Eerder wisten Trophies al te verraden dat The Last of Us: Part II nieuwe moeilijkheidsgraden zou krijgen en inmiddels is dat ook officieel aangekondigd door Sony. Het gaat inderdaad om update 1.05 en die zal vanaf aanstaande donderdag te downloaden zijn.

De belangrijkste toevoeging is de Grounded moeilijkheidsgraad en de Permadeath modus, die voor zich spreken. Hier zijn Trophies aan gekoppeld, maar dat zal als DLC gepresenteerd worden in de Trophylijst, je weg naar platinum zal hierdoor dus niet in gevaar komen.

Buiten deze nieuwe toevoegingen zal de update ook nog een reeks gameplay modifiers beschikbaar stellen in de game. Daarmee kan je de game zoal spelen met ongelimiteerde munitie, in slow-motion, one shot kills en nog veel meer. Tot slot worden er nog wat verbeteringen aangebracht.

De changelog met alle specifieke details hieronder:

Grounded Update Details

Difficulty modes

  • Grounded Difficulty
  • Permadeath Mode

Trophies
New update introduces two new Trophies: one for completing the game with Permadeath enabled and another for beating it on Grounded difficulty. Neither of these will be required in order to earn the Platinum.

New Graphics, Audio, and Gameplay Modifiers

  • Mirror World
  • Mirror on Death
  • Slow Motion
  • Bullet Speed Mode
  • Infinite Ammo
  • Infinite Crafting
  • Infinite Melee Durability
  • Infinite Listen Mode Durability
  • Infinite Listen Mode Range
  • One Shot
  • Touch of Death
  • 8-bit Audio
  • 4-bit Audio
  • Helium Audio
  • Xenon Audio

New Options and Improvements

  • Film Grain Adjustment Option
  • Disable Listen Mode Option
  • Motion Sensor Function Aiming Option
  • Arc Throw HUD Display Option
  • Aiming Acceleration Scale Option
  • Aiming Ramp Power Scale Option
  • Accessibility Improvements to Ground Zero encounter and rope gameplay
  • Additional accessibility improvements