Gisteren konden we jullie al de verschillen laten zien tussen de Xbox 360- en de Xbox Series X-versie van de Crysis games. Helaas werd er geen woord gerept over de PlayStation 5, maar daar is verandering in gekomen. De tech guru’s van Digital Foundry zijn namelijk in gesprek gegaan met Crytek en ze hebben de kans gehad om een aantal vragen te stellen.
De Duitse studio wil nog maar eens benadrukken dat de aankomende Crysis Remastered Trilogy niet native op de PlayStation 5 en Xbox Series X|S consoles zal draaien. In plaats daarvan maken de machines gebruik van de backwards compatibility mogelijkheden. Crytek zal echter wel de extra kracht van de nieuwe consoles gebruiken om zo wat extra pixels op het scherm te pompen.
Zo zal Crysis 2 Remastered op de PlayStation 5 draaien op een resolutie van 1440p en mikken op een framerate van 60 frames per seconde. De Xbox Series X zal volgens Digital Foundry op het gebied van resolutie nog wat hoger uitvallen. Over de Xbox Series S of Nintendo Switch heeft Crytek nog geen uitspraken gedaan.
Crysis Remastered Trilogy moet deze herfst verschijnen, hoewel een exacte releasedatum nog niet is gedeeld. Bij meer informatie lees je dat uiteraard terug op PlaySense. In september vorig jaar werden we getrakteerd op Crysis Remastered, je kunt hier teruglezen wat Patrick daar destijds van vond.
Spel wordt dus gerenderd op 1440p, maar wat wordt dan de output aangezien de ps5 geen 1440p output ondersteunt? Is dat dan 4K middels upscaling ofzo?
@PS89: output is 4K checkerboard.
PS5 baart echt zorgen met een console die telkens achterloopt op de series X qua kracht.
@Anoniem-9476: In niet geoptimalisseerde games lijkt dit inderdaad zo te zijn. Dan kan je met ruwe kracht natuurlijk meer doen en dat is net wat backwards compatibility nodig heeft.
Kijkend naar PS5 games hangt dit meer af van wat hun hoofdplatform is/was en bij Playstation titels heb ik niets te klagen.
Nou dat valt me tegen qua resolutie! Best oude games a lmaar wel vette trilogy..benieuwd welke resolutie de series x krijgt maar demons souls ziet er ook perfect uit op upscaled 1440p 60 fps dus…nu nog release date aub!
Pfff waar is nou dat next gen jongens… 4K 60 fps zou echt het minimale moeten zijn. Dit is nog wel een remaster haha. De PS5 valt mij echt tegen. Krijg er een beetje een GTA gevoel van. Je denk dat het nieuw is maar je koopt elke keer hetzelfde.
@Anoniem-2583: Probeer eens een PC te bouwen die 500 euro kost en alles op 4k/60fps draait. Onmogelijk. Een console van 500 euro kan dat dus ook niet.
Nee maar 1600p of 1800p upscaled zou je toch zegge….mot kennuh?
@Anoniem-2583: Zijn spelen zat die wel 4K en 60 fps halen op de PS5, aan wie ligt het dan ?
@Anoniem-2583: 4k en 60fps Dan heb je een hele krachtige pc nodig zeker voor aaa games.
Er moet wat opgeofferd worden.
Lage resolutie hogere FPS of hogere resolutie lagere FPS
Dat Crytek is ook echt vergane glorie hoor. Maar blijven teren op Crysis. Het was destijds vooral technisch erg indrukwekkend maar echt goeie games vond ik het niet. Dat ze er zoveel jaren halsstarrig aan vasthouden is een beetje sneu.
@Anoniem-9476: Hoeft niet, visueel ga je echt niet veel verschil zien tussen de PS5 en Series X. Dat de game iets beter loopt op Series X maakt toch niks uit, gewoon lekker gamen!
Dat PS5 nog steeds geen 1440p ondersteund is te gek voor woorden.