In de afgelopen jaren zijn games steeds groter en groter geworden en dat zien we ook terug in de hoeveelheid mensen die er uiteindelijk voor zorgen dat het eindproduct daadwerkelijk in de schappen terechtkomt. The Last of Us: Part II mag zich op dat gebied ook een enorme productie noemen.
MobyGames is namelijk aan de slag gegaan met de namen in de credits van Naughty Dog’s laatste game, en daarbij telden ze maar liefst 2.169(!) namen op de lijst. Om dat aantal wat perspectief te geven: Rockstar’s Red Dead Redemption 2 had bijna 8.000 namen die aan de game hadden gewerkt.
Dit betekent niet dat al die mensen ook daadwerkelijk voor de gehele ontwikkelingscyclus actief zijn geweest, in veel gevallen betekent dat iemand maar één taak had en daarna door is gegaan naar de volgende klus. Desalniettemin is het duidelijk dat The Last of Us: Part II flink wat werk verschaft heeft, wat zich ook heeft geuit in het eindresultaat.
dat is wening! maar 100 is beter snellen dan 20 mensen duur lang werken!
Zoveel mensen en niet 1 persoon die bij het lezen van het verhaal dacht: “uhh dit is miss geen goed idee”
2000 man en niemand die script tegen gehouden heeft..
@Anoniem-8528: Je moet begrijpen dat we in een tijd leven waar iedereen politiek correct wil zijn met bepaalde dingen.
Tja, zoveel over te zeggen, knap maar was er dan geen 1 met kritiek of iets? Ach snap het ook wel, of hun hebben het hele product nog niet gezien tegen die tijd of zeiden niks en deden maar wat gevraagd werd omdat het toch geld is en hun bang zijn hun werk te verliezen door kriritisch te zijn.
Daar was ik er één van.
@Anoniem-8841: ach nee he, gaan we nou weer beginnen met ‘politiek correct’ dit en dat.
@stefan52a: Jij ziet nu alleen het eindresultaat. Wie weet is dit al een erg sterk compromis en was het originele concept dus velen malen erger. Tis net Nederlandse politiek. Zeiker dat links en rechts niet doen terwijl zij er voor zorgen dat het resultaat in het midden komt te liggen.
maar ach jij zal wel gelijk hebben want je hebt nu 1 kant bekeken en meer dan dat kost moeite.
allemaal incels in deze comments. verhaal was zeer goed, goty
De comments weer…
Hoe weten jullie dat NIEMAND kritiek heeft gegeven? Daarnaast, het zijn volwassen mensen en professionals, dat is anders dan de entitled snowflakes die denken dat alles hen toebehoort, als ze maar hard genoeg huilen.
TLOU2 GOTY 2020 and best game of this generation. It’s a Masterpiece.
Geweldig verhaal, gewaagde keuzes gemaakt, toffe characters en een einde waar ik helemaal achter sta.
GOTY
Holy Moly, als je naar de graphics kijkt en de Facial animations, character designs… Bravo best looking game so far!
@Anoniem-8841: er was niks “politiek correct” aan het spel.
@Anoniem-1943:
Nee maar dat is tof om te zeggen. Net als dat “links” ineens een scheldwoord is of iets slechts.
werknemers die kritiek hadden op het verhaal , hebben ze weg gejaagd en gecanceld.
ja , heel aardige mensen die linkse SJW.
@ROODBAARD: Ik vond het verhaal an sich wel ok en zeker met gewaagde keuzes, alleen kloppen bepaalde keuzes van karakters niet met hun persoonlijkheid en vond het einde te abrupt wat betreft het maken van die ‘switch’.
@RyanNL_PS5: klopt. 🙂
@RyanNL_PS5: test 126
Haha bij sommige mensen zit de haat wel diep zeg. Ik zou zeggen: neem een hond. Maar misschien geen ‘naughty’ one.
@Anoniem-6841:
Het einde was ook abrupt, op naar deel 3!
mobygames heeft niks te doen, holy shit.
en meer dan 200.000 mensen geven het een 4.8 op metacritic. Next please! #tloumoe
Ik vond het een erg goeie game, niet zo goed als deel 1 maar een waardige opvolger die keuzes maakt die niet iedereen zou durven maken in een game met zo’n grote fanbase, dat is lef hebben. Deel 2 heeft zijn probleempjes maar daar keek ik persoonlijk makkelijk overheen, het is geen game of the year voor mij maar heb me enorm vermaakt ook al is de sfeer grimmig en deprimerend, maar ik begrijp de keuzes en het lot van sommige karakters in deze wereld…. bepaalde acties hebben nu eenmaal consequenties die niet fijn zijn. begin nu aan de new game+
En hoeveel van die 2000 hebben onder crunchtijd gewerkt en een half jaar hun families niet gezien?
En de meerderheid heeft gestemd voor zo einde, terwijl het echte einde eigenlijk veel beter geweest zou zijn voor veel spelers. Niet gespoiled.
@Anoniem-2902: En wat probeer jij te vertellen ?
@20style [20]:
Gestemd? Hoe kom je daar bij? En hoezo het “echte” einde? Wat een kolder.
@ROODBAARD: Het wordt spannend.