Iedere Call of Duty speler van de afgelopen twee jaar weet ervan: de immens grote bestandsgroottes van de games. Zeker op consoles zijn de vele gigabytes die Call of Duty vereist een probleem en dit probleem irriteert menig speler. Met name Warzone in combinatie met een van de andere delen vraagt enorm veel ruimte. Activision is daarvan op de hoogte en met Call of Duty: Vanguard in het vooruitzicht, beloven ze hier nu eindelijk werk van gemaakt te hebben.
Via het Twitter-account van Call of Duty werd namelijk gedeeld dat de bestandsgrootte van Call of Duty: Vanguard veel minder zal zijn. Dankzij de zogeheten ‘on demand texture streaming’ technologie zal dit resulteren in een bestandsgrootte van zo’n 30 tot 50% minder op current-gen consoles en pc. Een enorme stap in de goede richting voor iedereen die voorheen zoveel games moest verwijderen om Call of Duty te spelen.
Good news for hard drives everywhere: #Vanguard’s install size at launch will be significantly below previous #CallOfDuty releases.
New on-demand texture streaming tech expected to save up to 30%-50%+ on next-gen console and PC hard drive disk space 💥 pic.twitter.com/oYZoyIDTuO
— Call of Duty (@CallofDuty) October 26, 2021
Eerst zien dan geloven. Hopelijk dezelfde tech update voor Warzone zodat het binnen de perken blijft.
Tja game ziet er niet uit.
Weer een cod deel troep
Haha alleen ps5 kan nog kleinere bestanden maken door de kraken compressie. Leuk dat je op xbox ook wat krijgt maar op ps5 kan nog de helft daarvan is al bewezen.
Komt omdat ze minder kopieën van kopieën hoeven te gebruiken. Het inladen van een lantaarnpaal in een game bijvoorbeeld gebeurt nu direct en wordt nu direct ingeladen vanuit de SSD. Omdat de vorige consoles gebruik maakten van een slome HDD moesten bepaalde delen in het spel altijd en overal ingeladen worden (dus overal meerdere lantaarnpalen en gebouwen) Dit omdat een speler zoals in warzone, als deze zich heel snel 180 graden omdraait die gebouwen en lantaarnpalen er al staan want het inladen gaat te sloom op een HDD.. en dus meer shit op de achtergrond en dus een grotere bestandgrote
Dus nu is de game zo’n 60gb zonder warzone, ipv 100gb zonder warzone?
Dit is nog veel te groot voor games hedendaags. Zie je niet zo vaak in dit formaat.
@Anoniem-2488: zoiets ja, al moet het sowieso ten alle tijden ingeladen worden.. niet meer of minder met een SSD.
Met de standaard HDD stond de boom bijvoorbeeld 5x opgeslagen op de schijf, omdat die boom vaak terug komt. Aangezien de HDD bewegende onderdelen heeft en steeds dat hele schijfje af moet gaan, is dit velen malen langzamer.
De SSD hoeft het maar 1x opgeslagen te hebben, daar zitten geen bewegende onderdelen in, en is dus velen malen sneller
@7th-son: op de ps5 is hij 26,6GB
Mag ook wel. Hopelijk is dat ook wel zo.
Ja er staat bij launch -30 -50%, week later komt de bug patch van 100 gb zeker.
@Anoniem-1621: wat is je bron? De game komt pas volgende week toch?
In de kop van het artikel staat “current-gen” maar in het twitter bericht staat “next-gen”!?