Kunstenaar Matt Kazan heeft een boekje open gedaan over de succesvolle westerngame van Rockstar: Red Dead Redemption. Het project voor deze game begon in 2008 en Kazan werkte voornamelijk aan de artwork voor deze game.

Via zijn online portfolio laat hij weten dat Red Dead Redemption eigenlijk een game voor op de PlayStation 2 en Xbox was. Gelukkig hebben ze bij Rockstar er goed aan gedaan om dit te veranderen en Red Dead Redemption gewoon uit te laten komen voor de huidige gameconsoles, dus ook voor op de PlayStation 3.

“We began our tenure on Red Dead Redemption (known as RDR2 from here) at the beginning of 2008 after we had finished work on Manhunt 2 and Bully: Scholarship Edition. Our primary task at Rockstar Toronto was to redo much of San Diego’s earlier artwork on RDR2, mostly props. RDR2 had began as a Sixth Generation era game, and much of the content we were redoing was artwork geared toward the PlayStation 2/Xbox.

San Diego was very specific on what they wanted with each prop, in many cases requesting that we did not modify the geometry on numerous assets (other assets were remodelled entirely, though). They would provide example images and specific texture sizes and time allotted for each asset that they wanted, to which we delivered.

It was a learning experience for everyone involved.”