F1 2021 ligt nu een paar dagen in de winkelrekken en in onze review waren we behoorlijk tevreden over de racer van Codemasters, de eerste iteratie onder het bewind van uitgever EA. Er zijn echter nog wel een aantal schoonheidsfoutjes en gebruikers maakten bij de Britse studio al snel melding van de problemen waar ze tegenaan liepen.

Met name de ray tracing effecten moeten het ontgelden, die de game instabiel maken en de performance hinderen. Codemasters heeft daarom snel een nieuwe patch uitgerold, waarin ze het moeilijke besluit hebben genomen om ray tracing op de PlayStation 5 voorlopig uit te schakelen. De studio betreurt dit besluit ten zeerste en ze hopen deze functionaliteit snel weer te introduceren.

De volledige patchnotes kun je hieronder teruglezen.

  • Addressed an issue where users would experience a corrupt save if they edited their vehicle’s livery from within the MyTeam HQ. Saves that were previously corrupted as a result of this bug will be able to be resumed after applying the patch.
  • PlayStation®5 only: We are aware of some instability within the game for a limited number of users on PS5 relating to Ray Tracing. As such, we have taken the difficult decision to temporarily disable it to aid stability. We aim to re-enable this as quickly as possible, and we will provide an update in due course.