Nu het tweede kwartaal van het fiscale jaar 2022-2023 achter de rug is, rapporteert Activision een dalende spelersbasis. Volgens de uitgever is het aantal maandelijks actieve gebruikers gezakt van 100 naar 94 miljoen. Nog steeds een indrukwekkend getal uiteraard, al is het de eerste keer dat Activision lager dan 100 miljoen scoort sinds 2019.
Het ziet er echter niet naar uit dat de uitgever zich zorgen moet maken. Ja, het dalende aantal maandelijks actieve gebruikers wijst op een verminderde interesse in de huidige Call of Duty-titel, maar met Modern Warfare 2 en Warzone 2.0 op het programma later dit jaar, zal dit cijfer ongetwijfeld weer opgekrikt worden. We zijn benieuwd.
Zag laatst nog een video dat ze een skin van een andere artiest/kunstenaar hadden gejat en die artiest genegeerd, best een klote actie.
Plus Vanguard is zulke hete troep, niemand wilt het.
Een minieme drop vlak voordat de volgende game uit komt. Gebeurd altijd. MW2 zal weer een hit worden en komen ze weer met recordcijfers aan.
We hebben dit al zo vaak gezien.
Ik heb er stilaan genoeg van de laatste twee heb ik niet gekocht de nieuwe komt er ook nooit in .
Wie speelt die stront titels nog? Het zit vol kinderen die het niet mogen spelen en dan zwijg ik nog over de cheaters en junkies die er de kloten van kennen en zitten campen als een embiciel. Totaal waardeloze games.
@jimke1: de laatste 2 games waren ruk. Mw 2019 daarentegen was best een toffe game. Wellicht dat het vervolg dat patroon weer kan aanzwengelen.
@Anoniem-3792:
MW 2019 was inderdaad prima, totdat alle focus naar Warzone ging. Ben bang dat de nieuwe MW wat dat betreft ook meer een bijproduct wordt.
100 miljoen, dat is toch verschrikkelijk veel? Ik zou me voorlopig geen zorgen maken.
Sony moet geen schrik hebben om spelers te verliezen doordat COD/Activision nu bij Microsoft zit. Dat doet Activision zelf wel.
Denk wel dat MW2 (een beetje) het tij kan keren
Cod mobile is wel leuk. Beter als de meeste meuk op de ps5.
Net mw2019 gekocht maar die is goed te doen. De reclame voor Warzone wat ik niet interessant vind is too much.
Ze zien toch zelf iedere keer de cijfers dalen als ze met zo’n kingkong of andere onzin komen. Maar gewoon doorgaan met snoopdogg en de terminator. Ze hebben er gewoon eén grote kermis van gemaakt. Dit is toch geen COD meer. Maar goed, zolang iedereen die shit blijft kopen, wordt het steeds erger want daar verdienen ze gruwelijk veel geld mee, zo’n snoop dogg van 24 euro.
@Kassandra:
MW 2022 wordt ook een kinderkermis. Dat zie je al aan die blije poppetjes op de plaatjes. MW2019 was wat serieuzer zoals t hoort.
Ik hoop in ieder geval dat je ‘m kan installeren ZONDER warzone.
@Anoniem-809: denk inderdaad dat het verloop misschien belangrijker is dan dit cijfer.
Bedoel denk dat andere games met 10 % blij zullen zijn dus niks aan handje?
Zodra MW2 dropped is dit weer afgelopen.