer Worlds.
Qua companions doet het me meer denken aan Baldurs gate en qua keuzes meer op Mass Effect
@Anoniem-4510: Ik moet mezelf echt dwingen om het spel verder te spelen omdat ik totaal andere verwachtingen had door alle reviews en dat vind ik gewoon jammer. Het is een prima game maar ik kan totaal de vergelijking niet vinden met Fallout. Bij Fallout 76 was ik juist positief verrast omdat iedereen er zo negatief over deed voordat het spel al uit was gekomen
@Ryme_B: 5010
Als ik het spel speel voel ik dat het spel gemaakt is door de makers van de oude fallout games.
Vind em maar tegenvallen, de wereld is leeg, en vind t vrij lineair voor een open wereld game. De wapens zijn niet bijzonder en de graphics mwah. Vind het meer een Fallout lite.
@Anoniem-4510: qua fallout 76 moet je toch wat nuanceren. Het is helemaal geen gedrocht. Na de patches en het toevoegen van vendorshops (van andere spelers) verdeeld over de map hebben we ondertussen een heel ander spel. Onlangs nog ns fallout 4 opgestart en ik miste direct het online aspect van fallout 76! Er is zeker toekomst voor de franchise
@Anoniem-1097:
Really? Ik ben geen gametester voor Bethesda en al helemaal niet voor 60 euro releaseprijs.
Prima dat de game nu speelbaar is maar bij de release was het een gedrocht, een slecht werkend, niet af produkt.
Daar reken ik de game en Bethesda op af. Laat staan de false advertising van Bethesda over microtransacties en de nylontasfarce.
@Anoniem-1268: prcs dit. veel keuzes die invloed hebben zoals in vegas. humor en ook de stijl ondanks het verschil in werelden tussen fo en tow. ik had weer dat ouderwetste gevoel van game-makers die het gewoon begrijpen, vanaf de 1e min dat ik tow begon. het is idd geen grote open wereld maar dat boeit me niet als het verhaal goed is. als je niet wil lezen en alles wil absorberen zou ik niet aan tow beginnen