Mass Effect is dankzij de Legendary Edition weer helemaal terug van weggeweest. Terecht, als je het ons vraagt. Veel overtuigender worden virtuele werelden namelijk niet. In die mate dat je je kan afvragen waarom we nog altijd geen film gezien hebben die zich in dit universum afspeelt. Nu blijkt dat die vertaling naar het witte doek wel degelijk ooit in pre-productie was. De schrijvers liepen echter al snel tegen een euvel aan dat moeilijk te verhelpen bleek.
Hoe slaag je er namelijk in om op 90 of 120 minuten een verhaal te vertellen dat Mass Effect eer aandoet? Wat knip je als je bron van inspiratie tientallen uren aan essentieel plotmateriaal bevat? Na heel wat “worstelen met de IP” werd uiteindelijk besloten om het project van tafel te gooien. Volgens Marc Walters, één van de schrijvers van Mass Effect, is een tv-serie een beter medium voor de franchise. Of deze er ooit zal komen, is uiteraard een ander verhaal.
“What story are we going to tell in 90 to 120 minutes? Are we going to do it justice?”
“If you’re going to tell a story that’s as fleshed out as Mass Effect, TV is the way to do it. There’s a natural way it fits well with episodic content.”
Doe maar gewoon niet. Zou als die hard fan niet weten hoe ze hier een goeie film of serie van kunnen maken met al die verschillende buitenaardse rassen en het universum.
@Oldskool-NL: Klopt, vind het bij Star Wars vaak al raar en nep uitzien haha. Kunnen ze beter een CGI animatie of anime maken.
Vroeger was ik blij met dit soort nieuws. Games vertaald naar het witte doek of op lekker als serie.
Maar daar ben ik al een hele lange tijd van teruggekomen. Inderdaad, doe maar liever niet. Ze weten het keer op keer het te verzieken.
@Oldskool-NL: + 1